Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen puolisolla ei aviooikeutta perintöön

Vierailija
31.08.2024 |

Jos puolison vanhemmat ovat lisänneet tämmöisen lauseen perintökirjaan, niin eikös se tarkoita ettei sitä omaisuutta oteta mitenkään huomioon osituksessa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 

Vierailija
2/7 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Se lisäys toimii avioehdon tavoin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on perintökirja?

Vierailija
4/7 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on perintökirja?

Tarkoitetaan varmaan testamenttia.  Avio-oikeuden voi sulkea pois myös lahjakirjassa, jos vanhemmat lahjoittavat omaisuutta elinaikanaan perillisilleen. 

Vierailija
5/7 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hyvä asia, varsinkin jos vanhemmat haluaa suojata sukumökin tms mahdollisen avioerotilanteen ulkopuolelle. Mun miehen vanhemmat laittoi ehdon ja se on mun mielestä ihan ok. Mökillä ollaan ja tehdään yhdessä, ei se siihen vaikuta. Olen vain iloinen ja kiitollinen, että jättivät meille ihan lomapaikan. 

Vierailija
6/7 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä hyvä asia, varsinkin jos vanhemmat haluaa suojata sukumökin tms mahdollisen avioerotilanteen ulkopuolelle. Mun miehen vanhemmat laittoi ehdon ja se on mun mielestä ihan ok. Mökillä ollaan ja tehdään yhdessä, ei se siihen vaikuta. Olen vain iloinen ja kiitollinen, että jättivät meille ihan lomapaikan. 

Eihän ne teille sitä jättänyt.

Vierailija
7/7 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tilanne on hyvä,jos ei oo varaa tai halua hankkia omaa/yhteistä 

Meilläkin miehellä on perintömökki,johon mulla ei oo avio-oikeutta.Oon miettinyt omaa mökkiä,sellaista johon voisi omaa aikaansa ja rahaansa laittaa.Mut yhteistä aikaa han se söisi,kun kumpikin viettäisi aikaa omalla mökillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi