Tyttö- vai poikakissa?
Vanhan koiran siirryttyä sateenkaarisillalle, olemme pohtineet kissan hankkimista. Kannattaako ostaa tyttö- vai poikakissa? Perusteluja?
Haluamme pennun ja se leikataan sukupuolesta riippumatta ennen vuoden ikää.
Kommentit (37)
Molempia on ollut leikattuina ja ihan huippuystäviä olivat.
Vierailija kirjoitti:
Uroskissat ovat väittämään mukaan naaraita välittävämpiä ja kiintyneempiä omistajaansa. En kyllä tiedä onko totta, mutta näin ainakin väitetään.
Kollikissat ovat yleensä vähän isokokoisempia ja ne kannattaa leikkauttaa vasta siinä vaiheessa kun niillä on ehtinyt kasvaa ns. kollinposket. Jos on mahdollista valita kokonaista pentueesta, niin yleensä se isokokoisin on terve eikä liian arka yksilö.
Tyttökissa on lemmikkinä parempi kuin kolli. Itsellä ollut aina tyttökissoja.
Ite oon kiintynyt tyttökissoihin, koska 2 sellaista on / on ollut itselläni. Ovet suloisia, kilttejä ja aktiivisia. Varmasti myös pojat ovat ihania!
Suloinen tyttökissa, hentoääninen naukuja. Sylikäinen. Rakkaus.
Kollikissat ovat letkeämpiä, naaraat neuroottisempia.
Vai kannattaako ottaa heti 2 pentua samalla?
AP
Jos kerran koirakin muutti sateenkaarisillalle, niin teidän kuuluu ottaa muunsukupuolinen kissa.
Vierailija kirjoitti:
Vai kannattaako ottaa heti 2 pentua samalla?
AP
Kyllä! On suorastaan julmaa ottaa pentu ainoaksi kissaksi. Pentu tarvitsee leikkikaverin eikä se tarve täyty onkilelua heiluttelemalla.
Jos mahdolisuuus ottaa samantien kaksi niin ehdottomasti kannattaa. Pitävät sitten myös toisilleen seuraa, mutta myös sinulle.
Minulla ollut kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. Kaikki omia yksilöitään. Jos nyt jotain yleistyksiä mietin niin pojat ovat kyllä olleet vähän rennompia. Omat metkunsa niilläkin, mutta pääasiallisesti lungimpia. Molemmilla tytöillä oli usein pissavaivoja ja itse sen takia ottaisin varmaan jatkossa pojan.
Leikkauttamisen kanssa ei nykytiedon valossa kannata odotella vuoden ikään. Tyttökissojen maitorauhaskasvainriski vähenee 90%, jos leikataan 6kk ikään mennessä. Poikakissat alkaa merkkailla sukukypsyyden myötä ja leikkaaminen ei aina poista jo opittua tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uroskissat ovat väittämään mukaan naaraita välittävämpiä ja kiintyneempiä omistajaansa. En kyllä tiedä onko totta, mutta näin ainakin väitetään.
Kollikissat ovat yleensä vähän isokokoisempia ja ne kannattaa leikkauttaa vasta siinä vaiheessa kun niillä on ehtinyt kasvaa ns. kollinposket. Jos on mahdollista valita kokonaista pentueesta, niin yleensä se isokokoisin on terve eikä liian arka yksilö.
Mitään kollinposkia ei tarvi odottaa. Samaa sarjaa kun ysärillä sanottiin, että tyttökissan pitää antaa tehdä yhdet pennut ennen leikkausta.
Joo... ehkä mummon ideat oli kotokutoisia...
Mun ksverilla oli leikattu poikakissa js ulkona se kävi caan lähinnä p.skalla. Muuten mskas masentuneena. 😁