Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AVI:lta valitus, kun koulussa luettiin ruokarukous ja aamuhartaudessa laulettiin virren pätkä

Vierailija
28.08.2024 |

On se hyvä, että noita turhia virkamiehiä irtisanotaan. Jospa loppuisi tällainen touhu.

Vai pitääkö lapset laittaa yksityiseen kouluun, johon vihervassareiden woke politiikka ei yllä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f3521e2e-2cdf-46d9-9a9d-1a8fd98d2908

Kommentit (149)

Vierailija
41/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonnonvapaus ei ole vihervassaria ja wokea.

Riippuu mitä se on.  Eräs uskonto saa aivopestä vapaasti.

Koulussa minkään uskonnon ei pidä aivopestä. Lapsilla ja nuorilla on uskonnonvapaus, sitä on kunnioitettava.

Vaan kun ei ole.

Se pitää korjata. Lasta ei pidä pakkoliittää hölmöläisporukoihin.

Vierailija
42/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon koulun rehtorina en piittaisi huomautuksesta, vaan sanoisin valittaville vanhemmille, että viekää sitten lapsenne toiseen kouluun mutta valmistautukaa päätymään helvettiin koko konkkaronkka.

Jaa-a... Kuinkahan pitkä karenssi seuraa, kun reksi saa tuollaisen jälkeen potkut?

Tuo on hyvin pieni koulu.  Vain 20 oppilasta.

Koulu on lopetuslistalla.  Koulu loppuu kun ensi kevään lukukausi täyttyy, kesäkuussa 2025.

Rehtori menettää kaikissa tapauksissa paikkansa.  Siirtyy tietenkin kunnassa muihin opetustehtäviin.

Tiedän asian hyvin, kun luen paikkakunnan lehteä.   Tuo kunta on Lapinlahti, Pohjois-Savossa.  Josta matkaa Kuopioon on 60 km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauneinta mitä voi olla on aamuartaus tai vastaavasti myöhemmin päivällä. MEITÄ kristittyjä sorretaan tällä tavalla. Kauheinta r a si smia meitä kohtaan. Halventavaa jos ei saa pitää lyhyttä hartautta.

Kilinv*tut! Te, aivan kuten muidenkin uskontojen "hihhulit" voitte hoitaa palvontariittinne ennen aamulla ennen tarhaan/koulun/töihinmenoa, ruokaillessa lausua sen ruokarukouksenne kaikessa hiljaisuudessa mielessänne häiritsemättä muita, illalla kotonanne.. Ei tarvitse raahata sitä lainkaan muiden riesaksi eikä ole syrjintää nähnytkään joten älä uhriudu siellä yhtään. 

Vierailija
44/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Nostaisin valtavan metakan jos hypoteettinen lapseni joutuisi uskonnollisen aivopesun kohteeksi PERUSKOULUSSA. Sairasta.

Vierailija
45/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkouskonnolla tulee lisää ateisteja, joten näkisin tuputuksen hyvänä asiana. Tarvitsemme tulevaisuuteen fiksuja aikuisia, jotka kriminalisoivat mielisairaat uskonnot maassamme kokonaan. Ja tuolloin jumalien palvojat suljetaan määräämättömäksi ajaksi mielisairaalaan tervehtymään aivopesusta.

Vierailija
46/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauneinta mitä voi olla on aamuartaus tai vastaavasti myöhemmin päivällä. MEITÄ kristittyjä sorretaan tällä tavalla. Kauheinta r a si smia meitä kohtaan. Halventavaa jos ei saa pitää lyhyttä hartautta.

Itse keksin heti miljoona aamuhartautta kauniimpaa asiaa, mutta minkäs sinä köyhälle elämällesi voit.

Vierailija
47/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluaikaan joka aamu tuli aamunavaus kovaäänisten kautta luokkiin. En muista, oiko uskonnollista sisältöä vai ei. Maanantaisin vain jollakin luokka-asteella puukäsitöiden ope laulatti joka kerran Totuuden henki johda sinä meitä...

Vierailija
48/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa avaramielisyyttä ap:lta! Hän varmasti hyväksyy senkin, jos koulussa kaikki kumartaa Mekkaan ja lukee Koraania!

Maassa maan tavalla. Tänne ei kannata sellaisten tulla jotka ei hyväksy että Suomi on kristitty maa joka myös elää niin. Virret ja rukoukset kuuluu kouluihin ym. raamatunmukainen kuri ja kasvatus.

Vierailija
49/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Jeesus vit-tuun kouluista, ja jumalat. Ei niillä ole mitään tekemistä koulussa opetettavien taitojen kanssa. Kultistit voi hoitaa indoktrinaation omalla ajallaan.

