Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienten lasten äiti, tykkäätkö työssäkäynnistä?

Vierailija
28.08.2024 |

Jos lapset 1-3v, olisitko mieluummin kotiäiti vai koetko työssäkäynnin mukavaksi?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän työstäni. Tykkään käydä töissä, ja vapaa-ajalla on sitten ihana keskittyä lapsiin.

Vierailija
22/52 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten oisin kotona ja lapsella ois lasten hoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä, töitä siis riittää vuorokauden jokaiselle tunnille.

Riittää varmasti, mutta oletko siis mieluummin töissä vai lastesi kanssa?

Aloituksessa kysyit että mieluummin töissä vai kotiäitinä. "Töissä vai lastesi kanssa" on täysin eri sävyinen asetelma. Kotiäitiys on rankkaa työtä. Lasten kanssa taas voi olla myös vain kevyesti vähän töiden jälkeen viihdyttäen tms.

En ole ikinä kuullut, että töiden jälkeen lasten kanssa olisi kevyttä. Lapset on väsyneitä ja kaipaa huomiota meluisan ja stressaavan hoitopäivän jälkeen.

Kaikki kotityöt odottaa samaan aikaan tekijäänsä ja on kiire laittaa lapset nukk

Pitäähän niille lapsille laittaa päivällinen kun sieltä päivähoidosta tulee. Ja he ovat väsyneitä ja tarttee huomiota. Ilta on lyhyt ja kotityöt pitää tehdä. 

En koe päivällisen tekoa raskaaksi. Meillä päivällinen on jotain todella helppoa: pakastetaan isoja satseja ruokaa pakkaseen viikonloppuisin tai sitten syödään arkisin välillä eineksiäkin.

Vierailija
24/52 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissäkäynnistä. Lasten kanssa oli rankkaa ja yksinäistä kotona kun mies oli aina töissä. Lähti ennen lasten heräämistä ja tuli kun lapset nukkuivat. Kun menin itse töihin, pääsin syömään ja vessaan ilman että joku riippui koko aja jalassa ja muutenkin koko ajan ei ollut joku vaatimassa ja naukumassa jotain. Myös aikuiskontaktit piristävät, kun mieskään ei kotona ollessaan ollut kiinnostunut juttelemaan mistään. Kuulokkeet korvilla istui vaan telkkaria tuijottamassa.

Vierailija
25/52 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäynti on mukavaa. En jäisi kotiin, jos puoliso viihtyisi kotona niin haluaisin että hän hoitaisi lapset. Olen melko hyvätuloinen, joten säästöjä on, puolison tulot on lähinnä puuhastelua. 

Vierailija
26/52 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään työssä käynnistä sekä kotiäitinä olemisesta, mutten työ- ja perhe-elämän yhteensovittamisesta 🤯 varsinkin asiakaspalveluala/vuorotyö pikkulapsiarjen kanssa melko temppurata. 

Vierailija
27/52 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä oli kyllä helpompaa kuin kotona lasten hoito ja kodin pyöritys. Töissä on rennompaa, voi jutella aikuisten kanssa, on kahvipaussit, lounaan saa syötyä, vessaan ja jopa suihkuun pääsee jne. Ei ihme että mieskin karkasi aina töihin kun pystyi, teki ylitöitä mieluummin kun tuli illalla kotihärdelliin.

Mutta olin kyllä mielelläni kotonakin, kivaa sekin oli, hommailla lasten kanssa ja elää sitä pikkulapsiarkea. Jaettiin miehen kanssa 50-50 lasten kotihoito niin pääsin nopeasti takaisin töihin.

Vierailija
28/52 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käydä töissä ja lapset viihtyvät hoitopaikassa. Kaiken vapaa-ajan vietämme yhdessä perheenä. Tämä risoo isovanhempia, sillä he haluaisivat olla enemmän lastemme kanssa. Jatkuvaa yökylään ruinaamista, vaikka olen selittänyt että lomat ja vapaapäivät kuuluvat meille lasten kansaa yhteiselle tekemiselle.

Vierailija
29/52 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiys olisi pahinta mitä voisin kuvitella. Tulee mieleen Nina Mikkosen kaltaiset kahjot, joilla ei ole omaa elämää ja pitää vain arvostella muiden elämäntapaa.

