Mikä siinä on että jotkut vanhemmat kieltävät lapsen sairastumisen?
Siis vaikka ihan perus flunssasta kysymys. Lapsi parka ei koskaan saa sairastaa, eikä vanhempien mukaan ole kipeä, vaikka räkä valuu nenästä jatkuvana vanana, eikä muutenkaan lapsi jaksa samalla tavalla kuin yleensä?
Kommentit (53)
Mulla itsellä valuu nenä jatkuvasti mm. lämpötilavaihteluiden vuoksi, lämmintä ruokaa syödessä ja keväällä/kesällä siitepölyn vuoksi. Vuodessa on ehkä pari vuodotonta kuukautta näin alkusyksystä, mutta ilmojen viiletessä se taas alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Pyskologikaverini sanoi, ettei jotkut kestä sitä, että oma lapsi ei olekaan täydellinen. Tämä keskustelu käytiin lukivaikeksista, migreeneistä yms,, ei perusflunssasta.
Mistä se sitten johtuu, ettei kestä?
Minulla on aamuflunssaa. Päivän pari ensimmäistä tuntia vuotaa nenä ja sitten loppupäivänä ei mitään. Ja Ihan sama missä nukkuu niin sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aamuflunssaa. Päivän pari ensimmäistä tuntia vuotaa nenä ja sitten loppupäivänä ei mitään. Ja Ihan sama missä nukkuu niin sama juttu.
No sairaana jos on niin usein just toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Traumat jääny itelle kun ei saanut sairastaa ja jos sairasti niin piti maata hiljaa peiton alla tai muuten ei ollut tarpeeksi sairas. Tv/lukeminen mikä vaan oli pannassa, vaikka parasta parantumiseen on voimien mukainen pieni mielekäs tekeminen lepäämisen kanssa, se auttaa kestämään! Edes sarjan katsominen, mutta ei kun huudettiin ja haukuttiin jos ei kärsinyt tarpeeksi. Varmaan nauttivat traumojen siirtämisestä eteenpäin. Sairaana kävin koulussa. Mitäänhän ei näinä päivinä jäänyt päähän ja muutkin sairastui.
Miten ei tänä päivänä tajuta tätä että tässä siirretään omat traumat vaan eteenpäin? Näitä tallaisia vanhempia on vielä niin paljon. Omituisinta on se, että saattavat itse kuitenkin ottaa kunnolla saikkua kun ovat sairaana, pienelle lapselle eivät kuitenkaan salli samaa.
Vierailija kirjoitti:
Tosi surullista että vanhemmat itse saattavat helpostikkin sairastaa viikon kotona ja sitten vielä olla toipilaana. Mutta lapsen pitäisi olla päivässä terve ja sitten hoitoon vaan, pahimmat antaa aamulla vielä särkylääkettä että kuume ei vaan hoidossa nouse.
Nyt syksylläkin tautiaallon myllertäessä täysillä, tapaan päiväkodilla lähes joka aamu niin kipeän oloisia (ja näköisiäkin) lapsia, jotka yskii ja valuu vihreää limaa, silmät ihan turvonneet ym. Ja pahimmillaan hoitoon on tuomassa äiti joka on itse vauvan kanssa kotona, eli kipeä isompi lapsi tuodaan silti hoitoon.
Tottakai se on itsellekin vanhempana kurja kun lapsi sairastuu ja arki menee uusiksi ja työt jää rästiin ym, mutta ei tulisi mieleenkään laittaa kipeää lasta hoitoon tai harrastuksiin! Sen lisäksi että se on lapselle äärettömän rankkaa, tartuttaa hän hoidossa/koulussa myös muut lapset ja vielä aikuisetkin kaupan päälle. Älyvapaata. Jotkut vanhemmat j
Monissa tuollaisissa oikeasti tärkeissä töissä, firma ihan tarjoaa sairaana/toipilaana olevalle lapselle hoitajan kotiin.
Aiemmat sukupolvet, kouluja käymättömät vanhemmat jotka eivät koskaan lukeneet mitään muita kuin paikallisuutisia joista juoruta, eivät vieneet lasta lääkäriin vaikka mitä tapahtui jos ei vuotanut verta. Palovammat, kolarit ja kaatumiset aika hoiti, aikuinen meni töihin, lapsi kouluun jos jotenkin pystyi kävelemään. Ketään ei kiinnostanut. Ei se ymmärrys meillä kaikilla riitä. Eihän suurin osa lääkäreistäkään ymmärrä kaikkia vaivoja ja sairauksia mistä johtuvat. Ohittavat oireet silmää räpäyttämättä ja sanovat ettei se mitään ole. Myöhemmin paljastuu että selkeä oire jostain vakavasta ja on liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyskologikaverini sanoi, ettei jotkut kestä sitä, että oma lapsi ei olekaan täydellinen. Tämä keskustelu käytiin lukivaikeksista, migreeneistä yms,, ei perusflunssasta.
Mistä se sitten johtuu, ettei kestä?
Keittiöpsykologina arvelisin että vanhempaa hävettää myöntää ettei olekaan onnistunut kasvatuksessaan. Kuvittelee että kaikki johtuu kasvatuksesta, pitää itseään täydellisenä.
Vierailija kirjoitti:
Missä yhteydessä? Mun lapsilla vuotaa nenät 11kk vuodessa ilman että ovat kipeitä ja etenkin päiväkotiaikoina olivat väsyneitäkin usein, kun uni tuli vasta puolenyön aikaan. Ei ne silti kipeitä olleet.
Ei varmastikaan. Mitä nyt homesairaita. Olo on poloisilla ollut koko ajan, kuin flunssassa ja pienessä kuumeessa ja sinusta se on ihan ok 11kk vuodesta???
Vierailija kirjoitti:
Mulla itsellä valuu nenä jatkuvasti mm. lämpötilavaihteluiden vuoksi, lämmintä ruokaa syödessä ja keväällä/kesällä siitepölyn vuoksi. Vuodessa on ehkä pari vuodotonta kuukautta näin alkusyksystä, mutta ilmojen viiletessä se taas alkaa.
Huuhdotko kannulla? Kannattaisi.
Vierailija kirjoitti:
No olisiko aihetta nukkua jossain muualla kuin kotona 2-4 viikkoa ja mielellään lomalla (voi johtua myös työpaikan homeesta)? Ei sisäilmasairaus lopu yhdessä yössä.
Alkaisit huomata, mistä oireesi tulee.
Traumat jääny itelle kun ei saanut sairastaa ja jos sairasti niin piti maata hiljaa peiton alla tai muuten ei ollut tarpeeksi sairas. Tv/lukeminen mikä vaan oli pannassa, vaikka parasta parantumiseen on voimien mukainen pieni mielekäs tekeminen lepäämisen kanssa, se auttaa kestämään! Edes sarjan katsominen, mutta ei kun huudettiin ja haukuttiin jos ei kärsinyt tarpeeksi. Varmaan nauttivat traumojen siirtämisestä eteenpäin. Sairaana kävin koulussa. Mitäänhän ei näinä päivinä jäänyt päähän ja muutkin sairastui.