Mitä järkeä ostaa vanha talo kun rakentamalla saa halvemmalla
Olen pari taloa miehen kanssa rakentananut ja edelleenkin ihmetyttää miksi ihmiset ostavat kalliimmalla muiden (huonosti) rakentamia käytettyjä taloja kun tulisi halvemmaksi ostaa tontti + talopaketti ja rakentaa uusi
Kommentit (37)
Missä ihmeen pöndellä ihmiset asuu kun kaikki hokee jostain 100v. hiristaloista. Helsingissä ei ole yhtään sellaista myynnissä
Vanhat talot ovat ihania ja kauniita, niillä on sielu. Tarkoitan siis 100v ja sitä vanhempia. Ottaisin tuhat kertaa mielummin vanhan talon kuin uuden pakettitalon.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat talot ovat ihania ja kauniita, niillä on sielu. Tarkoitan siis 100v ja sitä vanhempia. Ottaisin tuhat kertaa mielummin vanhan talon kuin uuden pakettitalon.
Niin mutta kun missään järkevässä paikassa ole tuollaisia taloja. PK-seudulla on miljoona ihmistä ja kourallinen tuollaisia taloja
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä olis tullu halvemmaksi,ei millään. Kerro vähän paljon tontti ja talo paketti maksoi ja mistä päin suomea? Jonnekki perähikiälle vai parempaan paikkaan?
Kyllä tulee halvemmaksi rakennuttaa itse. Jos vaikka katsoo oikotieltä, niin Espoossa parinsadan neliön uudet talot maksavat vähintään 800.000-900.000euroa. Saman rakennuttaa itse huomattavasti halvemmalla. Hyviä tontteja saa säkällä jo alle 200.000eurolla + tuollainen 200m2 talon pystytys avaimet käteen on n. 350.000e + 100.000e muihin kuluihin (maatyöt, piha, liittymät etc.). Ja sitten kun on asunut 2v. niin saa jopa myydä verovapaasti.
Eli kun mennään isompiin ja kalliimpiin taloihin niin säästö/tuotto on helposti useita satoja tuhansia.
Jos on niin hölmö että haluaa Helsingissä asua niin sehän on sitten valittava siitä mitä on tarjolla
Kyllä se rakentaminen noin vuoden ottaa aikaa. Ja esimerkiksi Tampereella, niin tontteja on tosi vähän tarjolla.
Mutta muuten olet oikeassa. Sanontakin sanoo: "kolmas talo on hyvä, neljäs velaton".
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä olis tullu halvemmaksi,ei millään. Kerro vähän paljon tontti ja talo paketti maksoi ja mistä päin suomea? Jonnekki perähikiälle vai parempaan paikkaan?
Varmasti tulee halvemmaksi. Meillä meni taloon rahaa noin 330k€ tontteineen jne. Ja nyt kun eron vuoksi piti arvioittaa, niin 420k€ ja 440k€ sanoivat välittäjät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa taloja rakennetaan itse? Minä en ikinä suostuisi koska ammattini ei ole talonrakentaja.
Koska talon rakentaminen ei ole mitään rakettitiedettä. Ja säästää helposti tuhansia euroja.
Vanhoilla taloilla on aina isommat ja viihtyisät tontit. Kasvillisuus ja puut peittävät näkymän naapuriin. Uusissa kestää vuosia ennenkuin kehtaa ottaa aurinkoa yläosattomissa omalla pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Minun taloni on myynnissä ja todella edullinen. Lisäksi tontti on iso ja kiva ja oma eikä vuokratontti. Tämän saa takuulla halvemmalla kuin rakentamalla uuden, ja kuitenkin on asumiskelpoinen.
Eli joku lähes homeessa oleva luukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun taloni on myynnissä ja todella edullinen. Lisäksi tontti on iso ja kiva ja oma eikä vuokratontti. Tämän saa takuulla halvemmalla kuin rakentamalla uuden, ja kuitenkin on asumiskelpoinen.
Höpö höpö. Riippuu niin paljon tontin sijainnista. Vanhalle talolle ei pääsääntöisesti arvoa paljoa anneta eikä pankit mielellään anna lainaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa taloja rakennetaan itse? Minä en ikinä suostuisi koska ammattini ei ole talonrakentaja.
No eihän ne rakennakkaan jotka ei osaa, ne rakennuttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku vaan jaksaa stereotypioita
Toisaalta korjattavissa se homeinen rakennekin on ja taas oli halpa talo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulee halvemmaksi rakennuttaa itse. Jos vaikka katsoo oikotieltä, niin Espoossa parinsadan neliön uudet talot maksavat vähintään 800.000-900.000euroa. Saman rakennuttaa itse huomattavasti halvemmalla. Hyviä tontteja saa säkällä jo alle 200.000eurolla + tuollainen 200m2 talon pystytys avaimet käteen on n. 350.000e + 100.000e muihin kuluihin (maatyöt, piha, liittymät etc.). Ja sitten kun on asunut 2v. niin saa jopa myydä verovapaasti.
Eli kun mennään isompiin ja kalliimpiin taloihin niin säästö/tuotto on helposti useita satoja tuhansia.
Onko 200neliön talo noin kallis siellä?
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen pöndellä ihmiset asuu kun kaikki hokee jostain 100v. hiristaloista. Helsingissä ei ole yhtään sellaista myynnissä
Kuka idiootti ostaa ok-talon Helsingistä? Ne tontithan on ihan naurettavan kokoisia, sen verran varaisin tonttia pelkälle autotallille.
Vierailija kirjoitti:
Se tekee joka osaa. En minäkään umpisuolileikkausta tekisi itse vaan teettäisin sen homman osaavalla lääkärillä.
Rakentamisen laatu. Tämä satavuotias tästä varmaan jää seuraavallekin kun huolta pitää.