Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katossa sokeripala ja valaisimessa pistoke

Vierailija
28.08.2024 |

Uuteen kämppään muuttamassa ja kattoon pitäisi saada valaisin. Itse hommasin valaisimen ja sähkömies sen tulee laittamaan kun itse en osaa enkä jaksa enkä uskalla. Kysymys kuuluukin. Valaisin on pistokkeellinen ja koukkukiinnityksellä. Katosta roikkuu vain sokeripala. Ei koukkua eikä paikkaa pistokkeelle. Onko haastava homma vaihtaa kattoon semmoiset kamppeet että ostamani valaisin pelaa? Ja tosiaan sähkömies tulee asian hoitamaan kunhan ehtii ja hänhän toki osaa kysymykseeni vastata. Halusin vain tyydyttää uteliaisuuteni ennen nukkumaanmenoa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/37 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummaa että nykyään saa makeita sokeripaloja katosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyy tekemään itsekin helposti, vaikka YouTube-ohjeilla. Mutta toki jos on ylimääräistä rahaa niin voipi maksaa sen n. satasen sähkärille. 

Näitä YouTube asentajia ei aina kannata matkia,jos ei ole ymmärrystä aiheesta. 

No tää nyt on sellainen sähköhomma, jonka saa tehdä itsekin, ihan niin kuin sokeripalaan kytkemisenkin. Ei oo iso juttu. 

Vierailija
24/37 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyy tekemään itsekin helposti, vaikka YouTube-ohjeilla. Mutta toki jos on ylimääräistä rahaa niin voipi maksaa sen n. satasen sähkärille. 

300e maksaa tämä ilo helposti

Vierailija
25/37 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin valitsen sen että sähkäri tekee, mua jännittäis liikaa sähköjohtojen kanssa puuhata vaikka olisikin ohjeet. Nukun paremmin yöni. 

Ok, mutta vinkiksi muille, helppo tehdä itsekin. 

Vierailija
26/37 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkäri nauraa matkalla pankkiin.

Vierailija
27/37 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

300e maksaa tämä ilo helposti

No jos sähkäri vitkastelee ja on esim. helsinkiläinen. Meillä maalla tuollainen vartin työ on sen satkun. 

Vierailija
28/37 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisen helpon työn, johon ei vaadita sähköasentajaa, voi teetättää halvemmalla jollain talkkarilla tms. 

Vierailija
29/37 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä YouTube asentajia ei aina kannata matkia,jos ei ole ymmärrystä aiheesta. 

No tää nyt on sellainen sähköhomma, jonka saa tehdä itsekin, ihan niin kuin sokeripalaan kytkemisenkin. Ei oo iso juttu. 

Sä voit olla tuota mieltä, mutta niin paljon on näitä teinitsejasäästin ihmisiä tullut vastaan,etten suosittele edelleenkään itse kytkemään. Yleistä on,että vaihe on kytketty suojamaan liittimeen. Eli liian vaikea ,jos ei ymmärrystä. 30v sähkärinä olen ollut ja liian usein näitä toopeja tulee vastaan. 

Vierailija
30/37 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Samalla kun sovin sähkömiehen kanssa aikatauluista niin pyydänkin sitä tuomaan tuon puuttuvan pyöreän systeemin.

Semmoisen saa itsekin ostettua vaikka Tokmannilta

Tämä. Nykyihmiset on uskomattoman uusavuttomia.

Vierailija
31/37 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin tulla asentamaan pillunsaanti-palkalla.

Vierailija
32/37 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töpselikiinnitys on tätä päivää. Älä ala leikellä johtoja ja kytkeskellä omin päin. Sähkömies tekee turvallisesti, laittaa kattoon pistokerasian ja sitten on kätevää laittaa/poistaa valaisin.

Ei tosiaan kannata sähköpiuhoja itse askarrella jos ei tiedä mitä tekee. Antaa ammattilaisen hoitaa.

Vierailija
33/37 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töpselikiinnitys on tätä päivää. Älä ala leikellä johtoja ja kytkeskellä omin päin. Sähkömies tekee turvallisesti, laittaa kattoon pistokerasian ja sitten on kätevää laittaa/poistaa valaisin.

Ei tosiaan kannata sähköpiuhoja itse askarrella jos ei tiedä mitä tekee. Antaa ammattilaisen hoitaa.

Joo, eikä pyörään kannata omin päin mennä pumppaamaan ilmaa. Kannattaa käyttää pyöräliikkeessä xD

Vierailija
34/37 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, eikä pyörään kannata omin päin mennä pumppaamaan ilmaa. Kannattaa käyttää pyöräliikkeessä xD

Eipä niin, kun harvalla on sopivaa pumppua.

Vierailija
35/37 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.tokmanni.fi/valaisinpistorasia-harju-maadoitettu-uppo-64381…

Tommonen 

Tai sitten ei.  Vaihtoehtoina..maadoitettu, maadoittamaton, kruunu

Vierailija
36/37 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkaat sen pistokkeen valaisemesta irti, kuorit vähän päällysmuovia johtojen päältä pois ja yhdistät ne sokeripalaan.

Ei kannata. Parempi vaihtaa kattoon pistorasia. 

Todellakin, kun kattoon kerran joka tapauksessa tarvitaan koukkukin. Järkevämpää ja siistimpää että asennetaan koukullinen valaisinpistorasia.

Vierailija
37/37 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkömies tulee laittamaan, itse en ala opettelemaan vaikka rahaa säästyisikin. Mulle parempi ja mukavampi näin :).