Pienten lasten äiti, tykkäätkö työssäkäynnistä?
Jos lapset 1-3v, olisitko mieluummin kotiäiti vai koetko työssäkäynnin mukavaksi?
Kommentit (52)
Kotona on mukava jos mies on töissä
Työ on henkireikä, siellä saa levätä. Saa syödä, saa käydä vessassa, saa ajatella ajatuksen loppuun. Lapsi viihtyy päiväkodissa, ja minä olen parempi äiti, kun en ole niin uupunut koko ajan, kuin kotona ollessa.
Hoidan työkseni lapsia joten työssäkäynti ei ole lepoa tai pakoa kodin arjesta. Saamaa hommaa töissä ja kotona. Siksi olin pitkään lasten kanssa kotona. Viimeisen kohdalla piti mennä töihin kun lapsi oli 1.5v kun mies oli työttämänä. Mielellään olisin ollut silloinkin kotona pidempään.
Epäinhimillistä kun Suomessa ei arvosteta oikeesti kotiäityttä. Lapset pitää laitostuttaa ja vieraannuttaa vanhemmistaan, kodistaan ja lapsuudesta mahdollisimman pienenä.
En todellakaan tykkää! Lapset kyllä on jo isoja, mutta en tykkää vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä, töitä siis riittää vuorokauden jokaiselle tunnille.
Riittää varmasti, mutta oletko siis mieluummin töissä vai lastesi kanssa?
Aloituksessa kysyit että mieluummin töissä vai kotiäitinä. "Töissä vai lastesi kanssa" on täysin eri sävyinen asetelma. Kotiäitiys on rankkaa työtä. Lasten kanssa taas voi olla myös vain kevyesti vähän töiden jälkeen viihdyttäen tms.
En ole ikinä kuullut, että töiden jälkeen lasten kanssa olisi kevyttä. Lapset on väsyneitä ja kaipaa huomiota meluisan ja stressaavan hoitopäivän jälkeen.
Kaikki kotityöt odottaa samaan aikaan tekijäänsä ja on kiire laittaa lapset nukkumaan, että jaksavat herätä taas uuteen rankkaan päivään.
Kuulostaa raskaalta tuo sinun kokemuksesi arjesta, harmi niin. Oletko ajatellut, että lapset eivät itse ehkä koe niin rankkana kaikkia päiviä, moni kuitenkin viihtyy päivähoidossa. Lepoa ja läheisyyttä tietysti kaipaavat kun siihen on mahdollisuus.
Miten te vanhemmat jotka jättävät 8 kk vauvan tarhaan mietitte? Lapsen parastako? Miksi halusitte lapsen? Heti laitokseen kun mahdollista? Jos on kaksi vanhempaa joilla työpaikka, niin aivan varmasti jompikumpi voi jäädä kotiin vuodeksi tai puoleksi vuodeksi hoitamaan lasta. Ihan turha selitellä miten lapsella on parempi olla tarhassa tuon ikäisenä.
Pienempi lapsi 3v. En nauti aamuista, kun pitää saada lapsi hereille ja päiväkotiin ajoissa etten myöhästy. Mutta työpäivän aikana saan käydä syömässä ilman että vahdin ketään siinä samalla. Ja saan palkkaa, se on töissä mukavinta. Työpäiväni ei ole kauhean pitkiä, joten lapsen päiväkotipäiväkään ei ole kohtuuton.
Ihmisiä on liikaa, niin mieluummin töissä. Mutta ei niitäkään enää riitä kaikille.
Mulla sama. Noin pieniä lapsia en tod vielä.hoitoon halunnut, eli mun ehto työssäkäynnnille oli tuossa kohtaa, että tein jonkin verran keikkatyötä ja silloin mies hoiti lapsia. Ois ahdistanut, jos ois pitänyt laittaa noin pienet hoitoon, ja silloin en ois mennyt ollenkaan töihin.