AVI:lta valitus, kun koulussa luettiin ruokarukous ja aamuhartaudessa laulettiin virren pätkä
On se hyvä, että noita turhia virkamiehiä irtisanotaan. Jospa loppuisi tällainen touhu.
Vai pitääkö lapset laittaa yksityiseen kouluun, johon vihervassareiden woke politiikka ei yllä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f3521e2e-2cdf-46d9-9a9d-1a8fd98d2908
Kommentit (149)
Lasten ateistivanhemmat tulee laittaa pakolliseen kuukauden pituiseen Kristinuskon opetukseen ja sakottaa ankarasti mikäli eivät opeta pilteilleen säännöllisesti Jumalansanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joss suomalainen muuttaa jonnekin maahan jossa ei ole samalainen uskonetiikka kuin Suomessa, enpä usko että se maa alkaa suvaitsevaksi ja muuttaa vuosisatojen uskoaan ja tapojaan meikäläisten vuoksi.
Ja yksi syy sille, miksi Suomi on noita paikkoja parempi on uskonnovapaus, joka on paitsi uskonnon vapautta myös vapautta uskonnosta.
Millä ihminen korvaa uskon elämässään? Ottamalla oikeuden omaan käteensä?? Siitä ei hyvää seuraa.
Minun elämässäni ei koskaan ole ollut uskonnollista uskoa eikä koskaan tule olemaan. Valaise toki, mitä objektiivisesti todennettavissa olevaa pahaa tämä on minulle aiheuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Lasten ateistivanhemmat tulee laittaa pakolliseen kuukauden pituiseen Kristinuskon opetukseen ja sakottaa ankarasti mikäli eivät opeta pilteilleen säännöllisesti Jumalansanaa.
Ateistit tuntevat kristinuskon opetukset nyt jo keskimäärin paremmin kuin kristityt.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlainen uskonnon ja ideologian tuputus kouluista kokonaan pois ja vain olennaisiin asioihin keskittyminen. Mennyt ihan pelleilyksi nykyään.
Nykyään? Onneksi se pelleily on vähentynyt, mutta ei kokonaan. Kenenkään kurkusta ei pidä työntää alas jonkun toisen uskontoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joss suomalainen muuttaa jonnekin maahan jossa ei ole samalainen uskonetiikka kuin Suomessa, enpä usko että se maa alkaa suvaitsevaksi ja muuttaa vuosisatojen uskoaan ja tapojaan meikäläisten vuoksi.
Ja miten tämä liittyy uutiseen? Itse olen suomalainen, eikä mielestäni MIKÄÄN uskonto kuulu kouluun. Parasta olisi, jos uskonnot katoaisivat maailmasta kokonaan.
Minusta uskonnoista on hyvä kertoa. Ihan vain vaikka varoittavana esimerkkinä, mutta uskontojen harjoitus ei kuulu kouluun. Lasken ilmastouskonnon samaan kategoriaan. Pelotellaan maailmanlopulla ja kodotuksella kuten muissakin uskonnoissa. Ja elämällä tiettyjen oppien mukaan pelastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yksi syy sille, miksi Suomi on noita paikkoja parempi on uskonnovapaus, joka on paitsi uskonnon vapautta myös vapautta uskonnosta.
Millä ihminen korvaa uskon elämässään? Ottamalla oikeuden omaan käteensä?? Siitä ei hyvää seuraa.
Minun elämässäni ei koskaan ole ollut uskonnollista uskoa eikä koskaan tule olemaan. Valaise toki, mitä objektiivisesti todennettavissa olevaa pahaa tämä on minulle aiheuttanut.
Etkö itse tiedosta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voishan sitä olla kahdenlaisia kouluja / luokki. Perinteisiä ja nykyaikaisia. Jokainen vanhempi saisi itse päättää kumpaan lapsensa laittaa.
Toisessa olisi kuri ja järjestys, opettajalla normaalit valtuudet pitää luokassa rauha ja järjestys ja poistattaa häiriköt.
Toisessa olisi tämä nyky meininki.
Olisi hauska nähdä, kumpaan opettajat ja oppilaat hakeutuisivat.
Onhan Suomessa edelleen Kristilliset koulut. Ne ovat täynnä oppilaita. On rauhallisempi koulu opiskella, eikä ole kiusaamista.Onko inkluusiota?
Inkvisitiota vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö itse tiedosta sitä.
Älä väistele, vaan kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen suomalainen Kainuun korpien kasvatti. Ihan takuulla ei ole virret ja rukoukset minun perinnettäni.
