Pesukoneen osto torista
Minä haluaisin ostaa pesu koneen torista mutta myyjä kieltäytyi kuljettamasta sitä minulle. Voiko tästä tehdä ilmoituksen ylläpidolle kun myy konetta mutta nyt kieltäytyy kaupan teosta?
Kommentit (27)
En ikinä ostaisi käytettyä pesukonetta. Osta uusi niin saat kuljetuksen ja asennuksen.
Minä yritin maksaa torissa sohvaa marjoilla ja tyhjillä tölkeillä. Myyjä kieltäytyi kaupoista. Teenkö rikosilmoituksen?
Ei tarvitse ihmetellä miksi luteet leviää kun ostetaan tuntemattomilta käytettyjä tavaroita. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Ei kieltäydy kaupanteosta, vaan kuljetuksesta. Sinähän sen kaupanteon estät asettamalla ylimääräisiä vaatimuksia. Kas kun et vaadi tuomaan Mäkkäristä hampurilaista samalla reissulla.
Torista ostin auton ja pyysin tuomaan tupakka askin kun toi auton 140km päästä. Toi tullessaan.
Mutta miksi myy pesu konetta jos kieltäytyy sitten myymästä ja auttamasta minua edes vähän, olen eläkkeellä ja näkökin on heikentynyt. En käsitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi myy pesu konetta jos kieltäytyy sitten myymästä ja auttamasta minua edes vähän, olen eläkkeellä ja näkökin on heikentynyt. En käsitä.
Ap
Jäikö sinulta lukematta ilmoituksesta toimitus-kohta, eli siinä on lukenut nouto? Kirjoitustyylistäsi päätellen myös lukutaitosi taitaa olla heikko.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pesukoneen kuljettaminen ei ole mikään pikkuhomma. Vaatii todennäköisesti pakettiauton ja varmaan myös nokkakärryt ja riuskan miehen hoitamaan siirto. Jos myyjällä ei ole tällaisia saatavilla, niin hankala se on lähteä konetta sinulle toimittamaan.
Hyvä AP. Sait pyhäpäivän kunniaksi sentään muutaman mamman verenpaineen nousemaan👍
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ostaisi käytettyä pesukonetta. Osta uusi niin saat kuljetuksen ja asennuksen.
Olen ostanut satasella 500 e koneen torista. Pyykkikone ei vaadi mitään asennustaitoja, jos sille on jo hana valmiina. Jokainen osaa sen pikaliittimen kiinnittä ja laittaa töpselin seinään.
T.mumneli
Tornissa myyjä saa kieltäytyä myymästä.
Saa valkata ettei myy mannelle
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä voisin myydä kotiinkuljetettuna ja asennettuna. Kuljetus 2 euroa/kilometri. Asennus 0 euroa. Maksu tuotteesta ja kuljetuksesta etukäteen. Muuten on vaarana torityylinen kauppa, eli tinkaaminen alkaa sitten, kun tuotteen kanssa oven takana.
Kyllä minä ostan pää asiassa käytettynä koska eläke on niin pieni. Pesu kone on kodin kone siinä kuin muutkin. Harmittaa vain kun ihmiset ovat nykyään niin ilkeitä meille vanhoille.
Ap
Olisin jo ostanut pesukoneen torista jos ei se uusi systeemi olisi niin piip, piip, piip....
Vierailija kirjoitti:
Ja ennenkaikkea takuun koneelle.
En kyllä ammattilaisena suosittelisi halvan käytetyn pesukoneen ostoa, sillä vanhoissa koneissa on usein puhtauden kanssa ongelmia ja myös tekninen käyttöikä saattaa olla tiensä päässä, tämä tarkoittaa korjauksia, jotka nekin aina maksaa. Saattaa myös hyvin olla, että vanhaa konetta ei yksinkertaisesti pysty korjaamaan, sitten onkin haastava tilanne kun kylppärissä seisoo rikkinäinen kone tilaa viemässä!
Mutta ei syytä huoleen! Tässä olisi herralle tai rouvalle edullinen pesukone https://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/pyykinpesu-ja-kuivaus/pyyki… , hinta ei kuin pari sataa! Osamaksullakin onnistuu, ei tarvisi maksaa kuin parikymppiä kuussa.
Lisäpalveluna saatavana kotiinkuljetus sisään kannettuna alle viisi kymppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä voisin myydä kotiinkuljetettuna ja asennettuna. Kuljetus 2 euroa/kilometri. Asennus 0 euroa. Maksu tuotteesta ja kuljetuksesta etukäteen. Muuten on vaarana torityylinen kauppa, eli tinkaaminen alkaa sitten, kun tuotteen kanssa oven takana.
Kaksi euroa kilometri JA kolme euroa per kannettava porras. Nimimerkillä pesukonetta hissittömään kerrrostaloon joskus kantaneena.
Myynti mies kuuluukin myydä uutta, kyllä minä ymmärrän. Mutta sitruunahappo pesulla saa kaikki bakteerit pois ennen käyttöä niin kannattaa minun mielestä käytetyn osto aina.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ennenkaikkea takuun koneelle.
Takuu 3 vuotta ja kone kestää jopa viikon tai kaksi takuupäivän yli. Edellinen käytetty kesti 16 vuotta. Sukulaisella meni samassa ajassa kaksi uutta konetta. Uusien koneiden vika on liian hieno ja turha elektroniikka. Mahdollisimman yksinkertainen mekaaninen pesukone kestää paljon kauemmin. Muka kestävää kehitystä kun tuohonkaan asiaan ei ole saatu lakia. Pakko olla lakia koska muuten yritykset tekee sekundaa jolla täytetään kaatopaikat.
Ei kieltäydy kaupanteosta, vaan kuljetuksesta. Sinähän sen kaupanteon estät asettamalla ylimääräisiä vaatimuksia. Kas kun et vaadi tuomaan Mäkkäristä hampurilaista samalla reissulla.