Jaaha, ei saanut edes lääkärin mielipidekirjoituksesta puhua täällä
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että kukaan lääkäri ei kirjoita narkkareista samalla tavalla. Ei hoitoa, jos et lopeta huumeidenkäyttöä.
Koska lääkärit ymmärtävät päihderiippuvuuden luonteen.
Mikä siinä on se erottava tekijä, ettei samalla lailla narkkeja haukkumalla saataisi muka sitäkin ongelmaa hoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuuden aiheuttamien sairauksien ylimääräinen kustannus terveydenhuollolle on vuodessa 3,5 miljardia euroa. Vain 2917 eur/vuosi/läski (kun rumapainoisia on 1,2 milj). https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010654312.html
Jutussa sanotaan: "Tutkijat ovat laskeneet, että lihavuuden aiheuttamien sairauksien ylimääräinen kustannus terveydenhuollolle on vuodessa 3,5 miljardia euroa."
Tuon lisäksi siis tulee kaikki sairauspoissaolot, mielenterveysongelmat, kelakorvaukset, heikko työkyky, jne. Rumapainoisuus estää myös parisuhteeseen syntymisen joten eivät ole silläkään tavalla tuottoisia.
Entäs jos lihava tehtailee useammankin lapsen? Saako sitten sulta anteeksi rumuuttaan? näinkin voi kuule käydä ja tiedän kyllä enemmän lihavia mammoja kuin laihoja. Tiedä sitten missää vaiheessa ovat lihoneet
Minä olen melko lihava, keski-ikäinen nainen. En ole koskaan tupakoinut ja alkoholia en juurikaan käytä. Verenpainelääkitys. Työelämässä, keskituloinen. Sairauspoissaoloja 2-3 vuodessa, muutamia päiviä pituudeltaan, lähinnä flunssaan liittyen. Työpaikoillani työhistoriani aikana on eniten poissaoloja ollut liikunnallisilla nuorilla ihmisillä, jos siis mitataan sairauslomien pituuksia päivissä. Urheiluun liittyviä loukkaantumisia eli ruhjeita, murtumia, haavoja. Pitkiäkin sairauslomia. Toinen ryhmä on olleet ne maanantai-saikuttajat, joille jäänyt viikonlopun viihde päälle. En siis ole työnantajalleni enkä yhteiskunnalle millään lailla taloudellisesti rasite.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen melko lihava, keski-ikäinen nainen. En ole koskaan tupakoinut ja alkoholia en juurikaan käytä. Verenpainelääkitys. Työelämässä, keskituloinen. Sairauspoissaoloja 2-3 vuodessa, muutamia päiviä pituudeltaan, lähinnä flunssaan liittyen. Työpaikoillani työhistoriani aikana on eniten poissaoloja ollut liikunnallisilla nuorilla ihmisillä, jos siis mitataan sairauslomien pituuksia päivissä. Urheiluun liittyviä loukkaantumisia eli ruhjeita, murtumia, haavoja. Pitkiäkin sairauslomia. Toinen ryhmä on olleet ne maanantai-saikuttajat, joille jäänyt viikonlopun viihde päälle. En siis ole työnantajalleni enkä yhteiskunnalle millään lailla taloudellisesti rasite.
Kaltaisiasi tuhteja, ahkeria työssäkäyviä ja kohtalaisen terveitä ihmisiä toki löytyy. Ylipaino ei sinullekaan liene rasite, mutta liikuntaa ei kannata välttää siksi, että jotkut urheilijat menevät äärimmäisyyksiin ja saavat liikuntavammoja. Reipas päivittäinen ja säännöllinen kävely luo hyvää oloa, keventää kehoa muutamalla kilolla ja lisää terveempiä vanhuuden päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuuden aiheuttamien sairauksien ylimääräinen kustannus terveydenhuollolle on vuodessa 3,5 miljardia euroa. Vain 2917 eur/vuosi/läski (kun rumapainoisia on 1,2 milj). https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010654312.html
Huomasitteko rumapainoisen wanhusnaisen häivevaikutusyrityksen avauksessa?
Pitääkö siis lihavien ihmisten hoito lopettaa, vaikka olisivat netto-veronmaksajia ja alkaa hoitamaan niillä rahoilla narkkareita, alkoholisteja ja mmuuttajia? Ja mitä se narkomaanien hyysääminen on tähänkään saakka hyödyttänyt? Joku voisi kaivaa jotain tilastoa aiheesta, samoin noiden muiden ryhmien
Kuulostaa kyllä ylimitoitetuilta nuo kulut. Mutta entäpä, kun se läski" maksaa itse veroina omat kulunsa? Onko sittenkin vain rasite? Jopa pahempi kuin rikoksia tehtaileva mmuuttaja, jonka asioista ja aiheuttamista kuluista ei yhtä suoraan saakaan puhua, kuin suomalaisten painoindekseistä, ettei vaan syyllisty räzismiin ja joudu mustalle listalle