Pyhäjoella on vapaana yli tuhat asuntoa pääkaupunkiseudun työttömille
Valtava säästö asumistuissa kun saadaan toimettomat ihmiset siirrettyä pois kalliista asuntosijoittajien ja sijoitusyhtiöiden omistamista pääkaupunkiseudun ja miksei muidenkin kasvukeskusten asunnoista täysin tyhjillään oleviin käyttämättömiin asuntoihin. Pyhäjoella on palvelutkin valmiina, koska Fennovoiman ydinvoimalatyömaa jäi kesken mutta esim. uusi kauppa ja koulu ehdittiin rakentaa. Siirto voi myös inspiroida ja aktivoida lukuisia työttömiä työllistymään.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt mikä järki asuttaa pitkäaikaistyöttömät hesan kalliissa vuokrakämpiss. Se työtön ei tule koskaan työllistymään niin ihan sama könnätä jossain Siikajoen vuokrakämpässä mikä maksaa kolme kertaa vähemmän kuin hesan vuokrakämppä. Maaseudulla näille vois järjestää marjanpoimintaa, risusavottaa tai polttopuiden tekoa.
Siksi kun hän tulee silti halvemmaksi yhteiskunnalle kuin yksikään maalainen. Maaseudun tekohengittäminen maksaa aivan järjettömiä summia. Sille työttömälle kun pitää järjestää myös terveyspalvelut ja muut lakisääteiset palvelut vaikka keikkaläärin tai ostopalvelun kautta. Helsingissä sentään on mahdollisuus työllistyä ja päästä lääkäriin, joka ei ole ostettu kalliilla rahalla.
Juuri TÄMÄ on kansalaispalkan idea. Tukien varassa elävien intresseissä on järjestää elämänsä edullisimmalla mahdollisella tavalla.
Sen sijaan että meillä on miljardeja syövä stasi/gestapojärjestelmä kyyläämässä ihmisten elämää, lyödään kaikille kiinteä summa jonka saa käyttää kuten haluaa. Jos jotain jää yli sen saa säästää ja sijoittaa vaikka osakkeisiin tai etelänlomaan.
Nykyinen järjestelmä tarjoaa käytännössä "all expenses paid"-asumisen ja -elämän täysin sen hinnasta riippumatta joten tuen saajan täytyy olla umpihullu ellei se hakeudu Kalasataman uuteen luxusasuntoon perähikiän hometöllin sijaan. Tuen saajan intresseissä on maksimoida kulut yhteiskunnalke
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt mikä järki asuttaa pitkäaikaistyöttömät hesan kalliissa vuokrakämpiss. Se työtön ei tule koskaan työllistymään niin ihan sama könnätä jossain Siikajoen vuokrakämpässä mikä maksaa kolme kertaa vähemmän kuin hesan vuokrakämppä. Maaseudulla näille vois järjestää marjanpoimintaa, risusavottaa tai polttopuiden tekoa.
Olen syntynyt täällä. Vai haluaisitko että sinut pakkosiirrettäisiin kotipaikastasi johonkin Lapin erämökkiin kököttämään yksin?
Minä olen syntynyt myös eräällä paikkakunnalla, mutta se ei tietääkseni anna mitään perusoikeutta asustella syntymäkunnassa muiden kustannuksella kuolemaan asti. Olen muuttanut itse työn perässä useita kertoja. En ymmärrä ajatuksenjuoksuasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etuovessa 31 asuntoa myynnissä, vuokraovessa 22 asuntoa tarjotaan vuokralle. Mistä sä tuon tuhat asuntoa keksit?
https://www.hs.fi/feature/art-2000010615541.html
(maksumuurin takana)
Miksi laitat linkin joka on maksumuurin takana, tollo.
Tarkoitus kuitenkin varmaan, että työttömät työllistyisi joskus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo nyt mikään aivan hullu ajatus ole. Ei kuitenkaan käytäisi nimittelemään ihmisiä.
Miksi ei lähestyttäisi asiallisesti, vaikka järjestämällä bussimatka lapsiperheille kaikkine mukavuuksineen? Turhempaankin niitä varoja käytetään.
Luonnollisesti he tarvitsevat tulevaisuudessa työtä, mutta sitä he voisivat sitten yhdessä pohtia.
Kaunis paikkakuntahan se on.
Millä ihmeen tavalla se järjestetty bussimatka lapsiperheille hyödyttää koko yhteiskuntaa?
Ei yhtään mitenkään, tietenkään. Oli vain sosialistin tyypillinen pyrkimys päästä ujuttamaan kouransa työssäkäyvien taskuun josta jakaa sitten hyväihmisenä toisaalle. Itse ottaen tietysti raskaasta työstään välistä.
Vierailija kirjoitti:
Joku pääkaupunkiseudulla yhteiskunnan kustantamassa privaattikämpässä makaava ehti jo alapeukuttaa aloitusta.
Olen eläkeläinen Kouvolasta, sorry.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus kuitenkin varmaan, että työttömät työllistyisi joskus?
Tilastojen mukaan äärimmäisen harva työllistyy palkkatyöhön jos CV:ssä oleva aukko venyy yli 3 kuukauden mittaiseksi. Pitkäaikaistyöttömille realistisia ovat lähinnä 9 euron työt, ja niitä löytyy pienemmiltäkin paikkakunnilta koska työntekijä ei maksa työnantajalle mitään (se 9 euroa tulee valtiolta).
