Yle: Liberalisoitumisen takia naiset ovat alkaneet reissaamaan enemmän
Mikä tätä maata vaivaa. Nyt matkustamista hehkutetaan, aivan kuin se tekisi ihmisistä parempia. Todellisuudessa 2010 suomalaiset nuoret eivät eläneet missään pussinperällä, ilman ymmärrystä ulkomaailmasta. Käytännössä lisääntynyt matkailu on ainoastaan kulutusjuhlaa, jota harrastetaan kun on niin kivaa. Matkoilta saa myös hyvää materiaalia someen.
Alla lainaus artikkelista.
"Mitä enemmän kokemuksia erilaisista kulttuureista saa, sitä avarakatseisemmin maailmaan todennäköisesti suhtautuu. Erikoistutkija uskoo, että nuorten naisten liberalisoituminen voi osaltaan liittyä matkailun lisääntymiseen."
Miksi kaikki naisten tekemät asiat väännetään nykyään hienoksi. Miksi tässä yhteydessä ei otettu esiin ilmastoasioita ja tuotu esiin että miesten toiminta on selkesti vastuullisempaa.
Kommentit (82)
Olen vähentänyt matkustamista, ja yksi syy on ilmasto. Mitäs naiset tästä tuumitte?
-setämies55
Vierailija kirjoitti:
Katsokaas ensin montako prosenttia maailman CO2-päästöistä tulee lomalennoista! Erittäin vähän.
Sen sijaan esim NATOn ilmavoimat on suuri saastuttaja!
Lentomatkailun Co2 päästöjen tilastointi on erittäin puutteellista. Jos otat lomalennon aasiaan, niin sinun lennosta suomen osalle tulee ainoastaan meno aasiaan. Kohdemaa saa tilastoinnissa paluulennon Co2 päästöt. Näin esimerkkinä tuon heikkoudesta.
Miksi näin? EU:ssa suurimmat valtiot ovat riippuvaisia turismista. Tämän takia turismin Co2 päästöjä ei haluta samalla tavoin syynätä kuin muita päästöjä.
"Kyllä minå etuoikeuteni tunnistan, ja tunnistan myös milloin joku köyhä trollipoika yrittää leikkiä isompaa miestä kuin onkaan. Puspus."
Anna minä arvaan, veloitat 120e/h yhteiskunnalta, kun selvittelet mm*toon liittyviä lakiteknisiä ongelmia. Kommentoinnin perusteella tein tuollaisen arvauksen.
Ai nytkö ne ilmastovaikutukset onkin todellinen ilmiö? Eihän täällä ole kuin pari viikkoa naurettu raakkutuholle. Mutta hyvä että yksi artikkeli naisten matkustamisesta herätti nyt miehetkin ahdistumaan ilmastovaikutuksista.
Vierailija kirjoitti:
Olin vuosikymmeniä kasvissyöjä, lajittelin viimeiseen asti enkä matkustellut. Siitäkin haukuttin kuin vierasta sikaa. Joten päätin jättää tenavat tekemättä, rahat jää itselleni ja nyt seuraavan vuoden ajalle on lennot Irlantiin 1,5 viikkoa, Norjaan 4 viikkoa ja Japaniin 3 viikkoa.
Itkekää sitä teidän lapsille tuhoutuvaa planeettaa keskenänne, minä yritin eikä se silloin kelvannut. Nyt en enää jaksa ja teen asiat niinkuin itselleni on paras.
Lakkaa esiintymästä naisena.
Eiköhän liberalisoitumisen sijaan kyse ole siitä, että naiset haluavat elämyksiä, miehet tavaroita. Naisten kulutuskäyttäytyminen on tutkitusti sellaista, että esimerkiksi kauppareissu suunnitellaan siten, että ravintolassa käynti kuuluu siihen. Miehet taas suunnittelevat kauppareissun siten, että halutun tavaran saa mahdollisimman tehokkaasti.
Elämykset tuotetaan palveluina, malliesimerkikkinä matkustaminen ulkomaillle. Olemme 2000-luvulla siirtyneetkin elämys- ja palvelutalouteen, joiden merkitys on kasvanut koko ajan. Ihmeellistä, että artikkelin tutkija kehittää jotain monimutkaisia itseään ruokkivia arvopohjan laajentamisia syyksi naisten matkailun lisääntymiselle, kun tarjolla on helpompia selityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ai nytkö ne ilmastovaikutukset onkin todellinen ilmiö? Eihän täällä ole kuin pari viikkoa naurettu raakkutuholle. Mutta hyvä että yksi artikkeli naisten matkustamisesta herätti nyt miehetkin ahdistumaan ilmastovaikutuksista.
