Oliko teidän lapsuudessa ruokapöydässä useinkin kotikaljaa? Se iso ruskea lasipullo. Meillä oli. 80-luku siis.
Kommentit (42)
Jouluisin oli ja on vieläkin. Ei sitä muulloin juotu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä äiti teki itse kotikaljan ja laittoi vihreisiin alkon viinipulloihin. Paljon parempaa kuin ostolitkut.
ps: makin tekisin nykyäänkin, mutta ei oo kellaria ja jääkaappiin ei mahdu.
Jouluna oli vastaava tuote, mutta sen etiketissä luki Joulukalja.
Oli meil jotain sellasia lapsuudessa, toki onhan vieläkin kerran vuodessa, kotikalja on yks parhaimmista juomista mitä mä olen koskaan juonut, enkä mä edes juo alkoholia enää, en ole juonu moniin vuosiin, se maku vaan on hyvä.
<3
Vierailija kirjoitti:
Oli meil jotain sellasia lapsuudessa, toki onhan vieläkin kerran vuodessa, kotikalja on yks parhaimmista juomista mitä mä olen koskaan juonut, enkä mä edes juo alkoholia enää, en ole juonu moniin vuosiin, se maku vaan on hyvä.
<3
Totta. Kotikalja on hyvä ruokajuoma. Otan sitä usein kun käyn lounastunnilla syömässä.
Se iso ruskea lasipullo hävisi 70-luvulla viimeistään.
Oli kotikaljaa. Kaljaahan juotiin ammoisilta ajoilta lähtien. Pitoisuuksiltaan varmaan kotikaljaa. Se on siis perinnejuoma.
Niitä on Tori täynnä. Hintaa en näe kun en jaksa loggautua siihen paskaan enää.
Ei ikinä ollut. Vanhemmat eivät pitäneet ko. mausta. Enkä kyllä pidä minäkään.
Joo, mutta se oli itsetehtyä ja kannussa. Oi vitsit, voisinkin ostaa pullon kun käyn kaupassa koska en mä sitä itse ala tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä äiti teki itse kotikaljan ja laittoi vihreisiin alkon viinipulloihin. Paljon parempaa kuin ostolitkut.
Tee pienempi satsi, joka mahtuu pariin kannuun. Ei siis tarvitse edes pullottaa, vaan laittaa kannussa suoraan jääkaappiin. Mulla ei ole kuin 5 litran kattila, joten ei sillä suurta satsia saa tehtyä muutenkaan ja ämpärit on varattu muihin tarkoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytöntä ettei enää ole kylmäkellareita. Entisessä taloyhtiössä oli, mutta sitten siitä keksittiin tehdä pesutupa.. Äly hoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<3
Totta. Kotikalja on hyvä ruokajuoma. Otan sitä usein kun käyn lounastunnilla syömässä.
Toivottavasti et lähde autolla lounaalta. Kotikaljassa on aina alkoholia johtuen sen tekotavasta. Jos ei ole, se on tehty väärin, eikä oikeaa kaljaa ollenkaan. Sama juttu simassa.
Joo oli jouluisin ja joskus muulloinkin, en tiedä miksi se oli " juhlavampi" juoma. En juonut, enkä tykkää vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee pienempi satsi, joka mahtuu pariin kannuun. Ei siis tarvitse edes pullottaa, vaan laittaa kannussa suoraan jääkaappiin. Mulla ei ole kuin 5 litran kattila, joten ei sillä suurta satsia saa tehtyä muutenkaan ja ämpärit on varattu muihin tarkoituksiin.
Ei tuu poreita, jos laittaa kannussa ja se on se idea. Pieni satsi on kiusaa, kun pitää tekeytyä puoli viikkoa kylmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytöntä ettei enää ole kylmäkellareita. Entisessä taloyhtiössä oli, mutta sitten siitä keksittiin tehdä pesutupa.. Äly hoi.
Pidätkö siis älykkäänä sitä että taloyhtiö ylläpitää runsaasti sähköä kuluttavaa vähällä käytöllä olevaa kylmätilaa?
Ei ollut koskaan. 80 luvullakaan.