Vierailija
30/52 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään molemmista. Optimaalinen tilanne olisi tehdä ma-ke 8 tunnin työpäivät ja loppuviikko 6 tunnin päiviä. Harmi vaan ei työpaikallani onnistu tämä. Vaihtoehtona joko pelkkää 6 tunnin vuoroa tai 8 tunnin vuoroa. Onneksi saadaan pari päivää viikossa sumplittua miehen työaikataulujen ansiosta vähän lyhyemmät hoitopäivät.

Vierailija
31/52 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä jotain erityislapsia vai mikä siinä kotona olossa on niin raskasta?

Vierailija
32/52 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen, lapsia hankitaan ja sitten kuitenkin halutaan olla niistä erossa mahdollisimman paljon koska ovat niin raskaita ja takertuvia.

Vierailija
33/52 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä, töitä siis riittää vuorokauden jokaiselle tunnille.

Riittää varmasti, mutta oletko siis mieluummin töissä vai lastesi kanssa?

Aloituksessa kysyit että mieluummin töissä vai kotiäitinä. "Töissä vai lastesi kanssa" on täysin eri sävyinen asetelma. Kotiäitiys on rankkaa työtä. Lasten kanssa taas voi olla myös vain kevyesti vähän töiden jälkeen viihdyttäen tms.

En ole ikinä kuullut, että töiden jälkeen lasten kanssa olisi kevyttä. Lapset on väsyneitä ja kaipaa huomiota meluisan ja stressaavan hoitopäivän jälkeen.

Kaikki kotityöt odottaa samaan aikaan tekijäänsä ja on kiire laittaa lapset nukkumaan, että jaksavat herätä taas uuteen rankkaan päivään.

Minäkin ihmettelen, että kukahan hoitaa lapsesi töiden jälkeisellä ajalla, jos voit itse olla heidän kanssaan vain kevyesti viihdyttäen? Onko sinulla palkattuna lastenhoitaja kotiin 24/7?

Vierailija
34/52 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Tuntuu että tämä on liikaa. Imetän vielä ja palasin töihin. Lapsi ei ole enää vauva. Tuntuu että hormonit saa minun tunteet heilahtelemaan liian isona. Mietityttää että selviänkö järjissäni ruuhkavuosista ja vaativasta työstä. Terveys reistailee vähäsen niin on kipua ja kuormitusta. Tuntuu että ei ole ihmisen hommaa tämä. Tuntuu että minun paikka olisi lasten luona eikä töissä. Oispa sukua ja apua.

Vierailija
35/52 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä, mutta en haluaisi olla siellä 40h/vko. Olisin ennemmin vaikka 20-30h viikossa, että jaksaisin paremmin lasten kanssa. Ei ole kuitenkaan taloudellisesti mahdollista valitettavasti.

Vierailija
36/52 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ETUKÄTEEN: KONE PIMAHTI JA MULLA TOIMII VAAN CAPSIT)

PARAS!! MUN ÄITI TEKI MYÖS NIIN,HOITI 3 V ASTI. TAIDAN NYKYÄÄN OLLA IKUISTSTI KIITOLLINEN...

Vierailija
37/52 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotiäiti pienille lapsilleni, enkä vieläkään tee täysipäiväistä työtä. Tämä on meidän perheen valinta ja haluan olla lapsille läsnä. Sitten kun ovat täysi-ikäisiä, niin saatan harkita täysipäiväiseen työhön hakeutumista. 

Vierailija
38/52 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen, lapsia hankitaan ja sitten kuitenkin halutaan olla niistä erossa mahdollisimman paljon koska ovat niin raskaita ja takertuvia.

Jep ja osa äideistä on sitä mieltä, että ihanaa kun kesäloma päättyy niin pääsee töihin lepäämään. Lisäksi äitien suusta olen kuullut kuinka tunnin työmatka on rentouttavaa omaa aikaa. Äitiys kuulostaa pelottavan raskaalta jos omat lapset ovat niin raskasta seuraa. 

Vierailija
39/52 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on helpompaa kuin kotona pikkulasten kanssa. Huomattavasti helpompaa.

Vierailija
40/52 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mieluummin kotona. Rakastan näitä kiireettömiä aamuja ja lapsen kanssa ulkoilua. Harmi, että joudun lähtemään nyt töihin. Lapsi täytti juuri 2v, mutta onneksi toinen on jo tuloillaan niin ei tarvitse kauaa töissä kärsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän