Minulla on ainakin 50 mekkoa
Laskin äsken. Yli 50 taitaa olla. Eihän tässä ole mitään järkeä kun ei kaikkia ehdi kuitenkaan pitää. Mutta kun kaikki ovat kuitenkin sellaisia mitä voisin pitää ja olen melkein kaikkia pitänytkin niin mistä päästä karsia?
Kommentit (44)
Minulla on ehkä kolme mustaa, harmaata ja beigeä mekkoa. Yksi valkoinen. Mutta osaankin yhdistellä. Ns. Guiet Money.
Vierailija kirjoitti:
No jos käytät mekkoja päivittäin, niin varmaan ne kuluu. Älä osta uusia ja ongelma ratkeaa itsestään kun vähän odottelet. En laittaisi pois niitä jos ne kerran ovat sinulle hyviä ja käyttökelpoisia.
Mutta hänhän valitti että komero on ääriään myöten täynnä ja haisee tunkkaiselta. Silloin mekkoja on liikaa. Jättäisin jäljelle vain suosikkimekot. Niitä ei tarvitse olla monta. Mieti nyt: viikossa on seitsemän päivää. Seitsemän, kahdeksan mekkoa riittää hyvin. Nykysuositusten mukaan vaatteita ei myöskään pitäisi pestä liian usein. Jos mekot eivät ole aivan vartalonmyötäisiä eikä niihin ole tullut tahroja, niitä voi käyttää pari kolme päivää peräkkäin, kun panee ne yöksi henkarille hengähtämään.
Vierailija kirjoitti:
mulla joku 40 eri vyötä mitä laittelen eri mekkoihin ja housuihin
No oho. Mulla on korkeintaan 10. Ap
Minullakin on paljon mekkoja, ei kylläkään viittäkymmentä. Olen käytettynä ostanut sopivia hyvään hintaan. Mekot ovat yleensä päällä mukavampia kuin housut ja näyttävät kivalta. Käytän paljon.
Älä hävitä mekkoja. Vie osa varastoon ja ota sieltä tarpeen mukaan. Kaikki vaatteet ja tavarat kallistuu koko ajan ja laatu huononee. Hyvistä ei kannata luopua!
Ihan hyvä niitä on laittaa keräykseen, jos on liikaa eikä tule käytettyä. Ihme hamstraajia täällä neuvomassa. Lopeta myös ostelu, osta vain tarpeeseen, vaikka tulisikin eteen hyviä tarjouksia tai unelmamekkoja.
Mulla on itsellä ihan sama tilanne. Myin kesällä vaatteita kirppiksellä, siinä meni noin 30 mekkoa. Kaapissa on edelleen sama määrä ja se on aivan liikaa. Mulla on erikseen talvi- ja kesämekkoja ja erilaisiin tilaisuuksiin. En todellakaan käytä mekkoja joka päivä, sen lisäksi on hame/housu/paita-yhdistelmiä, eli vaatteita on aivan järjetön määrä! Ostelin itse aikaisemmin alennuksista ja jos tuli joku aivan ihana vastaan niin oli muka pakko saada... Ei ole.
Panin itselleni shoppailustopin niin, että eka lopetin kaikkien vaatekauppojen sähköpostit ja seuraamisen somessa. Jo se vähensi silmille tulevaa mainosten määrää tosi paljon ja auttoi vähentämään ostelua. Muutin ajattelua pikkuhiljaa niin, että menen vaatekauppaan vain, kun oikeasti tarvitsen jotain. En selaile verkkokauppoja tylsyyksissäni tai kun on alennukset, silloin retkahdan aina. Jos muka tarvitsen jotain, laitan sen verkkokaupassa suosikiksi tai koriin ja mietin ainakin viikon, ennen kuin tilaan. Sillä vähenee heräteostokset. Välillä tekee ihan hirveästi mieli tilata vaatteita, mutta sitten menen vaatekaappieni (kyllä, monikossa) eteen, avaan ovet ja tuijotan sinne sisään. En todellakaan tarvitse ainoatakaan vaatekappaletta lisää. Lisäksi mietin, miten järjettömästi niihin on kulunut rahaa! Ja kirppikseltä en tule ikinä saamaan niistä takaisin kuin hiluja. Se harmittaa tosi paljon. Sillä rahalla olis voinut vaikka matkustella.
Laskin äsken. Yli 50 taitaa olla. Eihän tässä ole mitään järkeä kun ei kaikkia ehdi kuitenkaan pitää. Mutta kun kaikki ovat kuitenkin sellaisia mitä voisin pitää ja olen melkein kaikkia pitänytkin niin mistä päästä karsia?
Onko ne rahtihameita ?
Eli on, paljonko kamaa menee isompaan.meneekö moottorisaha
Minulla on kymmenkunta pikkumustaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kymmenkunta pikkumustaa.
Aivan turhaa. Pari riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kyllä mekkoja voi käyttää talvella, kun laittaa termosukkikset tai -legginsit alle ja joku toppi/aluspaita mekon alle sekä neuletakki päälle. Näin ole tehnyt jo pitkään.
Mulla on ainakin se, että en halua käyttää kesäisiä mekkoja talvella. Eli kesämekot on kevyestä, ohuesta materiaalista, kuosit ja värit kirkkaita. Talvimekot paksumpaa kangasta ja pääasiassa yksivärisiä ja värisävyiltään tummempia. Minusta näyttää ja tuntuu oudolta jos tammikuun pakkasilla puen päälleni kukkakuosisen frillamekon, vaikka sinne laittaisi alle mitkä thermokerrastot että tarkenee.
Vierailija kirjoitti:
Haikailen pois heitettyjä vaatteita ja asusteita ,muutamia nuoruudessa.
Oi niin minäkin. Haeskelen valokuvia, missä ne olivat päälläni ja mietin koska heitin ne pois.
Ei ne enää mahtuisi päälle, mutta olisi kiva edes hypistellä niitä.
Miksi niitä pitää karsia? Jos vaate on sellainen että edelleen miellyttää, niin turha niistä on luopua. Toki osalla voi vastaan tulla tilanpuute ja sitten toki pistää ne pois mitkä vähiten miellyttää.
Haluaisin olla mekkoihminen, mutta housut ovat niin käytännölliset että laitan ne kuitenkin päälleni joka päivä. Voin aloittaa päivän mekossa, mutta sitten tuleekin jotain menoa pyörällä tai täytyy tehdä puutarhahommia tms.
ja vaate vaihtuu. Talvella mekossa palelee ja kesällä reidet hikoaa ikävästi. Ihmettelen miten joskus sata vuotta sitten naiset pisti menemään maata laahaavassa hameessa tilanteessa kuin tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä joka päivä eri mekkoa, ja laita sitten ne mekot erilleen jotka ei tuntuneet päällä omilta ja erilleen ne toiset. Säilytä ne joista eniten tykkäät.
Joka päivä ei ole mekolle sopiva päivä. Talvella vielä vähemmän.
Joka päivä on hyvä mekkopäivä, myös talvella.
Aina näitä Minä käytän mekko 365 päivää vuodessa joka tilanteessa, talvella paksut sukkikset ja saappaat, eikä palele yhtään!
On ihanaa, kun joku vanha hame tai mekko onkin yhtäkkiä supermuotia.
Mäkin löysin kaapista kapeahkon, pohjepituisen ja alaspäinleviävän hameen, joka on nyt ykkösjuttu korkeakauluksinen neuleen kanssa.
älä heitä mitään pois. Nykyvaatteet on huonompaa laatua.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on paljon mekkoja, ei kylläkään viittäkymmentä. Olen käytettynä ostanut sopivia hyvään hintaan. Mekot ovat yleensä päällä mukavampia kuin housut ja näyttävät kivalta. Käytän paljon.
Ettekö te mekkoilijat kulje pyörällä? Minä en ainakaan tykkää pyöräillä hameen kanssa.
Mullakin on valtavasti mekkoja, mutta en näe mitään syytä niitä oikein hävittämällä hävittämään. Kyllä ne kaikki ajan myötä kuitenkin kokee luonnolisen poistuman, mikä mistäkin syystä.