Asuminen yhteisessä kodissa, kun ex tapailee jo uutta naista. Miten te muut ootte selvinneet?
Halusin ja haluan itse erota, mutta asuminen samassa kodissa, kun toinen seurustelee on todella vaikeaa. Talo on myynnissä, mutta myyntiaika voi olla tässä markkinatilanteessa tosi pitkä. Lapsillekin vaikea selittää missä isä on, kun on tapailemassa uutta naista, joka tuli kuvioihin tietenkin todella nopeasti. Mies ei halunnut erota. Miten te muut ootte selvinneet?
Kommentit (10)
Lapset pärjäävät kyllä, jos selität asiat asioina, etkä väritä tilannetta omilla tunteillasi. Tilannettani pahensi aikoinaan, että äitini haukkui isääni huoripukiksi aamusta iltaan. Sitä oli vaikeaa lapsena ymmärtää.
T. Lapsena tuon kokenut
Miksei jompikumpi muuta pois yhteisestä kodista. Onhan toi nyt aika kohtuutonta, et pääse elämässäsi eteenpäin.
Sanoin, että on epätoivoista kuvitellakaan, että joku laastarisuhde muodostuisi kestäväksi. Etsittiin hänelle heti vuokrakämppä, josta myöhemmin muutti omaan.
Toisen pois muuttaminen ennenkuin yhteinen koti on myyty, tulee niin kalliiksi.
ap
Muutat muualle ja lakkaat toimimasta aisankannattajana. Kaikkihan sulle nauraa.
miten se seurustelu uuden kanssa haittaa vaimtuleeko nainen joskus kylään?
Rahatilanne on molemmilla sellainen ettei voida nyt muuttaa pois ennekuin yhteinen asunto on myyty. Mutta haluaisin kuulla jos joku on kokenut saman. Miten jaksoit henkisesti ja miten asiat etenivät? Pysyittekö väleissä? Ehkä eniten tässä pelkään sitä että välit menevät lopullisesti.
ap
En tiedä millainen asuntonne on mutta jakakaa se mahdollisuuksien mukaan puoliksi. Kaikille omat huoneet tai tilat käyttöön. Ei enää mitään yhteistä olohuonetta jne. Keittiötä toki on yhdessä käytettävä mutta siihenkin sovitte pelisäännöt. Jakakaa nyt jo irtain omaisuus. Kun ei tarvitse toisen naamaa katsella iltaisin tai aamupalalla niin alkaa helpottaa. Etkä kysele missä on jos ei ole kotona. Kertokoon itse lapsille mitä haluaa menoistaan.
Minun exäni alkoi seurustelemaan hyvän ystäväni kanssa. Ei siinä auttanut kuin hammasta purra niin pitkään, että sain maksettua exän ulos kämpästä. Se seurustelu ei kauaa kestänyt, mutta välien palautuminen kaveriin vei useamman vuoden.