*^*ELOISAT ja loppuviikko*^*
Kommentit (47)
Voi harmitus JAMSSA, kun teidän neiti ei sitten edelleen nuku kuin pätkäunta yrityksistä huolimatta. Meillä on kai joku lempeä unikoulu otettava noihin öihin, mutta juuri nyt olen niin rättiväsynyt, että tyrkkään vaan tissiä suuhun tai jos ei kelpaa niin hoipertelen ympäri kämppää. nyt tuo viereen ottaminen parina yönä on hiukka pidentänyt neidin unia 1,5 tuntiin 40min-1h sijasta. Siinä vaan itse olen aivan jumissa, kun en osaa nukkua vauvan kanssa vierekkäin. Siispä jos löydät jonkun keinon, millä teidän neito aina yöllisen heräämisen jälkeen jatkaa unia, otan vinkkiä kiitollisena vastaan. Myös muiltakin kiitos ;) meillä ei tuttirallia ole, kun ei tutti kelpaa ;(
No mutta esikoinen heräsikin jo... Molemmat lapset kipeenä, joten neidin hyvät päikkärit ulkona ovat nyt tänään olleet 2*10min sisällä reilu 30 min nukutuksen jälkeen :( Ehkäpä yö olisi parempi, tosin räkäsenä eipäilen sitäkin. OI MIKSI flunssa alkaakin aina öiseen aikaan?
palailen pian, nyt pissattamaan poikaa. Jos vaikka joskus vaipoista pääsisi...
Taas parin päivän tauon jälkeen, jos jotain kirjottaisi. Viime viikon pinoja kahlasin eilisen päivän ja vielä kerran suuri kiitos tsempityksistä.
Täällä elämä on palannut takaisin normaaliin uomaansa. Pääosin siis syödään, nukutaan ja kakataan, täydellistä vavuvaelämää siis. Pientä kitinää on vielä mutta ilman kipulääkettä ollaan jo tämä päivä selvitty. Huomaa kyllä Juulissa, että tuli sairaalassa pidettyä normaalia enemmän sylissä, nyt alkaa kitinä melkein heti kun laitan lattialle touhuamaan tai sitteriin istuskelemaan. Leikkaushaavakin on hienosti parantunut, nyt uskaltaa jo melkein roikottaa sylissä, ei tarvitse pelätä että se repeää auki. Yöt nukkuu kokonaan, sairaalassa piti herättää syömään 4 tunnin välein, ei onneksi oppinut siihen. Imetys sitten vetelee viimeisiään, enää aamulla ja illalla saan tuotetuksi Juulille maitoa. Soseita söisi paljon enemmän kuin mitä annan (nyt 1rklx2), viikon päästä jos uskaltaisi aloittaa puuron ja lisätä soseiden määrää. Paino oli sairaalassa olon aikana tippunut 400g ja tavoitteena olisi saada tuo takaisin ennen seuravaa neuvolaa.
Kyllä eilen otti päähän ja rankasti. Keskiviikkona siis kotiuduin Juulin kanssa niin johan eilen sitten menin pojan kanssa lääkäriin, korvatulehdus jälleen. Maanantaina on aika korvapolilla, jos tulisi jotain järkeä tähän uuteen kirteeseen. Alkaa ahdistaa nämä lääkärikäynnit ja sairaalat.
Keittiökin on valmistunut pikku hiljaa viime ja tämän viikon aikana. Nyt jo laitoin astioita takaisin kaappeihin ja olen todella tyytyväinen uuteen keittiööni. Meni vaan viime viikon suunnitelmat uusiksi Juulin sairastumisen myötä, munhan piti lähteä lasten kanssa evakkoon, jotta olisivat saaneet rauhassa rakentaa mutta hyvin oli mennyt vaikka poika olikin koheltanut mukana.
Galluppeja oli aivan mieletön määrä ehtinyt kertyä, jospa ainakin osaan vastaisin.
Ehkäisyg: Ei ole vielä tullut mietittyä vaan jotain pitäisi kehittää. Pillereitä en enää ota, menee niistä pipo liian tiukalle.
