Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lasta ei voi vain jättää päiväkodin ovelle tai pihaan?

Vierailija
01.09.2024 |

Olin luullut, että aamulla lapsen voisi vain viedä päiväkotiin ja kiitää siitä töihin itse. Eli että viedä lapsen päiväkodin ovelle, jos ovat sisällä ja jättää lapsen oven avaavalle työntekijälle. Tai jos ovat ulkona niin viedä lapsen vain siihen pihaan, sanoa lapselle ja työntekijälle heipat ja kiitää kiireellä töihin. 

Mutta ei. Meillä edellytetään, että jos ovat sisällä niin vanhempi riisuu lapsen, laittaa ulkovaatteet eteisessä naulakkoon ja kengät telineeseen tai sateella kaikki kuivauskaappiin, riisuutuu itse kengistä ja ulkovaatteista ja käy sisällä lapsen lokerolla viemässä sinne lapsen repun, purkaa repusta vaihtovaatteet ja viikkaa ne lokeroihin paikoilleen, vie vaippoja vessan lokeroon jne. Tarvittaessa vessattaa lapsen. Tai jos ovat ulkona niin sama homma, mutta sen jälkeen vielä pukee lapsen uudelleen ulkovaatteisiin ja vie sinne pihalle. Tässä kaikessa kestää 15-20 min säästä riippuen joka ikinen aamu, siis siellä päiväkodilla sisällä. 

Meneekö tämä ihan oikein näin? Kyselee eräs äiti, jolla on yli tunnin työmatka ruuhkabussilla suuntaansa ja aikaiset aamut ja siksi aamuisin aina kiire.

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä saat menemään 15-20min siihen että viet lapsen sisään, pudotat sen vaatteista ja lokerolla nostat siististi reppuun pinotut vaatteet lokeroon ja vaippanipun vessaan ja lapsi ryhmään. Märkienkään laitto kuivuriin ei vie minuutteja. 

Se 20 min menee sadesäällä kun joudun pukemaan ja viemään lapsen vielä takaisin ulos. Eivät yleensä koskaan ole sisällä kun vien. Ap

Oletko kysynyt hoitajilta, että olisiko mahdollista jättää lapsi tähän ulos siksi aikaa, kun vien lapsen tavarat tähän sisälle, niin ei tarvitse riisua ja pukea lasta turhan takia?

Olen. Se ei kuulemma käy. Heidän sääntö on kuulemma se, että lapsi kirjataan sisään vasta kun vanhempi poistuu paikalta ja siihen saakka lapsi on vanhemman vastuulla ja

Valita päiväkodin johtajalle. Naurettava sääntö.

Vierailija
122/124 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-ajan hyvä puoli oli se, että silloin sai vain jättää eteiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminnanohjauksen ongelma vanhemmalla jos säätää yli 20min yhtä päiväkotiin tuomista.

Vierailija
124/124 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla pystyi päiväkotiin jättämään lapset ihan työntämällä aamulla ovesta sisään ja kiirehtimään töihin. Oli hyvin pieni ja ihana päiväkoti.