Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*ELOISAT ja loppuviikko*^*

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö oli rikkonainen, eilen nitkautin selän, joten en saa poikaa ylös pinniksestä..siivotakin olis pakko, kun huomenna tulee kylään paikallisia mammakavereita kera kääröjen... Nää vauvatuttavat on siitä pahoja, että tuppaavat lapsineen istumaan lattialla, eli sohvanaluset yms. on kuurattava tavallista tarkemmin:)

Ukko lähti levymessuille..illalla on miehensiskonpojan 18 vee synttärit ja ja ja..millähän sitä siivoaa kun en saa lattialta mitään ylös...

ei kiva ei...

nyt jatkan oman navan kaivelua eemelin kanssa..

keru

Vierailija
22/47 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitus: sisältää purnausta ja valitusta tuosta ukkoarmaasta joten voi halutessaan skipata yli!!! ;)

Eli eilenhän tuo ukkoarmas sitten toi tuollaisen autonrotiskon eli käytännössä auton jossa on pelkät " kuoret" tohon pihalle tilaa viemään ja maisemaa saastuttamaan. Kuulemma siitä meinaa pojalle auton rakentaa!!! Joo-o, no, hyvähän se on ajoissa olla liikenteessä, poika kun huhtikuussa täyttää vasta kolme..... No, eipä siinä mitään, haluaisin vaan todella tietää missä prkleen välissä äijä kuvittelee tuota autoaan rakentavan. Talossa on kaikki rempallaan ja jätetty puolitiehen juuri sen takia ettei tämä miekultani osaa viedä MITÄÄN asiaa loppuun asti vaan siirtyy aina sujuvasti kesken kaiken seuraavaan.....Ja senkin olisi kiva tietää mistä piip reiästä meinaa kaivaa rahat tuon koslansa kunnostamiseen. Ja kun minä asiasta huomautan, loukkaantuu toinen sydänjuuriaan myöten kun ei tietenkään ole mielestään tehnyt mitään väärää.....;(

Josta pääseekin sujuvasti toiseen asiaan joka aina kiristää meidän välejä, meinaan rahankäyttö. Minä yritän epätoivoisesti säästää ja mies ei taas katsele hintoja ollenkaan. Mies kerää romuja nurkkiin, minä yritän päästä entisistäkin eroon... Ja sitä rataa. Huoh, en ymmärrä miten me voidaankin olla näin erilaisia näissä asioissa. Yhteentörmäysksiltä ei voi välttyä, ja sitten kun asiasta sanon tunnen itseni nalkuttavaksi akaksi vaikka PAKKOHAN tässä jomman kumman on edes yrittää kiristää kukkaron nyörejä ettei ihan perikato iske.....

No, niin. Tulihan purettua taas. Kiitos ja anteeksi. Tämä poistuu nyt jonnekin sellaiseen talonnurkkaan mistä ei tuota autonrotiskoa tarvitse katsella.

Parempaa päivänjatkoa toivottaen,

oinas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamssa: kiitos kyymästä, meillä voidaan jo paremmin! Mie kyllä olin tuossa eilen jo jalka ovenvälissä lähdössä tuota poikaa kiikuttamaan tuonne polille, vaan onneksi tauti helpotti ja maidot sekä ruoat pysynee jo sisällä :) Vaan panihan se taas mamman mietteliääksi...

oinasmamma: kovasti paljon jaksamista sinne ukkoloiden kera! Kyllähän nuo joskus on syvältä ja poikittain ja sitte todellaki on semmonen tuntu, että on nalkuttava akka! Meillä juuri tänään: rupesin ruokaa laittamaan ja kakkonen pyöri helmoissa, samaan aikaan ukko keksi, että tuo takkapelti pitää hioa ja oli sitä lähdössä hankaamaan. Miulla tietty palo vähän matkaa käämiä ja mie sitte siihen, että etkö nyt voisi olla tuon pojan kanssa senhetken, että saan tämän ruoan uuniin? Ruoka kun oli uunissa, niin mies näsäviisaana, että voinkohan minä nyt mennä tuonne talliin, ettei heti aleta? :b siinon sille kerpeletto!

Pitäs varmaan kohta lähteä tonne pihalle hipsuttelemaan :)

Eria

Vierailija
24/47 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli ne isomummon hautajaiset. Hyvin meni. Isompi huuteli ruokaa ja kakkua toimituksen aikana ja pinempi yritti kovasti kilpaa jutella papin kaa :S, mutta kiltisti olivat molemmat... no toisaalta nuo ois voineet vaikka minkä kohtauksen järjestää niin eivät varmasti olis onnistuneet herättämään yhtä paljon huomiota mitä pikkuserkkunsa.. Ilmeisesti sillä pojalla on adhd tai joku muu, oli samperin vilkas kaveri, varsinainen pelle jolle ei mikään sana mennyt perille :S (ja ikää sillä on jotain 9)

YÖT: meillä hilla menee nukkuun n klo 20-20.30... herää joskus 22-23 välillä, joko rauhoittuu tutilla mut yleensä nostan kainaloon.. siinä nukkuu sitten syöttöön asti mikä on yhden kieppeillä. Nostan sillon sit omaan sänkyynsä ja siel monesti riekkuu tunnin parikin :S sitten seuraavan kerran tulee viekkuun tossa viiden korvilla ja kuuden pintaan ponkastaan ylös...... YÖPALVELUA en ole vielä aatellu lopettaa vaikka kiinteetä uppoaa ihan hyvin.. ehkä sit parin kk sisällä.. pitää kattoo ny..