Ratasg: Toistaiseksi vielä matkustaa vaunuissa makuuasennossa vaan ehkäpä kohta täytyy nostaa jo hieman ylemmäs.
Hammasg: Ei ole vielä hampaita tulossa, ikeniä kyllä koko ajan hinkkaa ja kuolaa mutta mitään ei näy.
Kääntymineng: Joo, kääntyilee paljon ja molempien kylkien kautta osaa tuon taidon. Yöllä kääntää itsensä mahalleen ja nukkuu siinä asennossa koko yön.
Hajuvesig: Kotona ollessa en käytä mutta juhliin jos ollaan menossa yritän tehdä itsestäni hieman siistimmän vaikutelman ja silloin suihkautan myös hajuvettä.
Hiusg: Syntymätukka on Juulilla tallella. Hieman vaalentunut, melkein musta syntyessään nyt punaruskea.
Rokotusg: Ei ole saanut oireita moisista. Edellinen epäily olikin jotain ihan muuta.
Kahvig: Itse en kahvia päivällä keitä mutta juon kyllä jos joku sitä keittää. Eniten kuluu appelsiinimehua ja vettä.
Tapaturmag: Juuli tipahti myös kaukalosta, ei ollut mies laittanut turvavöitä kiinni ja kantokahva antoi periksi ja tyttö muksahti nenälleen.
Johan tässä näitä oli.
Mukavaa päivää kaikille niin sairaille kuin väsyneillekin.
Elämäänsä tyytyväinen Huhti
Nyt minua oikein nolottaa, kuinka sitä aina jaksankin omanapaisesti kirjoitella. Kovasti aina kehittelen vastauksia ja nyökyttelen teidän tekstejä lukiessani, mutta eipä sitten tule naputettua mitään.
Huhdille on pitänyt sanoa, että on toooodella ihanaa lukea viestejäsi noin hienosta toipumisesta! Kaikkea hyvää teille ja toivottavasti pojan korvatulehduskin hellittää pian.
Meillä neiti tämän päivän nukkumattomuudesta huolimatta on oikein reipas ja iloinen. Katsotaan, milloin väsy kunnolla iskee. on muutenkin päivisin oikein iloinen ja nauravainen tapaus, mutta vain, jos kaikki tehdään rutiininomaisesti. Jos kyläillään, mene rytmit ihan pylylleen eikä se miellytä neitosta yhtään. mutta joo, nyt menen leikkimään tuonne lasten seuraksi.
Mukavaa loppuvikkoa!
Air ja neiti 28.8
Voi ketkuleet noita vauveleita kun eivät ymmärrä nukkua ja antaa äideillekin vähän lepoa ja rauhaa! Oikein paljon jaksamista kaikille väsyneille, valvoneille ja sairaita lapsia hoitaville!
Laitoin pikku-ukon hetki sitten ulos nukkumaan kun koko päivä ollaan reissattu edestakaisin esikoista viemässä ja hakemassa kerhosta, isovanhemmilla ja vielä kaupassakin eikä jätkänpätkä ollut ottanut kuin puolen tunnin tirsat. Toivottavasti nyt uni maittaa vähän pidempään. Ihanaa kun sai kauppareissun tehtyä ennen pahinta perjantairuuhkaa, niin saadaan sitten vain keskittyä viikonlopun viettoon kun mies tulee töistä kotiin.
Huomenna mennäänkin kyläilemään kavereiden luokse, joilla on pari viikkoa vanhempi vauva kuin meidän pikku-ukko. Ihanaa kun joku kerrankin kutsuu syömään ja istumaan iltaa eikä itse tarvitse aina ottaa sitä järjestäjän roolia. Tai no, ei kai tuosta niin illanistujaiset tule kun täytyy olla kotona ennen pojan iltaunia, mutta päästään edes hetkeksi kyläilemään.
Mukavaa ohjelmaa siis tiedossa viikonlopuksi. Pitäkäähän tekin rentouttava viikonloppu ja toivottavasti väsyneet saavat ukkonsa ohjaksiin hetkeksi, että pääsette lepäämään!
