Tampereelle uhkaa syntyä uusi asunnottomien ryhmä: lapsiperheet kaupungilta vakava viesti Orpon hallitukselle
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheet on tämän yhteiskunnan etuoikeutetuin ryhmä, joka on saanut kaikki mahdolliset tuet ja lisät täysin vastikkeettomina. Milloin alkaa vastuunotto? Ei ne lapset itsestään synny.
Ei varsinaisesti lapsiperheet vaan työttömän lapsiperheet, varsinkin yksinhuoltajat.
Valtio tukee aikakin epäsuorasti sitä, että mielenterveysongelmaiset, huumeiden käyttäjät ja alkoholistit hankkivat lapsia, vaikka heillä ei ole minkäänlaisia edellytyksiä hoitaa niitä. On oikeastaan hassua, että lapsen hankkiminen tuntuu olevan kenelle tahansa oikeus. Ravintolassa työskentelyynkin tarvitaan hygieniapassi, mutta vanhemmaksi pääsee, jos osaa paneskella, vaikka sen tekisi viiden promillen humalassa.
Biologinen narkomaanivanhempi voi pakottaa lapsensa elämään sijaisperheissä ja laitoksissa koko lapsuuden sen s
Juu, vanhemmat kannattaa valita huolella, niin ei päädy weeteeksi Tampereelle...
Vierailija kirjoitti:
Miksi Tampereella lapsiperheet joutuvat kadulle??
Ei riitä edullisia asuntoja kaikille hakijoille. Ja sitten tamperelaiset itkee, kun joka paikkaan rakennetaan lisää. Tosin Tampereen rakennuspolitiikka ei mene ymmärrykseeni. Kun tonteista on oikeasti pulaa, miksi sallitaan matalien tönöjen rakentaminen. Tuplaisi piirustukseen kerrosmäärän, tulisi tuplasti tilaa mutta tontin ei tarvi olla isompi.
Vierailija kirjoitti:
Kapinaan vaan. Miksi köyhät aina hyväksyy kaiken?
Vituttaameidän köyhien puolesta kun helsinkiläiset tiedostavat ovat ottaneet meidät lemmikkimarsuikseen ja korostavat sitä uhrihommaan. Köyhäkin pärjää tässä maassa, kun suhteuttaa menot tuloihinsa. Itsekin olen lähes koko elämäni saanut kuulla olevani säälittävä itsemurhayksiössä asuva syrjäytyjö, kun ei ole velkaa ja elatusvelvollisuutta. Nyt minulla onkin väliä, että muut ihmiset saa esitellä omaa hyvyyttään.
Se en ole nyt minä jolta on se suklaalevy viedään suusta. Se viedään nyt niiltä, joilla ei ole koskaan ollutkaan siihen varaa, mutta se on pitänyt silti saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituttaameidän köyhien puolesta kun helsinkiläiset tiedostavat ovat ottaneet meidät lemmikkimarsuikseen ja korostavat sitä uhrihommaan. Köyhäkin pärjää tässä maassa, kun suhteuttaa menot tuloihinsa. Itsekin olen lähes koko elämäni saanut kuulla olevani säälittävä itsemurhayksiössä asuva syrjäytyjö, kun ei ole velkaa ja elatusvelvollisuutta. Nyt minulla onkin väliä, että muut ihmiset saa esitellä omaa hyvyyttään.
Se en ole nyt minä jolta on se suklaalevy viedään suusta. Se viedään nyt niiltä, joilla ei ole koskaan ollutkaan siihen varaa, mutta se on pitänyt silti saada.
Mutta miksi suhteuttaa menot tuloihin, kun valtio vastaa kaikista riskeistä. Valtio ja KELAhan ovat vakuuttaneet meidät kaikkia toimentuloriskejä vastaan!
Vierailija kirjoitti:
Väitän, ettei yksikään näistä -kohta kodittomista lapsiperheistä ole maahan muuttajia. Kummasti heillä rahaa riittää, ei näy esim. leipäjonoissa.
Miksi muumien kakaroiden täytyisi asua kaupungissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheet on tämän yhteiskunnan etuoikeutetuin ryhmä, joka on saanut kaikki mahdolliset tuet ja lisät täysin vastikkeettomina. Milloin alkaa vastuunotto? Ei ne lapset itsestään synny.
Mitkä tuet? Olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja ainoa tuki minkä saan on lapsilisä. Maksan paljon veroja, mutta käytän yksityisiä palveluita, koska edes lapset eivät ole mikään prioriteetti esimerkiksi terveydenhuollossa. Peruskoulu on yli 50v vanha keksintö ja kuuluu sivistysvaltion tehtäviin kouluttaa lapsia ja nuoria. Ei senkään pitäisi olla mikään erityispalvelu vaan perusasia. Tosin on tullut hyvin näkyväksi ettei täällä Junttilassa koulutustakaan arvosteta.
Älä jaksa olla lapsellinen. Tiedät itsekin helvetin hyvin, että esim yksinhuoltajat ovat yliedustettuina, kun puhtaan sosiaalietuuksista ja heidän lapsillaan ei mene hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä tuet? Olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja ainoa tuki minkä saan on lapsilisä. Maksan paljon veroja, mutta käytän yksityisiä palveluita, koska edes lapset eivät ole mikään prioriteetti esimerkiksi terveydenhuollossa. Peruskoulu on yli 50v vanha keksintö ja kuuluu sivistysvaltion tehtäviin kouluttaa lapsia ja nuoria. Ei senkään pitäisi olla mikään erityispalvelu vaan perusasia. Tosin on tullut hyvin näkyväksi ettei täällä Junttilassa koulutustakaan arvosteta.
Ylikoulutus on vittumainen juttu. Peruskouluhan on aina ollut vähintään yhtä paljon lasten säilytyspaikka kuin näiden sivistämispaikka. Lapset on työnnettävä jonnekin siksi aikaa kun vanhemmat ovat töissä. Massatyöttömyys on tuonut uusia ikäryhmiä tämän säilömisongelman piiriin, jonnekin on työnnettävä myös se ylimääräinen työvoima joka tulee työikään, mutta jota ei voida työllistää.
Yhteiskunnan koulutusinto ei suinkaan johdu siitä, ettei maailmasta löytyisi tekemätöntä työtä, jota kuka tahansa pystyisi tekemään. Ja vielä vähemmän siitä, että akateemisista lässyttäjistä olisi pulaa. Työhaluiset ihmiset ovat ilman työtä siksi, että nykyisessä järjestelmässä vain pääoma voi työllistää. Ja suurpääomallehan menee nykyään sitä paremmin mitä vähemmän se työllistää ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Menisit sinäkin reppana vaan töihin ja lopeta tuollainen lapsellinen uhoaminen.
Minä sanon nyt ihan suoraan, että Suomessa lapsiperheet ei voi joutua kadulle ellei vanhemmat sekoile ihan kunnolla ja tee suoria laiminlyöntejä. Ja jos näin on, lapset tulee huostaanottaa.
Kyseessä ei ole mikään rakenteellinen ongelma, vaan se on ihan vanhempien vika. Kyllä, luit oikein. Vaikka tämä sekohallitus on tehnyt sitä ja tätä, on tässä maassa kuitenkin lapsiperheillä vielä asumisen suhteen hyvä suoja. Jos siis vanhemmat vaan haluaa. Jos taas halutaan juoda/narkata/pelata rahat eikä makseta vuokria niin sitten on eri asia. Ja silloin lapset myös lähtee huostaan, ne ei kaduille joudu.
Vierailija kirjoitti:
Sulla meni eläkeläiset ja lapset sekaisin.
Eläkeläisten olot on aina vaan paremmat, myös silloin kun lapsilta on leikattu. Nytkin välttyivät ainoana ryhmänä leikkauksilta, minimieläkekin nousi yli 50€. Se on nyt lähes tuplasti sen, mitä työikäisen työttömyysetuus.
Ne "kaikki mahdolliset tuet" ovat suurimmat nimenomaan eläkettä nauttivilla, lapsiperheet saavat oletusluontoisesti vain lapsilisän, joka on alle sata euroa per pää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaisesti lapsiperheet vaan työttömän lapsiperheet, varsinkin yksinhuoltajat.
Valtio tukee aikakin epäsuorasti sitä, että mielenterveysongelmaiset, huumeiden käyttäjät ja alkoholistit hankkivat lapsia, vaikka heillä ei ole minkäänlaisia edellytyksiä hoitaa niitä. On oikeastaan hassua, että lapsen hankkiminen tuntuu olevan kenelle tahansa oikeus. Ravintolassa työskentelyynkin tarvitaan hygieniapassi, mutta vanhemmaksi pääsee, jos osaa paneskella, vaikka sen tekisi viiden promillen humalassa.
Biologinen narkomaanivanhempi voi pakottaa lapsensa elämäänJuu, vanhemmat kannattaa valita huolella, niin ei päädy weeteeksi Tampereelle...
Susta se voi olla hauskaa, että tuolla 16-vuotiaat levittelee jalkojaan saadakseen lapsen ja tämän jälkeen päästä laitoksesta omaan kämppään ja sinä maksat ja sinun lapset maksaa näiden perheleikit.
Eli et saa korotettua lapsilisää tai elatustukea? Tuskin myöskään maksat täysiä päivähoitomaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereen kaupungin työllisyyspalvelut huijaa työttömiä. Työllistetyille ei kerrota että työllistymiseen liittyy työvoimakoulutus joka on pakollinen. Tieto tulee vasta koulutusta järjestävältä sarka-palvelulta.
Nyt on sitten puhuttu jopa siitä että työllistetty joutuisi maksamaan koulutuksesta.
Mitä ne nyt muka huijaa? Työvoimakoulutuksiin ilmoittaudutaan itse.
Työllistyin tukipaikkaan. Vasta myöhemmin kerrottiin koulutuksesta.
Ja nyt jumalauta loppu sille lapsiperheiden paapomiselle. Perusasiat haltuun: JOS ei ole varaa elättää itse lapsiaan niin niitä EI HANKITA. Olen aivan loputtoman kyllästynyt lapsiperheiden vinkumiseen asiasta kuin asiasta. Lapsia ei ole pakko hankkia. Ehkäisyä on saatavilla maassamme aivan riittävästi ja helposti.
Petteriä voisi vähempää kiinnostaa köyhien tavisten ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne yh-äitien lasten isät ne varsinaisia loispummeja ovat, eivät edes kasvata niitä aikaansaannoksiaan ja elaritkin maksattavat Kelalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisit sinäkin reppana vaan töihin ja lopeta tuollainen lapsellinen uhoaminen.
Tukehdu ulosteeseesi.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt jumalauta loppu sille lapsiperheiden paapomiselle. Perusasiat haltuun: JOS ei ole varaa elättää itse lapsiaan niin niitä EI HANKITA. Olen aivan loputtoman kyllästynyt lapsiperheiden vinkumiseen asiasta kuin asiasta. Lapsia ei ole pakko hankkia. Ehkäisyä on saatavilla maassamme aivan riittävästi ja helposti.
Eihän niitä nykyään hankitakaan. Sitten vingutaan kun eläkeikäisten osuus väestöstä kasvaa hillittömiin mittasuhteisiin. Jaa miksiköhän.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin mielestä on ok, että lapset asuvat kadulla. Äänioikeus tämmöisiltä pitäisi poistaa.
Lapsillahan sitä ei ole ollutkaan, joten aina on järkevintä valita heidät uhreiksi.
Biologinen narkomaanivanhempi voi pakottaa lapsensa elämään sijaisperheissä ja laitoksissa koko lapsuuden sen sijaan, että tämä pääsisi adoptoituna oikeaan kotiin rakastettavaksi. Vaikka vanhemmista ei olisi koskaan huolehtimaan lapsista, he eivät luovu huoltajuudestaan.
- narkomaanivanhemman lapsi