Nykyelämän helppous teki ihmisistä itsekkäitä vellihousuja
Ennenmuinoin selviytyminen oli ongelma. Jos et ollut itse täysin vastuussa itsestäsi, et yksinkertaisesti selvinnyt. Perhe ja yhteisö oli välttämättömyys, sooloilijat kuolivat. Katsokaa vaikka, kuinka syvältä viiltää nämä, vaikka tiedät ihan tasan tarkkaan niiden olevan totta:
Mies petti: -Itse valitsit sen miehen
Mies ei huolehdi lapsesta: -Itse valitsit sen miehen
Joka paikkaan kolottaa: -Mee salille ja huolehdi terveydestäsi
Naiset ei anna: -Tee itestäs sen arvonen että ne haluaa antaa
Töitä ei löydy: -Kehitä taitojas tai perusta ite se yritys
Tuet ei riitä elämiseen: -Mee töihin
Kaveri käyttäytyy huonosti: -Eti parempia kavereita
Isä/äiti/sisko/täti/anoppi/.. on ilkeä: -Poista ne sun elämästä ja keskity elämään omaasi
Rahat ei riitä: -Hanki lisää rahaa tai pienennä kulujasi
Lihava ja et pidä siitä että oot: -Syö vähemmän, syö eri ruokaa ja liiku enemmän
Masentaa: -Ulos, luontoon, sijoita uneen, treeniä, vähemmän ryyppäystä ja enemmän parempaa ruokaa
Jokanen ruikuttaja vois vaan ottaa vastuun itestään ja omista päätöksistään. Säälittävää että ihmiskunnasta on tullut näin pikkumaista lusmua. Melkein jokaikiseen ongelmaan mistä täällä on päivittäin 78% eri ketjuista, ratkaisu on se että katot sinne peiliin ja otat vastuun itsestäsi niin kuin aikuinen.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
No oli tuo ennen helpompaa kun ei ollut esim. Työnhaku velvoitetta milloin voi rahan tulo katketa milloin tahansa. Yritä siinä sitten ostaa vaikka autoa ja kun homma menee pieleen on ulosoton asiakas seuraavaksi.
Pieleen menneestä auton ostosta on vielä todella pitkä matka ulosoton asiakkaaksi. Järkevä ihminen pystyy hoitamaan asian jollakin tavalla ennen ulosottoa.
Vierailija kirjoitti:
Superiigorin provoja.
Tunteisiin.
No oli tuo ennen helpompaa kun ei ollut esim. Työnhaku velvoitetta milloin voi rahan tulo katketa milloin tahansa. Yritä siinä sitten ostaa vaikka autoa ja kun homma menee pieleen on ulosoton asiakas seuraavaksi.