Miksi sinä yli 50-vuotias käytät ehkäisyä?
Kommentit (66)
Liian runsaat tulvamenkatym oireita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 50 vuotiaana on ihan turhaa enää käyttää myös kumia, ei ole väliä enää vaikka tulisi joku sukupuolitauti tai HIV, koska kohta kuolee muutenkin.
Jokos äitisi on kuollut vanhuuteen? Kuulostat keskenkasvuiselta teiniltä.
Itse asiassa on, äiti kuoli syöpään 62 vuotiaana.
Olen pahoillani. Äitisi kuoli kuitenkin sairauteen eikä korkeaan ikään. Eliniänodote on keskimäärin paljon korkeampi. Monet elävät jopa päälle ysikymppisiksi, jos ei tule elämää lyhentäviä sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
52-v en ole enää kymmeneen vuoteen käyttänyt ehkäisyä. Olisin halunnut iltatähden, mutta eipä tärpännyt. En nyt tietenkään enää, mutta eiköhän se riski ole olematon.
Etkö tullut kertaakaan raskaaksi, vaikka jo 42-vuotiaana lopetit ehkäisyn? Milloin sun vaihdevuodet alkoi?
Mun ymmärtääkseni raskaaksi voi tulla iäkkäänäkin, mutta raskaus ei välttämättä etene pitkälle, saati loppuun asti.
Meillä miehelle tehty vasektomia. Ja mulla hornonikierukka.
Kierukka on ihan runsaan vuodon takia.
Tykkään ruikkia nuoria ja siksi hedelmällisiä naisia, ilman pelkoa taudeista ja elatusvelvollisuudesta. Näin siis romanttisesti ilmaistuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska sain kuopuksen suunnittelematta 48 vuotiaana. Enää en ota riskiä.
N51
Jeesus mikä kohtalo, olet 67-vuotias kun hän muuttaa pois kotoa..ei hele!
Juu tiedän. Kumi hajosi, en hakenut jälkiehkäisyä kun ajattelin että tuskin tarvitsee (munasarjat gynen mukaan lepotilassa). Edelliset lapset jo aikuisia ja muuttanut kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N51
Juu tiedän. Kumi hajosi, en hakenut jälkiehkäisyä kun ajattelin että tuskin tarvitsee (munasarjat gynen mukaan lepotilassa). Edelliset lapset jo aikuisia ja muuttanut kotoa.
Miksi et itse käyttänyt ehkäisyä silloin 47-48-vuotiaana?
Miksi et tehnyt aborttia?
Kivempi siirtyä pepusta pimppiin kun laitetaan puhdas kortsu päälle. Ei tule tulehduksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 50 vuotiaana on ihan turhaa enää käyttää myös kumia, ei ole väliä enää vaikka tulisi joku sukupuolitauti tai HIV, koska kohta kuolee muutenkin.
Googlaapas elinajanodote Suomessa ja hämmästy.
Niin ja naiset vielä elää keskimäärin vanhemmaksi, siinä on pojille miettimistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 51 vuotias ja mieheni 58 vuotias. Tavallaan olemme koko yhteiselämämme 1,5 vuotta harrastaneet seksiä ilman ehkäisyä. Tai on minulla hormoonikierukka, mutta jo 10 vuotta vanha, eli tuskin siinä tehoja enää on.
Kannattaa jossain vaiheessa poistattaa yli kymmenen vuotta vanha kierukka. Siitä kun voi tulla jotain komplikaatioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N51
Koska en harrastanut seksiä kuin joskus. Erosin 40 vuotiaana vanhimpien lasten isästä.
Abortti omien periaatteiden vastainen. Ei mulla mitään varsinaista lasta vastaan ollut muu kuin pelko ettei ole enää tässä iässä terve. Terve on.
Koska vähän alle 50-vuotiaan tuttavani vaihdevuosioireiden aiheuttajaksi paljastui puolessa välissä oleva raskaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
52-v en ole enää kymmeneen vuoteen käyttänyt ehkäisyä. Olisin halunnut iltatähden, mutta eipä tärpännyt. En nyt tietenkään enää, mutta eiköhän se riski ole olematon.
Etkö tullut kertaakaan raskaaksi, vaikka jo 42-vuotiaana lopetit ehkäisyn? Milloin sun vaihdevuodet alkoi?
Mun ymmärtääkseni raskaaksi voi tulla iäkkäänäkin, mutta raskaus ei välttämättä etene pitkälle, saati loppuun asti.
No ei ne keskenmenokivut ja lääkärissäkäynnitkään mitään kivoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N51
Kyllä elämä on aina arvokasta, jos osaa arvostaa. Ja tässä voisi ajatella että pienen tukiverkkona on myös vanhemmat sisarukset.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään ruikkia nuoria ja siksi hedelmällisiä naisia, ilman pelkoa taudeista ja elatusvelvollisuudesta. Näin siis romanttisesti ilmaistuna.
Ei ihmisistä puhuta noin.
Eihän 50v naisilla muutenkaa ole mitään seksielämää, kuka niitä edes panee, siis muukku täysin epätoivoiset kallut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N51
Kyllä elämä on aina arvokasta, jos osaa arvostaa. Ja tässä voisi ajatella että pienen tukiverkkona on myös vanhemmat sisarukset.
Juuri näin. Hän oli täti jo syntyessään. Lapsenlapset samaa ikäluokkaa. Olen siis yh ja vanhimmat lapset ottavat mielellään sisarusta hoitoon. Isovanhemmat ei ole enää elossa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän 50v naisilla muutenkaa ole mitään seksielämää, kuka niitä edes panee, siis muukku täysin epätoivoiset kallut.
Voi poikarukka, vähänpä tiedät. Harmi, että sua ei ole huolineet nuoret eikä vanhat.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, parempaa kuin nuorena :)
Olen 51 vuotias ja mieheni 58 vuotias. Tavallaan olemme koko yhteiselämämme 1,5 vuotta harrastaneet seksiä ilman ehkäisyä. Tai on minulla hormoonikierukka, mutta jo 10 vuotta vanha, eli tuskin siinä tehoja enää on.