Teit varmaankin jonkinlaisen ennätyksen virheiden määrässä suhteessa lauseiden määrään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvassa tinnittää, mikä on?
On siis nyt jonkin aikaa tinnittänyt korvassa. Ei ole mukavaa.
Sama juttu itselläni, on tinnittänyt jo toistakymmentä vuotta
Kuin myös täällä, 2020 vuodesta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaas ensin montako prosenttia maailman CO2-päästöistä tulee lomalennoista! Erittäin vähän.
Sen sijaan esim NATOn ilmavoimat on suuri saastuttaja!Lentomatkailun Co2 päästöjen tilastointi on erittäin puutteellista. Jos otat lomalennon aasiaan, niin sinun lennosta suomen osalle tulee ainoastaan meno aasiaan. Kohdemaa saa tilastoinnissa paluulennon Co2 päästöt. Näin esimerkkinä tuon heikkoudesta.
Miksi näin? EU:ssa suurimmat valtiot ovat riippuvaisia turismista. Tämän takia turismin Co2 päästöjä ei haluta samalla tavoin syynätä kuin muita päästöjä.
Esimerkiksi autoilun demonisointi Co2 päästöjen perusteella luo painetta saada autokanta uusiutumaan ja tämä taas tukee EUn suurimpia maita. Tällaiset asiat on hyvä ottaa huomioon kun Co2 päästöistä öyhötetään.
Itse rupean suhtautumaan termiin liberalismi vähän samoin kuin rasisti termiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse rupean suhtautumaan termiin liberalismi vähän samoin kuin rasisti termiin.
Pitääkö liberalistit pistää pakkokoulutuksiin? Saako sen jälkeen hihamerkin?
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä minå etuoikeuteni tunnistan, ja tunnistan myös milloin joku köyhä trollipoika yrittää leikkiä isompaa miestä kuin onkaan. Puspus."
Anna minä arvaan, veloitat 120e/h yhteiskunnalta, kun selvittelet mm*toon liittyviä lakiteknisiä ongelmia. Kommentoinnin perusteella tein tuollaisen arvauksen.
Tuolloin ymmärrettävästi tukee vihervassareiden politiikkaa jotta voi myös jatkossa tehdä lyhyttä viikkoa ja vedellä skumppaa ympäri maapalloa.
Vierailija kirjoitti:
Tästä ei voi tehdä parodiaa, kirjoitus on itse parodiaa. Unohdit kuitenkin viimeisen lauseen, jossa syyllistät perskokkareet
Liberalisoituminen mistä. Viimeisen 65 vuoden aikana on ollut mahdollista matkailla suihkujeteillä missä vaan jos vain rahaa on. Itse aloin matkailla 80-luvulla ja vain taivas oli rajana kummallekin sukupuolelle. Onko nyt sitten vapauduttu viime vuosina jostain talibaaneista vai mistä tämmöinen liberalisoituminen johtuu. Lentopetroolia kuluu kun lennellään ympäri ämpäri maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Liberalisoituminen mistä. Viimeisen 65 vuoden aikana on ollut mahdollista matkailla suihkujeteillä missä vaan jos vain rahaa on. Itse aloin matkailla 80-luvulla ja vain taivas oli rajana kummallekin sukupuolelle. Onko nyt sitten vapauduttu viime vuosina jostain talibaaneista vai mistä tämmöinen liberalisoituminen johtuu. Lentopetroolia kuluu kun lennellään ympäri ämpäri maailmaa.
Ryanair oli suomessa jo 2010 alkupuolella, joten tuohon verrattuna ei kyllä ole tapahtunut mitään matkailun vapautumista. Aivan käsittämätön näkökulma asiantuntijalta. Onkohan tuo muissakin asioissa noin huono asiantuntija?
Ylellä on töissä juuri näitä nuoria naisia, jotka on niin ilmastoahdistuneita niin ilmastoahdistuneita, paitsi kun pitää saada kivoja reissukuvia someen. Silloin ei haittaa lentää Seychelleille tai Thaimaahan. Itselleen perustelevat asiaa juuri niin kuin artikkelissakin on tehty.
Kaikkihan me sen tiedämme ettei YLE ole mikään neutraali toimija, vaan tuuttaa tietyn viiteryhmän mielipiteitä totuutena kaikille.
Naisten matkustelu on hyvää, liberaalia ja avartavaa. Miehet sen sijaan matkustavat seksituristeina ja saastuttavat maapallon. T. Yle
"Mitä enemmän kokemuksia erilaisista kulttuureista saa, sitä avarakatseisemmin maailmaan todennäköisesti suhtautuu. Erikoistutkija uskoo, että nuorten naisten liberalisoituminen voi osaltaan liittyä matkailun lisääntymiseen."
Ehdottomasti olen samaa mieltä. Tosin asun pysyväsri ulkomailla, mutta pätee myös itseeni 100%. Tosin en koskaan ole ollut ennakkoluuloinen, mutta kyllä näköala aukesi ihan eri tavalla kun tänne aikoinaan tulin.
Tässä äkkiä laskin niin minulla on esim. työkavereita ainakin 29 eri maasta ja kulttuurista. Työskentelen keskisuuressa sairaalassa ja potilaita tulee hyvin erilaisista taustoista. Olen asunut täällä kauan, enkä osaa erotella ketään ihonvärin tai kulttuurin tai etnisyyden tms. mukaan, ihminen on ihminen.
Minulla on useammasta maasta tulleita tuttavia ja ystäviä. Voinpa kertoa että paras ja rakkain ystäväni on puoliksi venäläinen puoliksi täkäläinen. Hänen isänsä suku on tullut joskus vallankumouksen aikaan tänne pakoon ja asettuneet tänne. Hän ei puhu venäjää, isänsä kyllä ja monet sukulaiset. En edes ajattele hänen taustojaan, sehän ei hänen syynsä ole mitä kyseisessä maassa tapahtuu.
Suomi on kovin pieni sisäänlämpiävä maa. Kovin sulkeutuneita ja torjuvia ihmisiä. Naiset ehkä avoimempia kuitenkin ja uskaltavat ulos tutusta ja turvallisesta kuorestaan. Alkoholin voimalla sitten rohkaistutaan ulkomaillakin mutta kovin vastenmielistä kuvaa sillä annetaan. Jospa uudet sukupolvet kasvaisivat suurempaan avoimuuteen ja uskaltaisivat tutkia myös sitä mitä tuttujen rajojen ulkopupolelta löytyy. Se olis kyllä maan tulevaisuuden kannalta ehdottoman tärkeää, ei voi jäädä tiukasti omiin ympyröihinsä ja kieltäytyä kaikelta muulta. Näistähän on esimerkkejä olemassa.
"Ehdottomasti olen samaa mieltä. Tosin asun pysyväsri ulkomailla, mutta pätee myös itseeni 100%. Tosin en koskaan ole ollut ennakkoluuloinen, mutta kyllä näköala aukesi ihan eri tavalla kun tänne aikoinaan tulin."
Tuosta tuskin kukaan on eri mieltä, mutta turistimatkat on nyt vähän muuta kuin kulttuuriin tutustumista. Tuo on niin onneton argumentti matkustamisen puolustamiseen että ei mitään rajaa.
t. myös ulkomailla asunut
Vierailija kirjoitti:
Ylellä on töissä juuri näitä nuoria naisia, jotka on niin ilmastoahdistuneita niin ilmastoahdistuneita, paitsi kun pitää saada kivoja reissukuvia someen. Silloin ei haittaa lentää Seychelleille tai Thaimaahan. Itselleen perustelevat asiaa juuri niin kuin artikkelissakin on tehty.
Kaikkihan me sen tiedämme ettei YLE ole mikään neutraali toimija, vaan tuuttaa tietyn viiteryhmän mielipiteitä totuutena kaikille.
Naisten matkustelu on hyvää, liberaalia ja avartavaa. Miehet sen sijaan matkustavat seksituristeina ja saastuttavat maapallon. T. Yle
Ylen artikkeleista tulee kyllä vahva naisia ja naisten tekemisiä nostattava fiilis. Harvemmin on ollut juttuja, jotka sukupuolitetaan ja todetaan että naiset ovat tässä tapauksessa huonommin käyttäytyviä.
Mutta asiakkaasi ei taida kilpailuttaa julkisia hankintoja. Yksityisiä on helpompi ylilaskuttaa.