Miten haette verotuksen työmatkavähennyksen jos ootte välillä etänä?
Välillä etänä ja välillä toimistolla.
Erittelettekö tarkasti mikä päivä on työmatkakuluja kertynyt ja mikä ei?
Kommentit (8)
Ei ilmoitukseen tarvitse erittelyä, mutta jos pistotarkastuksena verottaja kysyy, se on hyvä olla tiedossa.
Mites jos maksaa epassilla työmatkoja, sitten varmaan menettää verovähennyksen?
Ilmoitan että olen 51% etänä ja haen työhuonevähennyksen. Sitten haen työmatkakuluvähennyksen niin että niitä on se 49% työajasta esim 10 päivän matkat kuukaudessa jos työpäiviä 21. Menee yli ov:n kun halvinta on kertalipulla ja kertalipun hinta 4,50.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitan että olen 51% etänä ja haen työhuonevähennyksen. Sitten haen työmatkakuluvähennyksen niin että niitä on se 49% työajasta esim 10 päivän matkat kuukaudessa jos työpäiviä 21. Menee yli ov:n kun halvinta on kertalipulla ja kertalipun hinta 4,50.
Ei oteta kertalipun mukaan vaan kk-kortin hinnan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
4,5x10 = 45 11= 495e
Omavastuu 900 e eli ei tuo hyödytä mitään.
Sen mukaan, montako päivää kuukaudessa on etäpäiviä ja montako työmatkapäivää. Aika yksinkertaista.
Työhuonevähennys että on yli puolet kuukaudesta etänä. Matkakulut näön vuoksi myös mutta alle omavastuunhan ne jää kun julkisen liikenteen mukaan pitää laittaa.