Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko huoltomiehiin luottaa, etteivät ne varasta esim rahaa kämpästä?

Vierailija
01.09.2024 |

miten on?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on joku huolto/remppamiehistä varastanut kauniin Kalevala korun helmiranneketjun. Se oli eteisen pöydällä muutaman muun korun kanssa samassa kipossa. Asunnossa tehtiin useampaa remppaa, mm. patterit ja parvekkeet. Nuorena ja naiivina luotin ihmisiin. Tajusin varkauden vasta paljon myöhemmin, kun ymmärsin korun kadonneen eikä sitä löytynyt edes muutossa. 

Vierailija
62/73 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kassakaappi ja niittaa se lattiaan kiinni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolaiset käyttää niitä tyrmäystippoja ne voi liikkua sun asunnossa niin että olet paikalla ja puhut sekavia tai et saa sanottua mitään. Et pysty estämään heitä ollessasi sekaisin lähes halvaantunut. Ihmettelen vaan mitä tapahtuu. Ne vie osan huonekaluista ja TV stereot ikkunasta tai parvekkeelta. Koirat papereineen ja korut kellot posliinit kahvikupit. Jopa kenkiä etkä voi mitään. Kirjahyllyä vieneet sohvat. Uhri on täysin sekaisin. Yhdet rosvot oli helluntailaiseurakunnasta ja toinen porukka vapaakirkosta mutta ovat virosta ja Venäjältä. Kukaan ei älyä mitään kun heilut itse taustalla kun he vie sun tavarat. No yksi arabibussi kuski varasti naisen käsilaukun ja pankkikortin tuunuksineen tyhjäksi tilin. Nainen meni psykiatrille sen takia vuokrarahat meni. Vantaalla. 

Vierailija
64/73 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"almanakoissa olevia asioita"

Hirvittävän mielenkiintoista mitä nimipäiviä meidän almakoista löytyy tai koska EinoAmandan hammaslääkäri on.

Mulla on joka almananakassa/kalenterissa myös osoite- ym. hlökoht. tietoja. Sen takia kalenterissa on takana muistiinpanoille tyhjiä sivuja varattu, että sinne voi kirjoittaa. Älylaitteisiin en luota niin paljon, ettenkö jossain pitäisi muistissa myös kirjoitettuna versiona olellisimpia tietoja. Mutta jos sulla on päivyrisi tyhjä, niin ei siinä tietenkään mitään katsomista kellään olekaan. Olisi sen omankin järjen pitänyt sanoa, että kirjoiteltu kalenteri on tietoturvariski, ei tyhjä kalenteri. Mutta näemmä tarvii kaikki vääntää rautalangasta.

Osoitetideto ei ole seinäallakassa eikä asiat jotka sisältää niitä tietoja jotka ei saa päästä muiden käsiin ole keittiön tai olohuoneen pöydällä. Tosin en nyt näe niitä osoitetietojakaan ihan hirveä suurena tietoturvallisuus ongelmana. Osoitetiedot saa melko helposti ongittua paremmin muualta kuin mun osoitekirjasta jos niihin on tarvetta.

Mutta joo ehkä enemmänkin kyse on siitä että kenenkään ei pidä luottaa niin paljon että voisi täysin huolettomasti elää edes kotonaan vaan aina kannattaa ottaa huomioon se että kaikki eivät ole luotettavia.

Vierailija
65/73 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti meiltä varastettua tavaraa nähtiin Kontulassa kerrostalo asunnossa ja näin kerrottiin venäläisiä ja vintillä kuulemma lisää muilta varastettua. Asia jäi vähän kesken. Katolla olevalla vintillä. Ne on paikkoja missä myös laittomat nukkuu ja huumemyyjät. 

Vierailija
66/73 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli unohtunut pikkutytön (kaikki) hopeakorut rasiaan kirjahyllyn laidalle ja siitä lähtivät taloyhtiön maalarin matkaan. 

Perhetyöntekijä varasti paljon rahaa ja koruja käydessään pidemmällä ajalla.

Vierailija
67/73 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatte kohta että ulkomaalaiset kirjoittaa nimennekin väärin. 

Vierailija
68/73 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti. 

Meiltä  ( noin 9vuotta sitten)  KIINTEISTÖVÄLITTÄJÄ  varasti  3:t pussilakanat  ! 

Tätä ei meinanneet ko.firmassa johtaja  uskoa. Mutta näin se kävi. 

Kun ukko tuli myytävään asuntoomme noin 1/2  tuntia etukäteen.... Hän valikoi mitä varastaa. 

Vierailija
69/73 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on helpossa paikassa keittiön kaapissa aina 300-400e  varas tyhmänä kuvittelee että siinä on mun kaikki käteiset. Todellisuudessa olen piilottanut ilmanvaihtokanavaan monta tonnia pieninä seteleinä.

Vierailija
70/73 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jätä rahaa kämppään.

Ja kyllä niissä sellaisia on jotka tonkivat.