Pantoufle ja Väinö
Paska päivä. :( En tiedä mikä riipoo, mutta jotenkin tuo alakulo vaan saa vallan koko ajan. Tänäänkin olen vain itkeskellyt ja miettinyt syntyjä syviä.... Perhekerhossa käytiin aamulla mutta ei sekään oikein piristänyt oloa, melkein päinvastoin.... Toisaalta tää helmikuu ei muutenkaan ole meikäläiselle näistä kuukausista helpoin. Ensi viikolla tulee isän kuolemasta jo seitsemän vuotta. Edelleen suren sitä ettei isä koskaan nähnyt lapsenlapsiaan ja saanut vaarina olla. No, joo *viulun vingutusta* ... :/
Olipa kiva kuulla huhtin kuulumisia ja että siellä on arki lähtenyt hyvin rullaamaan. Harmi vaan tuo teidän pojan korvatulehduskierre. Toivottavasti se saadaan pian kuriin. Koskakohan me uskallettaisiin kylään itsemme ängetä?? ;)
Jamssalle lähetän isosti jaksamisia. Todella kurjaa ettei teillä vieläkään meinaa nuo yöt helpottaa.... En oikein osaa neuvoja antaa... Eilen kyllä kokeilin sitä tassuhoitoa yöllä tuolle tytölle kun heräsi jo ekan kerran puoli kaksi ja tuntui tepsivän. Laitoin toisen käden pepulle ja toisen selkään ja ei kauan tarvinnut siinä pitää kun tyttö rauhoittui ja jatkoi unia puoli kahdeksaan eli meni pitkästä aikaa tosi hyvin yö. Anteeksi tämä hehkutus.....:((
Joo. Nyt ei masentuneena enempää irtoa. Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
oinasmamma
otin tuon pikku-ukon tähän syliin kanssa ku tuntuu olevan niin täynnä virtaa taas että nuhainen äiti saa rauhan vain näin...
Notta jos jutut katkeaa kummalliseen kohtaan niin meniskö tällä x Aleksin piikkiin?
Pipogeetä vissiin k.h.p viritti. Tai ainaski jotain kysyi pipoista... meillon alla semmonen puuvillainen Johan leuan alta solmittava ja sitte päällä talvihattu, myös leuan alta solmittava. Oon aatellu että ku ukolla on muutenki tuota vaatetta niin rutkasti päällä ni pärjää ilman semmosta kypärää - täällä ollaan kans ihan allergisia kaikelle mikä on naaman eessä / vedetään pään yli.
Erialle ja Jaakolle jaksuja ja lämpimiä ajatuksia :) Ja muille kans kaikille joista tuntuu että maailma murjoo..
Pelottavasta kokemuksesta kyseltiin kanssa. Ei nyt varsinaista, mutta kun istukkibiopsiassa olin käynyt ja odottelin tuloksia, niin ei ollut kyllä kivaa... samaan aikaan tuo ukkokulta oli vielä laskettelureissulla kavereittensa kanssa.. Iranissa..
Toinen kerta ku pisti miettimään ihan tosissaan niin oli kun 4D-ultran jälkeen mulle Bruno-setä kertoi että poika todnäk tulee pysymään perätilassa.. ei kiva, ei.
Ja taas mainostan että kinkeripinossa on noista majoituksista päivitettyä tietoa..
nuhanallu ja aleksi2508
meillä iida koisii yhteensä 13,5-14,5h/vuorokaus päikit niistä 3,5-4,5 riippuu vähän..
jamssa:ootko kokeillu kapalointia vaavilles? jos se helpottas rauhottuu? mä kapaloin iidaa jos on kauheen levoton eikä pysty rauhassa nukahtaa..se kyllä jeesaa,sitten mä nukutan iidaa unipussissa,liekkö se syy rauhallisiin uniin?! ei meinaa käänny ees masulleen sängyssään! muuten menee koko ajan esim. lattialla,hoitopöydällä jne..