Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aloitatte antaa lapselle oikeata maitoa? Siis laimennatteko paljon maitoa?

Vierailija
09.02.2007 |

Mun vauveli tulee just 11 kk ja on ollut pelkästään imetyksellä..

korvikkeista ei tykkää, eikä suostu juomaan niitä millään..

Tämä imettäminen alkaa jo riittää..

Miten aloittaisin antamaan tuota ihan oikeata maitoa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et, niin aloita niistä (viiliä, jugurttia).

Minä en laimentanut maitoa mitenkään, enkä lämmittänyt. Ihan " raakana" ja jääkaappikylmänä on maistunut meidän kolmelle naperolle suunnilleen 11kk:n iässä. Ensin määrät on tosi pieniä, ehkä joku 10ml mukista, mutta nopeasti meni enempikin.

Vierailija
2/5 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä just mietin tota maitoon siirtymistä kun haluaisin lopettaa imettämisen.

Olisin halunnut toisaalta lopettaa jo aiemmin, mutta vauveli on ollut kipeänä enkä ole halunnut vieroitusta samaan syssyyn.

Se tässä hassua on että vauveli on meidän neljäs lapsi mutta ainoa joka ei ole huolinut pulloa tai korvikkeita sitten millään.

Mukista osaa juoda, mutta miten ihmeessä sen saa juomaan siitä tarpeeksi nesteitä??? 5-6dl????

Meillä toisilta on joutunut rajoittamaan aikanaan juomista kun sitä meni ihan liikaa.....

Että ongelmia sitten näinkin päin....

Kiitos 2 kommentista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juomaan maitoa antamalla vähän kerrallaan ja lisäämällä määriä pikkuhiljaa, ei kylläkään juo kuin punaista. Hapanmaitotuotteet eivät kelpaa...

Vierailija
4/5 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitotuotteitahan pitää saada se 5dl päivässä. Minä annoin jugurttia tai viiliä välipalaksi (2dl) ja puuron jälkiruuaksi aamulla ja illalla (1+1dl). Sen viimeisen desin sitten ihan maitona mukista joka aterialla pikkuisen. Ja minäkin olen kahden lapsen kanssa siirtynyt suoraan tissimaidosta mukiin, kun pullo ei herroille kelvannut (eikä nokkamuki...).

Ei niistä nesteistä kannata huolta kantaa. Lapsen ruoka kuitenkin sisältää aika paljon nestettä (hedelmäsoseet, puurot...). Mulla oli yleensä jossain " lojumassa" sellainen urheilujuomapullo, josta sai ottaa vesihuikan kun janotti. Meillä ainakin pieni tykkäs juoda sellaisesta pullosta, kun näki isompienkin juovan :)

Vierailija
5/5 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hapanmaitotuotteita ensin, sitten maitoa voi käyttää ruoanlaittoon ja sitten vasta annettaisiin juoda pelkkää maitoa. Ollaan kokeiltu nyt jogurttia, viiliä ja rahkaa (maistuu hyvin) ja raejuustoa (ei maistunut), kun neuvolassa sitäkin suositeltiin. Sitten aloin käyttää maitoa puuron valmistukseen. Aluksi laitoin vähän maitoa ja paljon vettä, sitten lisäsin maidon määrää. Maitoa ollaan käytetty jo myös muussa ruoan valmistuksessa. Ei olla vielä annettu pelkkää maitoa, mutta pian kyllä. En tiedä sitten, onko tuo meidän välivaihe välttämätön, mutta ei kai siitä haittaakaan ole. Olen ollut varovainen tuossa kun aluksi tuli ilmavaivoja, joiden arvelin johtuvan maidosta.