Pesukoneen osto torista
Minä haluaisin ostaa pesu koneen torista mutta myyjä kieltäytyi kuljettamasta sitä minulle. Voiko tästä tehdä ilmoituksen ylläpidolle kun myy konetta mutta nyt kieltäytyy kaupan teosta?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ostan pää asiassa käytettynä koska eläke on niin pieni. Pesu kone on kodin kone siinä kuin muutkin. Harmittaa vain kun ihmiset ovat nykyään niin ilkeitä meille vanhoille.
Ap
Ei pesukoneen kuljetuksesta kieltäytyminen ole ilkeyttä. Itse en ainakaan autottomana moiseen edes pystyisi.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ostaisi käytettyä pesukonetta. Osta uusi niin saat kuljetuksen ja asennuksen.
Saat ne, jos maksat niistä.
Jos nyt AP on ihan tosissaan, eikä trollaamassa, niin voisin sanoa pari sanaa.
Mikset itse hae konetta? onko siihen joku syy? Myyjällä saattaa olla sama syy kuin sinulla. Myyjän ei varsinaisesti tarvitse levitellä tietojaan itsestään, ei sitä, että selkä on paskana tai sitä, että hänellä ei ole sopivaa autoa, muita välineitä tai kaveria koneen muuttamiseen.
Voi myös olla, että myyjää ei yksinkertaisesti kiinnosta nähdä sitä muuttamisen vaivaa ja hän olettaa, että hetken päästä kauppoja tulee tekemään joku muu, jolla on valmius kuljettaa kone pois ihan itse. Kyse ei siis ole lainkaan ilkeydestä.
Ja jos koneen kuljettaminen on ongelma, ainahan voit pyytää omia ystäviä, sukulaisia tai muuttofirmaa olemaan apuna koneen hakemisessa. Saattaa tosin maksaa, mutta eihän se myyjän ongelma ole.
Lopuksi haluan kyllä vielä kysyä, että miksi se on myyjän ilkeyttä, ettei hän kuljeta konetta? Vaikka hän ei ole siihen edes lupautunut vaan kaupassa on ollut ehtona nouto, eikä sinun ilkeyttä, että vaadit jotain tekemään sellaista, mihin hän ei ole halukas, eikä velvollinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myynti mies kuuluukin myydä uutta, kyllä minä ymmärrän. Mutta sitruunahappo pesulla saa kaikki bakteerit pois ennen käyttöä niin kannattaa minun mielestä käytetyn osto aina.
Ap
No ei se kyllä kaikissa laitteissa kannata. Meillä hajosi vanha astianpesukone, ja siitä vasta kuluja tulikin kun piti korjaaja tilata paikalle joka ensin fiksasi laitteen ja sitten vähän ajan kuluttua se hajosi uudelleen. Toisella kerralla totesi, että ei pysty korjaamaan. Hintaa näille käynneille tuli noin sata euroa. Lopputulemana oli rikkinäinen astianpesukone keittiössä, joka piti sitten uusia ja vanha kuljettaa pois.
Mulla hajosi 3v vanha tiskikone, piirikortti olisi maksanut 130€. Ostin tilalle 15v vanhan koneen, desibelejä riittää mutta varmempi kun uusi.
Vierailija kirjoitti:
Vanhoja peukoneita saa ilmaiseksi, kun vaan noutaa.
Eihän tuo Ap ole valmis noutamaan mitään, vastaavassa tapauksessa ilmainenkin kone pitäisi hänelle roudata totta kai ilmaiseksi.
No ei se kyllä kaikissa laitteissa kannata. Meillä hajosi vanha astianpesukone, ja siitä vasta kuluja tulikin kun piti korjaaja tilata paikalle joka ensin fiksasi laitteen ja sitten vähän ajan kuluttua se hajosi uudelleen. Toisella kerralla totesi, että ei pysty korjaamaan. Hintaa näille käynneille tuli noin sata euroa. Lopputulemana oli rikkinäinen astianpesukone keittiössä, joka piti sitten uusia ja vanha kuljettaa pois.