Häiritseekö virret ja rukoukset sinua?
Kyllä. Kaikkien uskontojen.
Muuta siis pohjoiskoreaan.
Koetapa ap antaa itse lapsellesi se oman uskosi mukainen uskonnollinen kasvatus kotona ihan itse, niin ettei tarvitse altistaa kaikkia kuuntelemaan sitä soopaa. Vie lapsesi vaikkapa pyhäkouluun/kirkkoon sunnuntaiaamuisin.
Hyvä että lapsi saa hengellistä opetusta edes koulussa jos kotona ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset ovat suurimpia syyllisiä kaikkiin maailman ongelmiin.
Toisaalta ateistitkaan ei erotu joukosta ongelmattomina. Riippuu uskonnosta mihin siinä yritetään kasvattaa. Kristinuskosta onkin helppo luisua ateistiksi, samanlaisia aatoksia sisältävät, ainakin julistavan ateistin etiikkamainoksen mukaan. Voisi opettaa ateismia.
Tulis lyhyt kurssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateistit tuntevat kristinuskon opetukset nyt jo keskimäärin paremmin kuin kristityt.
Jos tuntisivat niin kääntyisivät kristityiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ne ateistivanhemmat osaavat ne asiat jo mutta eivät usko niihin eivätkä varsinkaan ala pakkosyöttään sitä pelolla ym. omille lapsilleen, ehkäpä juuri siksi koska nähneet kuinka mielisairaita teistä hihhuluuteen taipuvaisista tuli ja kuinka mielisairaalla tavalla pakkosyötätte omille lapsillenne sitä samaa. Sinunlaisesi sekopäät pitäis pistää pikapostina sinne "jeesuksenne" luokse.. varmaan jo siellä "taivasten valtakunnassa" odottaakin jo, tappi pystyssä, hyödyllisiä idareitaan..
Vierailija kirjoitti:
Voishan sitä olla kahdenlaisia kouluja / luokki. Perinteisiä ja nykyaikaisia. Jokainen vanhempi saisi itse päättää kumpaan lapsensa laittaa.
Toisessa olisi kuri ja järjestys, opettajalla normaalit valtuudet pitää luokassa rauha ja järjestys ja poistattaa häiriköt.
Toisessa olisi tämä nyky meininki.
Olisi hauska nähdä, kumpaan opettajat ja oppilaat hakeutuisivat.
Onhan niitä kristillisiä kouluja, senkun laitat pentusi uskonnolliseen aivopesuun.
Uskonnottomien uskonto on uskonnottomuus. Tämä tulee mieleen, kun lukee ketjua. Ovat varsin kiihkomielisiä, jyrkkiä ja päällekäyviä. Juuri sellaisia, joista uskovaisia syyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa avaramielisyyttä ap:lta! Hän varmasti hyväksyy senkin, jos koulussa kaikki kumartaa Mekkaan ja lukee Koraania!
Maassa maan tavalla. Tänne ei kannata sellaisten tulla jotka ei hyväksy että Suomi on kristitty maa joka myös elää niin. Virret ja rukoukset kuuluu kouluihin ym. raamatunmukainen kuri ja kasvatus.
Millä ihmeen perusteella Suomi on kristitty maa?
Uskonnonvapaus on yksi tärkeimmistä länsimaisista arvoista.
Aika kapea-alainen näkökulma. En itse, eivätkä lapsenikaan ole koskaan kuuluneet kirkkoon. Ihan normaali käytöskasvatus on silti kuulunut elämään. Uskonto vain ei kuulu kouluun jos sitä ei elämään haluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten tämä liittyy uutiseen? Itse olen suomalainen, eikä mielestäni MIKÄÄN uskonto kuulu kouluun. Parasta olisi, jos uskonnot katoaisivat maailmasta kokonaan.
Minusta uskonnoista on hyvä kertoa. Ihan vain vaikka varoittavana esimerkkinä, mutta uskontojen harjoitus ei kuulu kouluun. Lasken ilmastouskonnon samaan kategoriaan. Pelotellaan maailmanlopulla ja kodotuksella kuten muissakin uskonnoissa. Ja elämällä tiettyjen oppien mukaan pelastuu.
Kristinusko kuuluu kouluun. Oletko lakaisukoneen harjojen huoltaja.
Ateismi on kannanotto väitteeseen "jokin jumaluus on olemassa". Ateismi ei ole yhtään mitään muuta.