Hirveä kuluerä jollekin pikkupaikkakunnalle tuhat uutta työtöntä perheineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etuovessa 31 asuntoa myynnissä, vuokraovessa 22 asuntoa tarjotaan vuokralle. Mistä sä tuon tuhat asuntoa keksit?
https://www.hs.fi/feature/art-2000010615541.html
(maksumuurin takana)
Miksi laitat linkin joka on maksumuurin takana, tollo.
En ole tuo kelle vastasit, mutta aika moni meistä käy töissä ja voi maksaa laadukkaasta uutissisällöstä jos ei halua rakentaa maailmankuvaansa iltapaskalehtien klikkiotsikoiden varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo nyt mikään aivan hullu ajatus ole. Ei kuitenkaan käytäisi nimittelemään ihmisiä.
Miksi ei lähestyttäisi asiallisesti, vaikka järjestämällä bussimatka lapsiperheille kaikkine mukavuuksineen? Turhempaankin niitä varoja käytetään.
Luonnollisesti he tarvitsevat tulevaisuudessa työtä, mutta sitä he voisivat sitten yhdessä pohtia.
Yksisuuntainen bussimatka ja muuttokuorman siirto pk-seudulta Pyhäjoelle yhteiskunnan tuilla eläville lapsiperheille kuulostaa hyvältä ajatukselta.
Ja sitten tuo paikkakunta joutuisi kuseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun hän tulee silti halvemmaksi yhteiskunnalle kuin yksikään maalainen. Maaseudun tekohengittäminen maksaa aivan järjettömiä summia. Sille työttömälle kun pitää järjestää myös terveyspalvelut ja muut lakisääteiset palvelut vaikka keikkaläärin tai ostopalvelun kautta. Helsingissä sentään on mahdollisuus työllistyä ja päästä lääkäriin, joka ei ole ostettu kalliilla rahalla.
Nimenomaan. Helsingillä on varaa työttömiin. Köyhillä maalaiskunnilla ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt täällä. Vai haluaisitko että sinut pakkosiirrettäisiin kotipaikastasi johonkin Lapin erämökkiin kököttämään yksin?
Minä olen syntynyt myös eräällä paikkakunnalla, mutta se ei tietääkseni anna mitään perusoikeutta asustella syntymäkunnassa muiden kustannuksella kuolemaan asti. Olen muuttanut itse työn perässä useita kertoja. En ymmärrä ajatuksenjuoksuasi.
No sinun tietosi ovat vääriä. Ihmisellä on oikeus valita asuinpaikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Muuttotappiopaikkakunnilla ei ollenkaan suurin osa tyhjistä asunnoista ole jossain netti-ilmoituksessa. En muista kumpi on aina maksullinen, Etuovi vai se toinen asuntosivusto. Kuitenkin ensimmäisen vuoden myynnin jälkeen harva enää ottaa maksullista myynti-ilmoitusta vaan luopuu toivosta.
Tuo voisi olla ihan toteuttamiskelpounen idea. Ketään ei pakotettaisi muuttamaan, mutta voisi järjestää vaikka tutustumismatkoja ja/tai tilaisuuksia missä kerrottaisiin tarkemmin paikasta, näytettäisiin videoita jne. Sitten vapaaehtoiset voisi ilmoittautua hakemaan asuntoa sieltä. Ei mitään kriteerejä missä tietty ryhmä jätettäisiin ulkopuolelle, vaan kaikki halukkaat voisi hakea. Kelalta pitäisi saada tukea muuttokustannuksiin tietysti, jos oletettavasti suurin osa lähtijöistä olisi työttömiä tai toimeentulotuella eläviä. Jos halukkaita löytyisikin niin paljon, että nuo asunnot saataisiin kaikki täyteen, niin tarvittaisiin myös uusia palveluita paikkakunnalle, a sen myötä tulisi myös työpaikkoja. Moni joka on kokenut täällä tilanteen ihan toivottomaksi, voisikin tuolla päästä uuteen alkuun, kun kaikki aloittaisivat ikäänkuin puhtaalta pöydältä. Kannattaisi ainakin tosissaan kartoittaa mahdollisuutta ja ihmisten halukkuutta muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä kuluerä jollekin pikkupaikkakunnalle tuhat uutta työtöntä perheineen.
Valtio maksaa niin se tuo vain pöhinää, rikkautta ja elinvoimaa. Joku saattaa tarvita jotakin jolloin joku toinen pääsee töihin, ehkä perustaa jopa yrityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Helsingillä on varaa työttömiin. Köyhillä maalaiskunnilla ei.
Kunnat eivät enää huolehdi terveyspalveluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ihmeen tavalla se järjestetty bussimatka lapsiperheille hyödyttää koko yhteiskuntaa?
Se järjestetään, että halukkaat pääsisivät tutustumaan alueeseen.
Ei mitään pakkoja, ei siitä ole hyötyä.
Voisin kyllä muuttaa tuonne vaikken ole työtön. Alkaa kaupunki ahdistaa. Asuin ennen isomman kaupungin lähistöllä ja tykkäsin,
Puhu vaan ihan oikeilla termeillä. Haluat työttömät leireille, joissa järjestetään töitä ilman palkkaa. Näille on nimikin. Vain fasis tisissa valtioissa.