Voi vitsi..kunpa tietäisi miten raskautuu...
Esikoinen on nyt 8kk ja uutta tekisi mieli jo alkaa yrittää. Mies haluaa, että menen ensin töihin ja yritys alkaisi vasta ensi syksynä, jotta ä-raha parempi kuin nyt opiskelijalla. Mutta entä jos ei siten enää tärppääkää nopeasti? Eka tuli eksta kierosta ilman ehkäisyä, mutta mutta...voiko seuraavassa ilmetä vuosien yritys :(
Kommentit (9)
toinen lapsi myöhemmin! Tiedän tuon vauvakuumeen, mulla on vauva 5kk ja silti va pitää vauvakuume, kun haluan VASTASYNTYNEEn, mutta järki pitää säilyttää tässäkin hommassa (siis mun).
ä-loma alkoi ja sain ihan hyvän ä-rahan. Raskaus kun kestää kuitenkin sen 9kk niin hyvin siinä ehtii töitä tekemään. Itse olen ollut lasten välissä vuoden töissä ja lapset syntyneet 2v. ikäeroilla. Tämä ratkaisu toimi meillä.
Menen töihin siksi, että saan isomman ä-rahan, koska nyt se minimi alle 500kk joka on opiskelijan ä-raha. Syksyllä töihin kun nykyinen vaavi n.1v 2kk ja sitten samana päivänä alkaa kakkosen yritys. pelkään vain sitä, et jos sit ei tärppääkään ja haluisin aloittaa ehkä jo yrityksen..Mulla on krooninen vauvakuume!!!!!!!ja haluankin kaikenkaikkiaan 3-5 lasta jos luonto suo
pidempään kotona ja vasta sitten menitsit töihin ja alkasit tehdä vauvaa? Olen nro 4.
että rahan takia joutuu töissä käymään, kun nyt ollaan tosiaan kituutettu alle 500kk ja meillä suntolainaa ja haluttais joskus se omkotitalo. Siis sehän ois järkevää käydä töissä ja sitten n. vuoden sisällä jäisin taas kotiin ja esikoinen olisi hoidossa vain n.vuoden.
Jos raha ei olis issue, niin jäisin kotiin ja nyt heti kakkosta kehiin :)
ä-rahan lisäksi töihin menooni vaikuttanut myös se että miehellä todella pieni palkka joten en ole voinut pitkään olla kotihoidontuella. Kunnon ä-rahan turvin on voinut sitten olla aina sen 9kk huoletta kotona. Nyt olen sitten kotona ekaa kertaa pidempään ansiosidonnaisen turvin. Jokainen tekee omat ratkaisunsa. me halusimme lapset suht lyhyillä ikäeroilla kun vielä olemme suht nuoria ja siksipä teimme ratkaisumme näin ja se sopi meille. Jos olisin jäänyt ekan kanssa kotiin pidempään kitkuttelemaan ei meille ehkä olisi enempää lapsi tullut koska joskus on myös töihin mentävä. Selvennykseksi vielä että eka lapsi sai alkunsa kun oltiin vielä opiskelijoita molemmat.
5 vai mikä olinkaan
jos eka on tullut helposti, niin tulee myöhemminkin. Mutta ei kukaan voi ylipäätään mitään luvata, ei nyt eikä myöhemmin. Eli kaikki vaihtoehdot kannattaa miettiä siltä kannalta, että jos sitä seuraavaa ei heti tulekaan.
että ajattelin meidän tilanteesta samoin, koska haluaisin enemmän lapsia, vähintään kolme ja olen juuri valmistunut, joten töissä tulee kyllä ehdittyä oleen. Ei kai kukaan oo kuolinvuoteellaan muuten sanonut, ttä voi kun olisi tehnyt töitä enemmän..
Meillä miehen tulot yksin ei riitä, mikäli halutaan lyhentää paremmin lainaa ja olis joskus kiva saada ekstraa, vaikka nytkin toimeen tullaan. Ninpä se töissä käyminen välillä mahdollistaisi paljon suuremman ä-rahan kuin nyt. Sitten sen kolmosen voisi tehd vaikka heti perään, muta nyt mulla ei ole vielä ketynyt tuloja
ap
pelkään, että sitten voi tulla stressi, kun on määrätty aika, jolloin yritys alkaa ja jos ei tärppääkään. Eka tuli " yllätykenä" siis ajatuksella ei väliä ja tietty heti tärpääs saman tien. Tosin olen kerran aikaisemminkin ollut raskaana yhdestä kerasta teininä, joka tosin keskeytettiin..