Tamperelaiset! Kertokaa kaupungista kaikki tarpeellinen =)
Mies sai sieltä unelmien työpaikan ja muutto olisi edessä sinne piakkoin. Alkuun ainakin muutetaan työsuhdeasuntoon vuokralle Kalevaan. Meillä vauva jonka kanssa olen kotona sekä kaksi varhaisteiniä. Tampere on meille melko vieras kaupunki joten ihan kaikki info otetaan vastaan.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Huumepääkaupunki. Ruuhkat. Kalliit asunnot.
Jos haluatte johonkin kivaan paikkaan niin suosittelen asunnon ostoa Pirkkalasta.
Riippuu kyllä ihan ihmisestä. Minulle ei ole kukaan ikinä huumeita tarjonnut, vaikka keskustassa pyörin jatkuvasti. Asunnot todella edullisia esim. Helsinkiin verrattuna. Ruuhkia ei ikinä missään, edes pelipäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon. Tampere on Suomen kivoin kaupunki ja Kaleva oikein miellyttävä kaupunginosa. Onko lapset siis ala- vai yläkouluikäisiä? Tammelan koulu on hieno alakoulu.
Oletko käynyt kaikissa Suomen kaupungeissa?
En nykypäivänä kyllä hirveästi kehuisi Tamperetta sillä vanha oli parempi eli 10 vuotta sitten.
Minä taas olen asunut Tampereella 20 vuotta, ja minusta se on koko ajan parantunut. Enää tarvittaisiin laadukas kaakkoisaasialainen ravintola.
Kesällä on Finlaysonilla paljon koko perheelle sopivaa maksutonta kulttuuriohjelmaa. Joka kesä pitää käydä.
Hyvät kahvilat. Paljon taidenäyttelyitä ja museoita.
Mä muutin Tampereelle pari vuotta sitten ja olen kyllä tykännyt tästä paikasta. Ihmisetkin on täällä kivoja
Vierailija kirjoitti:
Huumeidenkäyttäjiä saa väistellä keskustassa, makaavat Hämeenkadulla välillä poikittain. Kauppahallissa on hyvä bistro.
En näe yhtä paljon huumeidenkäyttäjiä kuin palstalaiset. Minä kuitenkin asuin yli 20 vuotta Tampereella ja ehkä osaan erottaa tamperelaiset resupekat nisteistä. Tamperelaiset nimittäin useinkin pukeutuvat huonosti ja ovat vähän rempallaan. Olen miettinyt, miksi minä en huomaa häiritseviä narkkeja joka puolella ja tämä on varmasti se syy. Erotan nistin ja tamperelaisen resupekan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeidenkäyttäjiä saa väistellä keskustassa, makaavat Hämeenkadulla välillä poikittain. Kauppahallissa on hyvä bistro.
Eivät muuten enää. Niiltä on viety penkit. Juuri kiinnitin huomiota keskustan siisteyteen kun siellä eilen kävin. Sokoksen penkeilläkin istui vaan vanhuksia.
No tampereen keskusta ei onneksi ole pelkkä Hämeenkatu. Keskustassa voi liikkua melko sujuvasti ettei tarvitse edes astua Hämeenkadulle, jos ei miellytä. Paremmat maisemat hieman sivummalla.
Plussia::Mukava, isohko, mutta silti kivan pieni kaupunki. Liikkumisessa ei ongelmia. Kohtuullinen hintataso vaikka kallistunut.Mahtavat järvet ympärillä. Ihmiset lepposia ja mukavia.
Miinuksia: Kaupungin henki on jotenkin muuttunut viimeisen 20-30vuoden aikana.Silloin oli vielä leppoisampaa ja asumisen hintakin kohtuullisempaa suhteessa vaikka PK-seutuun. Ehkä kaupunki on saanut vähän liikaakin positiivista palautetta, ei nyt ihan sellainen onnela ole kuitenkaan, eikä kaupungin kuuluisat henkilöt ole ihan niin mahtavia kuin kaupungissa toisille uskotellaan.
Moro Sky Barissa saa oikein hyviä cocktaileja hintaan 13 euroa. Suosittelen, oikea koko kaupungin olohuone mahtavilla maisemilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe yhtä paljon huumeidenkäyttäjiä kuin palstalaiset. Minä kuitenkin asuin yli 20 vuotta Tampereella ja ehkä osaan erottaa tamperelaiset resupekat nisteistä. Tamperelaiset nimittäin useinkin pukeutuvat huonosti ja ovat vähän rempallaan. Olen miettinyt, miksi minä en huomaa häiritseviä narkkeja joka puolella ja tämä on varmasti se syy. Erotan nistin ja tamperelaisen resupekan.
Tämä. Täällä liikkuvat it-insinööritkin perinteisesti hirveissä retkuissa, ja se on oikeastaan aika kivaa. Ei ole liian sliipattu meno.
Olin kymmenen vuotta ulkomailla ja kun palasin viime vuonna en meinannut uskoa samaksi kaupungiksi mistä lähdin kymmenen vuotta sitten. Kehitys on ollut huimaa positiivisessa mielessä ja ison kaupungin tuntua, ratikka saa ison sydämen ja kiitoksen. Miinuksena narkit ja kovat vuokrat. Vaakon nakki on aina ja ikuisesti best, kannattaa käydä tutustumassa.
Tampereella haisee vanha silakka. Kestää usean päivän viedä saalis Turusta Tammelantorille. En syö haisevaa silakkaa.
Neljä asiaa pitää muistaa.
1. Ilves
2. Tappara
3. Radio 957
4. Mustamakkara.
Puna-tampere on täynnä sannamarineja, jotka luulevat itsestään iikoja. Täysin luuserikaupunki punayliopistoineen. SDP:n wonnabeluureita täynnä. Muutama kokoomusteekkari ei asiaa muuta miksikään. Haisee punaiselle sosialistikaupungille - edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumepääkaupunki. Ruuhkat. Kalliit asunnot.
Jos haluatte johonkin kivaan paikkaan niin suosittelen asunnon ostoa Pirkkalasta.
Helsinki on huumepääkaupunki ja Helsingissä on niitä ruuhkia. Kumpikaan ei ole Tampereelle ominaista.
Laatukin on Tampereella niin paskaa, että tuo titteli kuuluu edelleen Helsingille.
Eivät muuten enää. Niiltä on viety penkit. Juuri kiinnitin huomiota keskustan siisteyteen kun siellä eilen kävin. Sokoksen penkeilläkin istui vaan vanhuksia.