Mun kohdalla kävi niin, silloin kun palovaroittimet tulivat pakollisiksi ja tässä oli kyseessä kaupungin vuokra-asunto. No, ilmoittivat milloin tulevat asentamaan... Minä olin työvuorojen vuoksi kotona päivällä ja nukkumassa, kun kämppään tuli. Kuulin tietysti, kun soitti ovikelloa, mut en mennyt katsomaan, kun tiesin, mistä oli kyse, tyyppi tuli siis emännänavaimella asuntoon. Ja... sit mä ihmettelin, että miten sillä kestää niin kauan ennen kuin alkaa laittaa sitä varoitinta... ja sit yks kaks yllättäen se avaskin sen makkarin oven... Juu, se hämmästyi, ja selitti että tuli asentamaan varoitinta ja "kattoin noi keittiötkin jo ja kylppärin..." mun kämppä oli siis pikkunen tupakeittiö ja makkari ja kylppäri... ja se varoitin tuli eteisen kattoon, johon "kaikki käryt käy"... Mut siis mää kattosin jo kaikki...

Sitten toisessa kämpässä, eikä ollut kaupungin enää, vaan yksityiseltä vuokrattu, mutta huoltoasia kuului huoltoyhtiölle, eli oli vähän häikkää pistokkeitten kanssa, huonosti suojalevyt kiinni. No, tätä oli pyydetty huolto kattomana, ja se myös kävi ja korjasi, mut mä ihmettelin sitten sen käynnin jälkeen että miks mun olkkarissa oli jokin asia, johon sen ei tarvinnut koskea työtä tehdessään, eri tavalla kuin yleensä...

Eivät varasta välttämättä mutta voivat tonkia sellaista mikä ei tehtävään kuulu eli asukkaan tavaroita.

Sitten mun asioista on levinnyt sellaistakin tietoa tässä nykypaikassa, että mulla olis lapsia joista en sitten kykene pitämään huolta... No, mulla ei ole yhtäkään lasta, mutta mun kämpässä on mun sukulaisten lapsien kuvia, lapsien joiden kummina tai tätinä esim. olen... Noooo, mistä tää tieto et olis lapsia, nooo, ei mun kämpässä tästä asuinyhteisöstä kukaan muu ole käynyt kun huoltomies!

Sitte kun tekivät ikkunaremppaa, koko taloon, eikä olis niin hirveesti kuulemma tarvinnut huonekaluja siirrellä. Niin mä kyllä siirsin kaikki yhteen kasaan ja niin, ettei mihinkään laatikoihin tai muihin päässyt tonkimaan... hah. Ja keittöstäkin piti ottaa riippuva kattovalaisin pois, koska se roikkuu siinä ikkunan edessä niin, että esim. sisäänpäin aukevaa ikkunaa pestessäkin se pitää ottaa tieltä pois... Niin nää remppaajat olivat pitäneet asunnon ovea rappuun kai auki, kun sitten oli niin puhetta että mulla ei ooo kattovalaisintakaan... eikä huonekaluja, kun nekin oli pois tieltä.. Ovet levällään ja viimeisen työnsä kun saivat tässä kämpässä tehtyä, niin se ovi oli jätetty auki, ei levälleen, mutta raolleen.... Että semmosta... Kiva tulla himaan, kun ovi auki... vähän ihmettelin kyllä Tässäkin talossa asuu kyllä sellaisia asukkaita, että ne kyllä voisvat viedä, jos tilaisuus tulee...

Vierailija
71/73 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miks jätät rahaa näkyville? Kyllä voi olla että ottia on... jos sellainen ihminen kohdalle sattuu, että ottaa...

Kuka tahansa ottaa, jos kohdille sattuu ja sattuu olemaan sen tyypin ihminen, että ajattelee, että no, ittehän se jätti...

Mulle kävi kerran niin, että muuttokuljetukselle maksoin käteisellä, ja nämä muutothan ovat yleensä muutaman satasen hintaisia ainakin... No tuolla kertaa mä lykkäsin epähuomiossa tai väsyneenä sen rahastajan käteen - olikoha se yhden satasen (en sunkas sentään viidensadan arvoista seteliä... en mä muista) mutta se rahastaja ei sanonut sanaakaan. Kyllä ne yleensä kai laskee sen rahan kun ottavat vastaan...

No, sitte kun nää oli jo häipyneet ja mä jossain vaiheessa rupesin lompsan tilannetta kattomaan, niin mä hoksasin, että nyt taisin antaa liikaa... ja otin yhteyttä sitte siihen muuttofirmaan, ja sieltä tuli että "juu, mä kotona katoin, että oli vähän reilusti sitä rahaa tullut käteen!"

että hyvästä palvelustako meinas, että annoin ekstraa...

Ei vaan jos on tilaisuus, niin ottia on. Ihan samoin eräät eivät toimista löytämiään arvoesineita löytötavaratoimistoon vaan ottavat omakseen... "Ittehän se on jättänyt," tuumivat vain.

Vierailija
72/73 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole kohta entinen huoltomies sellainen, joka viittii asunnosta varastaa! 

Vierailija
73/73 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ole kohta entinen huoltomies sellainen, joka viittii asunnosta varastaa! 

Pienipalkkaisista tes talkkareista on huutava työvoimapula vähän joka paikkakunnalla, kelan korvauksilla yltää lähes samaan eliintasoon niin kukä tervepäinen alistuu aamuyöstä keräilemään pihoilta tumppeja tai lapioimaan hirveessä kiireessä lunta.

Aika paljon saa talkkari perseillä ennen kun lopputili tulee, eikä silloinkaan tule kun muodollinen varotus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan