Mitä tehdä kun kaveri päsmäröi ohuella tietämyksellä joka asiassa
Ja sitten vielä suuttuu, jos hänelle yrittää selittää asioiden oikean/vaihtoehtoisen tolan. Tai siis ensin tuhahtelee turhautuneesti toisen "tyhmyydelle" ja kun on jäämässä argumenttineen alakynteen niin vaihtaa vihaisesti aihetta.
On muuten ihan hauskaa seuraa, mutta tuo ylivertaisuusharhansa pahenee vuosi vuodelta ja on alkanut riitaantumaan vähän kaikkien kanssa vuorollaan. Pitää itseään jotenkin parempana ja olettaa tietävänsä kaiken paremmin, vaikka ei todellakaan tiedä. Miten tällaiselle saa rakentavalla tavalla selitettyä, että käytös on raskasta?
Kommentit (26)
Ryyppääkö paljon viikonloppuisin?
Alkaa jo ikää tulla ja aivot on muusina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samanlainen kaveri, inttää milloin mistäkin aiheesta. Olen ottanut tavaksi kysyä, että lyödäänkö pikku veto. Googlesta helposti tarkistettavia asioita. Pari kertaa me kympin veto lyötiinkin ja kun hävisi, niin ei ole enää vetoja lyöty. Inttäminenkin on vähentynyt. Muuten ihan mukava kaveri. Suosittelen samaa.
Tälle kun sanoo noin niin hermostuu eikä suostu googlettamaan. Alkaa vain puhua jostain muusta nyrpeä ilme naamallaan. On jotenkin liian cool välittääkseen, tai jotain. -ap
No googleta itse ja lyö sille puhelin kouraan, tai lue ääneen mitä intternetti kertoo. Jos suuttuu, niin suuttukoon.
Minulla on ystävä, jonka mies on kuvataiteilija. Tällä meriitillä tuttavani on ainoa, jonka mielestä vain hänen omat, taiteeseen millä tahansa tavalla liittyvät mielipiteet ovat oikeita. Jos joku muu on jotain mieltä, se on ihan bullshittiä hänen mielestään. Ärsyttää kyllä vuosi vuodelta yhä enemmän, etenkin kun hänen tietämyksensä ei ole kovinkaan kummoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisesta helmestä kannattaa pitää kiinni.
No on kyllä käynyt mielessä, että antaa olla, mutta yhteistä historiaa 30v ja hyviä aikoja mahtuu siihen myös paljon. Nyt viimeisen 15v aikana muuttunut enemmän ja enemmän. Poliittisesti kallistuu myös jo vahvasti oikealle ja persumaisia kommentteja alkanut tulla. Onko mitään enää tehtävissä vai näinkö nämä ihmissuhteet sitten päättyy?
Noin ihmissuhteet päättyvät. Voit katsoa parin vuoden päästä muuttuuko. Sitä ennen hyvästit.
Vierailija kirjoitti:
No ikää vajaa 40 että tuskin on dementia.
Vajaa 40, nii elikkä retardi 40. Anna sen meuhkata.
Tämähän se ikävä kyllä on. Eli voit koettaa puhua hänelle, että vähentäisi alkon kulutusta, raittiudesta on paljon muitakin hyötyjä kuin ajatuksen kirkastuminen.