Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Estoniasta pian 30 vuotta aikaa. Kauhea juttu yhä vieläkin.

Vierailija
27.08.2024 |

Vaikka lähdinkin nuorena heti marraskuussa risteilemään.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin perheen kanssa Kreikassa, huoneessa käydessäni telkkarista näin että joku laiva on uponnut. Myöhemmin koko kauheus paljastui. Ei ollut kännyköitä, ei nettiä. Paluulennolla Finnair näytti koneessa ruudulla uutisen aiheesta.

Miten minä muistan, että kännyköitä alkoi jo silloin olla ja niitä juttujakin oli, että sieltä hyteistä olisi mukamas soitettu.

Vierailija
22/60 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin Vikingin Mariella laivalla silloin tapahtuma paikalla kun meni apuun.

Millainen tunnelma oli laivalla silloin? Seurasitko tapahtumia? 

Sekavaa, sai ravintolassa ilmaisia juomia, kukaan ei pystynyt syömään.  Ei sieltä ulos nähnyt oikeastaan mitään ja ulos ei tehnyt mieli mennä, eikä olisi päässytkään.

Kuulutettiinko onnettomuudesta ja auttamaan menosta? Rauhoittuiko ihmiset, oliko hiljaista? Oliko merenkäynti tuntuvaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin perheen kanssa Kreikassa, huoneessa käydessäni telkkarista näin että joku laiva on uponnut. Myöhemmin koko kauheus paljastui. Ei ollut kännyköitä, ei nettiä. Paluulennolla Finnair näytti koneessa ruudulla uutisen aiheesta.

Miten minä muistan, että kännyköitä alkoi jo silloin olla ja niitä juttujakin oli, että sieltä hyteistä olisi mukamas soitettu.

Taisi upota nopeasti se paatti. Muistan kun näytettiin kuvaa pelastusveneistä ja kammotti ajatus pimeästä merestä.

Vierailija
24/60 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonot signaalit teleoperaattoreilla avomerellä vieläkin. Netti satelliitin kautta.

Vierailija
25/60 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa laivalla pystyi kaahaamaan.

Vierailija
26/60 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo iki ihana NATO ollut suht lähellä harjoittelemassa mutta eivät osallistuneet mitenkään pelastustoimiin?

Vierailija
27/60 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kirjaa olen aiheesta lukenut, selviytymistarinoita. Hyvin oli kuvailtu esimerkiksi pelastuslautalla oloa. Se kylmyys ollut kauheaa. 

Vierailija
28/60 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään ymmärrä miksi hylky piti peittää kiireellä! Ellei ollut jotain salattavaa. Moni selvinnyt puhui räjähdyksestä.

Uteliaiden vuoksi? Ryöstelijöiden takia?

Vierailija
29/60 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei Kreikassa ollut kännyköitä.

Vierailija
30/60 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kirjaa olen aiheesta lukenut, selviytymistarinoita. Hyvin oli kuvailtu esimerkiksi pelastuslautalla oloa. Se kylmyys ollut kauheaa. 

Minkä nimisiä kirjoja? Olisi kiva lukea.

Vierailija
31/60 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ En muista kirjojen nimiä nyt ulkoa, mutta molemmat olivat miehen kertomuksia. 

Vierailija
32/60 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 1990 menin Viking Sallylla Tukholmasta Turkuun, jotenkin nuhjuinen laiva verrattuna muihin sen ajan laivoihin 🤔

Hep, sama kokemus. Perhe meni kun se oli Viking Sally ja Wasa King. Vaikka olin vasta 12-vuotias muistan kyllä miten erilainen se laiva oli, paljon kuluneempi, käytävät ja portaat olivat todella ahtaita ja se meteli. Oli meluisampi laiva kuin muut.(konemeteli)

Vierailija
33/60 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alko tehdä mieli sukeltaa tutkimaan mitä tuosta tapahtumasta kerrotaan.

Vierailija
34/60 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hans Assmania tarjotaan epäillyksi jokaikiseen murhamysteeriin. Ei lienne kaukaa haettua ehdottaa tämänkin onnettomuuden syylliseksi?

Vierailija
35/60 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömän kiinnostavaa lukea Estonialla (Viking Sally ja Wasa King aiemmilta nimiltään) matkustaneiden muistoja laivasta. Kertokaa lisää.

Vierailija
36/60 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on se kuuluisa hätäpuhelu:

Vierailija
37/60 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vielä yksi versio:

Vierailija
38/60 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon matkannut vain wasa queenilla ja siellä oli aivan mieletön jälkiruokapöytä. Kakkuja jos jonkinmoisia. 

Vierailija
39/60 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo iki ihana NATO ollut suht lähellä harjoittelemassa mutta eivät osallistuneet mitenkään pelastustoimiin?

Ainahan niillä on joku harjoitus lähellä kun jotain tämmöistä tapahtuu. Törmäsikö estonia naton sukellusveneeseen? Vai venäjän vai ruotsalaisten? Oliko se tahallista vai vahinko?

Vierailija
40/60 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös siellä  kuljetettu jotain neukkujen aseita

Kuusi alanuolittavaa junioria ei tiedä miten Nliiton raunioilta myytiin ja salakuljetettiin sotilaskalustoa ulkomaille. Jopa suomalaiset silminnäkijät kertoivat miten armeijan kalustoa lastattiin Estoniaan turmailtana.