Mikä on oikea tapa tuulettaa pesuhuone suihkun jälkeen?
Tämä on mulle aina niin päätä vaivaava asia että mikä on tässä tapauksessa se oikee tapa??
Eli meillä suihkutilassa lattialämmitys ja avattava ikkuna. Oon aina suihkun jälkeen laittanu ikkunan auki ja hieman pitäny lattialämmitystä påällä tai sitten en ollenkaan. Lisäksi jätän suihkutilan oven hieman raolleen.
Vai oisko järkevämpää pitää vaan lattialämmitys päällä eikä ikkunaa auki ollenkaan? Mutta sillonhan se ei pääse kunnolla tuulettuun??
Ei taasen oikeen oo järkeä pitää ikkunaa auki ja lattialämmitystä täysillä.
Ja entä kun tulee talvi ja pakkaset, pakkohan se on lattialämmitys pitää tuolla päällä että sinne edes tarkenee mennä..
Että mitenköhän tämäki pitäs oikeeoppisesti tehdä 🤦
Kommentit (11)
Mulla ei ole suihkutilassa ikkunaa, mutta lattialämmitys on. Yleensä käyn suihkussa ovi auki ja lopuksi laitan parvekkeen oven auki, niin kuivuu tosi nopeasti. Mulla pieni kaksio.
Älä aliarvioi lattialastaa. Kantsii aina vetää sillä lattia suihkun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ja seinät myös
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ilmanvaihto kylppärissä
Minulla on sellainen sukelluspullo.
Vierailija kirjoitti:
Itse kuivaan lattian lastalla ja vielä pyyhkeellä. Avaan ovea ja kuivuu näin. Yleenshän huoneilma kaipaa kosteutta. Enkä lotraa niin että kylppärin ilma olisi jotenkin hirveän lämmintä ja kosteaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kuivaan koko suihkuhuoneen lattiasta kattoon suihkussa käynnin jälkeen. Ensin tiskiluutulla enimmät vedet pois ja lopuksi kangasrätillä kuivaksi pyyhkiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kuivaan lattian lastalla ja vielä pyyhkeellä. Avaan ovea ja kuivuu näin. Yleenshän huoneilma kaipaa kosteutta. Enkä lotraa niin että kylppärin ilma olisi jotenkin hirveän lämmintä ja kosteaa.
Peili ei saa huurtua missään vaiheessa suihkun aikana. Muuten liian kostea ja huono ilmanvaihto.
Jos sinulla on (toimiva) koneellinen ilmanvaihto niin ikkunaa ei tarvitse välttämättä aukoa. Hyvin kuivaa kerrostalon kylppäri jossa ei ole ainoaakaan ikkunaa.
Joo siis lastalla toki otan kans aina enimmät vedet pois.
Mutta kannattaako sitä ikkunaa pitää auki vai antaako vaan lattialämmityksen olla päällä?
AP
Lattialämmitys AINA päällä.