Keitto jäi yön yli pöydälle
Valmistettu illalla tuoreista aineksista. Sisältää vain kasviksia, ei maitotuotteita. Uskaltaako syödä?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Olen syönnyt. Keitin vain kiehuvaksi ja annoin kiehua puolisen tuntia. Eiköhän 100 asteessa suurin osa bakteereista kuole. Niin ja hengissä olen.
Mistäs me tiedämme oletko itse kirjoittanut kommenttisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kasviskeitto on jäänyt huoneenlämpöön yön yli, sen turvallisuus riippuu useista tekijöistä. Yleisesti ottaen elintarvikkeiden turvallisuus alkaa heiketä, kun ne ovat olleet huoneenlämmössä yli 2 tuntia, erityisesti yli 20 C lämpötilassa. Bakteerit voivat alkaa lisääntyä nopeasti, mikä voi johtaa ruokamyrkytyksen riskiin.
Vaikka keitto ei sisällä eläinperäisiä tuotteita, on silti mahdollista, että bakteerit ovat lisääntyneet, joten on suositeltavaa olla syömättä sitä. On parempi olla varovainen ja välttää mahdollisia riskejä.
Jos tämä hysteerinen linja pitäisi paikkansa, olisi maailmasta kadonnut ihmiselämä jo ennen kuin alkoikaan.
Ei kannata olla hysteerinen. Jääkaappi on alle 100 vuotta vanha keksintö, sitä ennen uudelleenlämmitys oli yksi tapa, miten ruoka pidettiin hyvänä. Pitää kui
Toki, mutta riippuu ihan ruoastakin. Yli kaksi tuntia huoneenlämmösä seissyt kanapatonki voi jo aiheuttaa ripulia myöhemmin
Kyllä. Mutta Ap nimenomaan sanoi että kasviskeitto jossa ei ole edes maitotuotteita mukana. Sellaisen säilyvyys lämpimässä, etenkin koskemattomassa kattilassa, on merkittävästi parempi. En minäkään söisi yli yön lämpimään jäänyttä lihakeittoa vaan surullisena jättäisin sille hyvästit.
Minä uskaltaisin syödä, kiehauttaisin ensin.
Monta vastaavaa ateriaa oon popsinut. Muutama tunti lämpimässä ei tee vielä mitään.
Miksi jäi pöydälle? Tuijotitko kännykkää ja kännäsit koko illan niin unohtui?