mikä on tehnyt teihin vaikutuksen asuntoesittelyssä, siis joku tavallisesta poikkeava.
Kommentit (30)
Alueellamme (tampereen naapuri) myydään 140-190 000 hintaisia.. kai se 200 000 on joku kipakynnys. jatkamme myyntiä...
Jotkut on niin kamalia että jääpi ostamatta vaikka olisi kiva talo.
Juuri eilen käytiin katsomassa taloa. Välittäjä oli mies, joka jutteli vain miehelleni ja laukoi sovinistisia vitsejä :(
Kotona puuskahdin miehelle että tuolta paskalta ei osteta yhtään mitään!
Ja talo oli hyvä, by the way :)
yksi mahdollinen syy on huono välittäjä. Laiska/läysä/tympeä jne. Toinen mahdollinen syy on liian korkea pyynti. Kun etsittiin taloa, me ei menty mihinkään missä koettiin olevan ylihinta. Sitten mentiin yhteen, jossa oli laitettu liian alhainen hinta. Siellä oli hirveä vilske. Myyjä sai heti viisi tarjousta (me mukaan lukien). Me tarjottiin 1500¿ YLI pyynnin. Mutta joku oli tarjonnut 20000 YLI pyynnin. Talo siis meni kaupaksi YLIHINNALLA, vaikka se oli aluksi ALIHINNOITELTU.
Oiskohan ostajat hinnanalennuksia odottelemassa, sitä kun povataan kaikkialla nettikeskusteluissakin. Tai sitten talvi vaan ei näille isoille asunnoille ole kovin hyvä myyntiaika, kun koululaisperheelliset eivät muuta mahdollisen koulunvaihdon vuoksi kuin vasta kesällä.
Itse ollaan vaan rankasti vähennetty muutaman viikon välein hintaa ja ollaan jo ylitetty meidän myyjien oma kipuraja. Myytyä kuitenkin halutaan, joten halvalla menee ja suruksi pistää mielen, jos nyt jollekulle kelpaisi edes tuohon hintaan.
Mutta siihen alkuperäisen kysyjän kysymykseen. Mikään muu ei ole asuntoesittelyissä tehnyt säväystä kuin hyvin negatiiviset seikat. Kerran yhdessä esittelyssä mies rötkötti sohvalla ja katseli formulaa, kun ravasimme kämpän läpi välittäjän kanssa. Välittäjä yritti tv-melun yli huutaa asunnon ominaisuuksia. Kyse oli avioerotapauksesta. Oli kiva asunto, mutta ehkä olisi mennyt paremmin kaupaksi ilman sohvaperunaa.
Itse asiassa ei kannata kauheasti yrittää mitään koristeluja. Stailauksessakin on ideana se, että asunnon ilme on sukupuoletonta, ikäriippumatonta, kaikenlaiset perhemuodot sisältävää. Esimerkkinä voi ajatella vaikka millaisia ovat hotellihuoneet. Inhoan itse esim. huonoa valaistusta ja liiallisia kangaspintoja (on pölyallergiaa). Itse myydään asuntoa jo tyhjänä, siihen vasta on vaikea keksiä mitään viihtyisää enää.
Asuntoja ei voida mitenkään vertailla vain paikan, vuosiluvun tmv perusteella.
jos olette useammalta myyjältä saanut hinta-arvion niin kyllä se oaikkansa pitää.
Itsekin näen metsän puilta, eikä mua säväytä mitkään ihmeellisyydet. Osaan päässäni sisustaa ihan omilla huonekaluilla.
Tunkekaa vaikka kaikki kaapit täyteen, mutta näkyville vain todella vähän tavaraa. Mitä yksinkertaisemman näköstä, sitä paremman kuvan itse asunnosta saa.
Ihan karseita semmoset mökit jossa on roinaa niinku pommi olis räjähtänyt, ja jotku luulee vielä että ne kaikki posliinipurkit on sieviä siellä. ARGH!
muut henkilökohtaiset tavarat. Keittiöstäkin raivattiin pois kaikki " irtotavara" , kahvinkeitinkin.
Tuosta hinta-arviosta voisin sanoa, että me pyydettiin kahdelta välitysfirmalta ja yhdeltä entiseltä välittäjältä (kaverin kaveri...) arviot, ja kaikki arvioivat todella alakanttiin hinnan. Sitten kun tehtiin välityssopimus yhden välitysfirman kanssa, niin välittäjä oli tosi epäilevän näköinen kun sanottiin hinta, oli sen mielestä liian korkea (oli korkeampi kuin ne surkeat arviot). 2 paria kävi ekassa näytössä katsomassa, ja molemmat olisi ostaneet. Tarjosivat juuri sen mitä pyydettiin!! Toinen pari olisi tarjonnut vielä enemmän, mutta oltiin silloin jo sovittu kaupat toisen parin kanssa eikä jaksettu alkaa perumaan. Toista näyttöä ei tarvittu =)
kustannusten jakaminen tuleville vuosille.
Itseäni ärsyttää kaikenlainen stailaaminen, kynttilät ja asetelmat. Olen ostamassa osaketta tai kiinteistöä. En ole tutustumassa sisustusmuotiin tai uusimpiin hajukynttilä vaihtoehtoihin. Jos olen ostamassa rakennusta, niin tongin alapohjan, vesikaton, lämmönjakohuoneen, komeroiden alustat jne. Tuo kaikki tilpehööri vain häiritsee.
Kukin saa rempattua pintarempalla kotinsa oman näköisekseen, jopa pienellä rahalla, mutta jos perusasiat tökkii rempat maksavat satoja tuhansia euroja.
Haluan tiukat ja selvät faktat rakennuksen rakenteiden ja LVIS-järjestelmien tilasta. Sekä rakenuksen energiankulutuksesta.
Kokeilkaapa myyntikeinoina tiukkoja faktoja rakennuksesta, kulutuksesta jne.
Vierailija:
Me ei katsota ollenkaan taloja, mitä myy Huoneistokeskus, ollenkaan.
Koska heillä aivan törkeä kohtelu asiakkaille!
Soitin yhdestä talosta että päästäänkö katsomaan. No siitä on nyt 2 viikkoa eikä mitään ole kuulunut. Ja kyllä, olen lähettänyt mailia...
Ja ko. firman edustajat on aina naama norsunvitulla, asiakkaalle tulee olo no että anteeksi kun vaivasin ja halusin katsella tätä taloa....