Vierailija
50/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ala-asteella 90-luvulla laulettiin joka aamu aamuvirsi ja luettiin ruokarukous ennen ruokailua. Kaikki koulun 40 oppilasta olivat kristittyjä, niin ei tuossa silloin ollut mitään ongelmaa. Nykyään ei kaikki ole kristittyjä, niin ei tarvitse ei-kristittyjä pakottaa kristillisiin perinteisiin.

Miksi persut muuten niin kovasti tykkäävät kristinuskosta? Eihän se ole mikään Suomen alueen alkuperäinen uskonto, vaan tänne väkivalloin Lähi-idästä tuotu.

Vierailija
51/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joss suomalainen muuttaa jonnekin maahan jossa ei ole samalainen uskonetiikka kuin Suomessa, enpä usko että se maa alkaa suvaitsevaksi ja muuttaa vuosisatojen uskoaan ja tapojaan meikäläisten vuoksi.

Vierailija
52/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joss suomalainen muuttaa jonnekin maahan jossa ei ole samalainen uskonetiikka kuin Suomessa, enpä usko että se maa alkaa suvaitsevaksi ja muuttaa vuosisatojen uskoaan ja tapojaan meikäläisten vuoksi.

Ja yksi syy sille, miksi Suomi on noita paikkoja parempi on uskonnovapaus, joka on paitsi uskonnon vapautta myös vapautta uskonnosta.

Vierailija
53/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voishan sitä olla kahdenlaisia kouluja / luokki. Perinteisiä ja nykyaikaisia. Jokainen vanhempi saisi itse päättää kumpaan lapsensa laittaa.

Toisessa olisi kuri ja järjestys, opettajalla normaalit valtuudet pitää luokassa rauha ja järjestys ja poistattaa häiriköt.

Toisessa olisi tämä nyky meininki.

Olisi hauska nähdä, kumpaan opettajat ja oppilaat hakeutuisivat. 

Tai sitten se uskonto voitaisiin opettaa siellä omissa kirkoissa tai muissa lahkojen tiloissa. Ja pitää koulu ihan vain muuta oppimista varten. Olisi kiva nähdä, kun mammat ja isukin kiikuttaisivat sunnuntaisin lapsiaan hirveissä ruuhkissa uskontoa opiskelemaan. Ihan kuin nytkin menevät sankoin joukoin kirkkoihin.

Vierailija
54/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein. Jeesus vit-tuun kouluista, ja jumalat. Ei niillä ole mitään tekemistä koulussa opetettavien taitojen kanssa. Kultistit voi hoitaa indoktrinaation omalla ajallaan.

Kouluissahan on nyt jo meno sellaista. Eipä siellä hengellisyyttä taida olla.

Vierailija
55/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on Suomi, ja nuo uskontoon liittyvät saa puolestani säilyttää. Ja en ole persu enkä kristillinen, todellakaan.

Vierailija
56/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Vierailija
57/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viiitun papit, pastorit ja piispat on yhteiskuntamme kirottuja, kuvottavia L-O-I-S-I-A. 

Iilimatoja, verenimijöitä, siis ihan oikeita vampyyreita piikikkäine torahampaineen. YÖK!

He VALEHTELEVAT kansalle ammatikseen rahasta. Aina kun he aukaisevat suunsa, ulos tulee iso liuta saastaisia valheita. Pappien hengitys haisee paskalle. Jotkut typerykset eli aivo-orjat kustantavat pappien, pastorien ja piispojen makean elämän. Noloa, ei voi muuta sanoa.

Tämä on vain karu totuus, ei mitään muuta, hah hah hah! 

Kansan verovaroin pakkorahoitettu YLE on lailla velvoitettu lähettämään uskonnollista paskaa radiosta ja televisiosta. En halua maksaa paskasta. Kiitos poliitikot, olette idiooootteja!

Erotkaa kaikki kirkosta ja tulkaa viimeinkin vapaiksi.

Vierailija
58/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaiset ovat suurimpia syyllisiä kaikkiin maailman ongelmiin.

Toisaalta ateistitkaan ei erotu joukosta ongelmattomina. Riippuu uskonnosta mihin siinä yritetään kasvattaa.  Kristinuskosta onkin helppo luisua ateistiksi, samanlaisia aatoksia sisältävät,  ainakin julistavan ateistin etiikkamainoksen mukaan.  Voisi opettaa ateismia. 

Vierailija
59/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yksi syy sille, miksi Suomi on noita paikkoja parempi on uskonnovapaus, joka on paitsi uskonnon vapautta myös vapautta uskonnosta.

Millä ihminen korvaa uskon elämässään? Ottamalla oikeuden omaan käteensä?? Siitä ei hyvää seuraa.

Vierailija
60/149 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten tämä liittyy uutiseen? Itse olen suomalainen, eikä mielestäni MIKÄÄN uskonto kuulu kouluun. Parasta olisi, jos uskonnot katoaisivat maailmasta kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi