Hjelppis!! Pitäisi pärjätä 20€ viikonlopun yli ja kaappi on tyhjä.
Yksin asuva olen, rahaa tulee keskiviikkona, mutta alkuviikosta syön ilmaiseksi työpaikalla joten käytännössä 20€ viikonloppu ruokiin ja jotain leipää kaappiin ma ja ti päiviksi. Mitä ostaisin. Haluaisin jotain herkkua. Alkoholista aion pidättäytyä tänä viikonloppuna. Eli 20€ ruokaan ja mässäilyyn.
Kommentit (60)
Viikonlopun ruuat kahdelle (meillä jää vielä pakkaseenkin):
- jauhelihaa 1kg, 8,90e
- perunaa, sipulia, porkkanoita 3e
- 4dl kermaa 2.30e
- kanttarelleja 0e lähimetsästä
Näistä 2 päivälle herkkuateria mureketta ja uunijuureksia kanttarellikermakastikkeessa.
Yhteensä 14,20e. Yksinasuvalle jää murekkeesta 2/3 pakkaseen tulevaa varten.
Lounaat kinkkumunakas x2 4,00e
Paketti ruisleipää 0,70e, xtra havarti juusto 1,20e.
20e. Ja tuolla ruokkii 2 henkeä 2 päivää! Halvempiakin ruokia voisin tehdä mutta haluan herkutella kun on sieniaika
Jännä että jo viikonloppukin tulee yllätyksenä. Joulu on kohta alkakaa säästämään
Laita se 20 euroa kaappiin. Ei ole tyhjä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kertonut mitä sulla on jo kaapissa, niin vaikea neuvoa.
Mä oon kaapissa!
Tämäkö se suurin ongelma tässä onkin??
Vierailija kirjoitti:
Ostat:
-Einespyöryköitä 1.20€,
-perunoita 500g, 0.70€.
Ruokakerma 0.90€.
Jauheliha 2.20€,
Makaronipussi 0.30€.
Rapupuikkoja pakastealtaasta 1.10€.
Jogurttia 5 kpl 2.50€.
Leipä 2€, makkara 1.20€
Tuoremehu 1€.
Banaaneja 3kpl 0.80€.
Tomaatti 0.40€.
Hinta yht 12.20 €.
7.80€ jää mässäilyyn. Osta mitä haluat.
Asun maaseudulla. Täällä on 4x nuo hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen? Anyway, jos annat pebaa niin maksan 18.50€ / laaki
Selvä. Missä tavataan. Haittaako muuten, että olen 135kg/ 180cm pitkä karvainen mies? Ikä 62
Ei haittaa, kairaan kyllä viidakkosi läpi.
Keitä perunoita, tee makkarakastiketta ja kaaliraastetta. Osta kaurahiutaleita ja kysy naapurilta omenoita. Tee omenakaurapaistos ja mikrossa sosetta aamupuuroon. Pyttipannua toisena päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kaapissa!
Tämäkö se suurin ongelma tässä onkin??
Ei. Vaan muut ihmiset ja niiden suhtautuminen.
Mä teen kanankoivista tulista kanakeittoa huomiseksi (perunaa, porkkanaa, kukkakaalia, kanaliemen saa kun keittää koivet uunipadassa, tomaattipyrettä ,chilipalko, valkosipulia ja sipulia ja kermaa + mausteet) ainekset suunnilleen 8€.
suununtaiksi on muusia ja uunijuureksia ja sen possunpihvit, ainekset saman 8 euroa.
aamuisin syön puuroa ja munakkaan, iltaisin itse tehtyjä sämpylöitä ja hedelmiä..
Viikko sitten kituuttelin, mulla oli ok kaappitilannekin. Mutta vain 20 euroa rahaa koko viikoksi. ruuan saan töistä.
Kaalia kilon euron kilo, porkkanaa kilo euron, sipulia eurolla kilo perunoita kilo euron, kanamunia 10 kpl 1,50e, puolen litran kerma 2,5, kaurahiutaleet euron kilo, 2 kiloa vehnäjauhoja 1,5 euroa, sokeria kilo euron, . 2x 400g sikanautajauheliha 5e.
(kaapissa: ohraa, puolukkaa on, sieniä on ja omenoita puussa, voi, hiiva, plus mausteet)
tein kaalilaatikon, makaronilaatikon, sämpylöitä, kaurakrumblea vaniljakastikkeella, sienikastiketta, keitin perunoita ja keitettyjä kanamunia.. sitten sivuun kaalista kolmannes silpuksi, porkkanaraastetta, sipulisuikaleita, ne kevyeen etikkaliemeen. Täyttävää raastesalaattia koko viikolle. Näitä söin viitisen päivää. Tai torstaina söin nuudelikipon (pikanuudeli pkt, tuon kaalisalaatin loput, 2 keitettyä kanamunaa ja sieniä hain muutaman metsästä).
Tänään tilipäivä. Ostin kolmen kilon lohen 26 euroa! Osan paloittelin pakkaseen annospaloiksi, graavia tulossa, sopan keitän...
Sillä mä lähin tätä kirjoittamaan, että ostelen tälleen tilipäivisin isompia satseja ja sitten jaan, pitkin kuukautta. Ettei noita kitupäiviä tulis. Eikä nytkään olisi ollut hätä, kun kaapeissakin oli juttuja. Silti palauttelin itseäni arkeen.
Tuollainen iso satsien ostot itsekseen asuvana ei tunnu olevan mitenkään itsestäänselvyys. Moni ihmettelee, että miksi mä noin teen. Siksi, että on. Joskus laitetaan kaverin kanssa vähät rahat yhteen ja haetaan esim eurolla viisi kiloa perunaa. Joulua ennen saa 2 kilon pusseja juureksia eurolla. Useita pusseja ostan. Joskus hankin thyroksisen kylmälaukkuja ueamman ja täytin niitä hienolla hiekalla, juurekset säilyy siellä hyvin pakkaset. Lapsillekaan halua tarjota eioota, kun piipahtavat.
Tänä kesänä ostin torista arkkupakastimen ja kävin keräämässä marjat reumavaivasenakin. Sieniäkin on tarttunut mukaan, vaikken niiden ystävä ole, mutta opetellaan.
En vaan enää suostu, että kurjia talvia pitää viettää ilman ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Makaroonilaatikon tekeminen maksaa noin 6 euroa ja siitä syö 2 päivää helposti. Sitten ostat banaaneja kaksi kiloa välipalaksi. Itse ostaisin vielä perunia ja kanankoipia.
Luulen että 20 € riittää ostamaan ananaan tai kilon perunaksia.
TAASKO sulla on rahat loppu??? Alkaa käydä jo yksitoikkoiseksi tämä sun jatkuva narisemisesi samasta (keksitystä) asiasta. Nyt sentään oli 20 euroa. Yleensähän sulla on 1,87 tai 0,96 egeä jäljellä, joilla pitäisi viikko /kuukausi / vuosi elää...
Mul on 14e keskiviikkoon. Kotona on kivaa olla. 😁
Kaurapuuroa. Perunoita. Muutama porkkana ja kaksi sipulia. Pärjään.
Hlvtn kuuma on, 27 astetta sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Ostat:
-Einespyöryköitä 1.20€,
-perunoita 500g, 0.70€.
Ruokakerma 0.90€.
Jauheliha 2.20€,
Makaronipussi 0.30€.
Rapupuikkoja pakastealtaasta 1.10€.
Jogurttia 5 kpl 2.50€.
Leipä 2€, makkara 1.20€
Tuoremehu 1€.
Banaaneja 3kpl 0.80€.
Tomaatti 0.40€.
Hinta yht 12.20 €.
7.80€ jää mässäilyyn. Osta mitä haluat.
MIkä kauppa? Missä?
Ei Hki.
Höh. Just kävin kaupassa ja ei edes mennyt kahta kymppiä viikonlopun ruokiin. Ostin jauhelihapihvejä 4 kpl jotka paistan ja kaapissa on pastaa. Syön tuota kolmena päivänä. Lisäksi ruisleipää ja maitoa ja pari tomaattia ja kolme omenaa. Ei mitään ongelmaa.
Perunoita ja kastiketta. Kastiketta ja pernoita.
Makaroonia ja ketsuppia. Ketsuppia ja makaroonia.
Ja alusta uudelleen.
Kuukaudesta toiseen 😆
Paastoat. Se tekee hyvää elimistöllekin ja aktivoi autofagiasynteesin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kaapissa!
KAIKKI TOSIN TIETÄÄ.
Ei ihme, että elämänhallinta nollissa, kun täällä kysellään moisia.