LIHAT alotin tänään, eikä ollu kovinkaan innostunu vastaanotto.. hiljaa hyvä tulee. Hillalla on muuteski nyt alkanu olemaan noita " en syö" hetkiä... aamupuuro on pitäny jo vaihtaa pelkkään hedelmäsoseeseen kun tyttö ei näköjään voi sietää lämmintä aamupalaa.

RYTMISTÄ noin muuten..

6-7 herätys

7-8 puuro

9-9.30 menee päikyille, nukkuu 2-4h

12 korvilla ruoka (riippuen päikyistä)

14 toiset päikyt

16-16.30 toinen ruoka

19.30 ilta puuro

viimestään 20.00 yöunille

Tää menee niikö tunnin heitolla kutakuinki näin...... ns välipalaa ei meillä tyttö syö koska päiväunet on sen verta pitkät ja nukkuu niitä vain kahdet niin ei oikeen mihinkään väliin semmonen vielä mene... Sitten viimestään lähempänä vuoden ikää otetaan " päiväkoti" rytmi jos ei itekseen siihen suuntaan muutu. Hilla jaksaa valvoo mukisematta 2h, 3h menee kitisemällä ja 3,5h huudolla :)

että näin omanapainen hanneli täällä taas :S

Vierailija
25/47 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meinaan toi OINASMAMMAN avautuminen:) Meillä " keräilyn" kohteena eivät ONNEKSI ole autot (toi ukko niille osais mitään tehdä;) vaan tietokoneen " hylsyt" . Sellasia muiden käytöstä poistamia rämiä meille raahataan juu ja sitten niistä yhdistellään kaikenmaailman osia ja saadaan yksi ehjä kone. Kaunis idea sinäänsä ja on tuo ukko pari sellasta teelmystään muutamalla kympillä myynytkin mutta...tuli tuo raksaprojekti ja kaksi hylsyä jäi kuin jäikin tonne keittiön nurkkaan odottamaan päivää jolloin simsalabim, niistä tehdään pelittävä kone. Noh, kuten voitte uskoa, muutaman kerran huomautin, että mitäs jos raahaisit nuo romut tosta jonnekin piiloon. Vastaus " ihan kohta" tai " joo, huomenna" - savu nousee korvista jo aatelessakin. Sen puoli vuotta ne vanheni siinä köökin nurkassa, Oliver riipi niistä useita kertoja kaiken irtoovan irti ja mitäs luulette estelinkö? No en TODELLAKAAN, kannustin poikaa suunnilleen tihutyössään. Sitten eräänä kauniina päivänä aattelin että P*&%/(E, nyt lähtee ja rupesin kantaan niitä roskikseen. Mies siitä matkalta ne pelasti viel tonne koululaisen huoneen nurkkaan turvaan, tutkivat niitä yhdesä kuulemma joku päivä. Juu ihan vapaasti, mutta ei mun silmien alla:) Elikäs Oinasmamma, samassa veneessä keinutaan - meillä ei tosin noihin uppoa oikeestaan rahaa laisinkaan. uskon että pinna kiristyy etenkin jos rassaa tuo hamsterointi vielä taloudellisestikin.

Peppi on ruvennut valvottaan vanhempiaan ihastuttavalla kahden kolmen tunnin riekkumarallaalla tossa klo 3-6 välisenä aikana:( Ei kiva ollenkaan! Viime yönä yritin tassutella ja sun mitä, mutta ei. Likka riehuu ja riehuu, omassa punkassaan itkee ja OLiver herää. Kiva kierre!! Muistelisin että pojalla olis ollu näillä main vastaavaa, en ole varma. Neuvola perjantaina - tarttee kysyä sieltä neuvoja jos ei rauhoitu. Puuroo aattelin alkaa koklaan mahd pian, jos se tainnuttas yöseeks!? Olen ollut viime ajat henkisesti aika maassa (lasten sairastelut, mies aina pois jnejne.) eikä tämä fyysinen väsymys ainakaan yhtään helpota oloa:((

Jeps, mutta kotihommiin taas kun pikkuporukka unosilla!

Vieteri

Vierailija
26/47 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitosta kovasti sympatioista, Eria ja Vieteri! En tiedä mistä luola-ajoilta nuo miesten keräilyvimmat oikein perityvät.... Eipä siinä mitään jos tilaa olisi ja aikaa tähän " puuhasteluun" , mutta kun on nurkat muutenkin täysi ja yhteinen aika muutenkin kortilla niin hiukka rassaa juu.... No, ei tuo ukkoarmas nyt ihan pyllystä, ihan kokonaan sentään ole. Tänään tajusi sentään ruuan laittaa ja ihan ilman että tarvi edes vihjasta! ;) Liekö hällä jotain hyviteltävää, tiedä sitten......;)

Kiva kuulla, Eria, ettei Jaakolla sitten mitään suurempaa hätää ollut.

Vieterille jaksamista. Ei oo kivaa tommoset yökukkumiset ei.... Tsemppiä päiviin! Alakulo meinaa aina täälläkin välistä iskeä, mutta onneksi kevät on jo ihan nurkan takana.

Vierailija
27/47 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis talvinen sunnuntai ilta ja tyttö päikkäreillä eli mukava hetki menossa oman teekupposen kanssa (ja oikein muumimamma mukista ;))

Voimia ukkohamstereiden kanssa! Meilläkin on jonkinlaista hamstrausta havaittavista mutta kohteena on kirjat eli niitä on jopa lattialla jo pinoissa. Itse tosin olen osasyyllinen mutta en kyllä yhtä paha hamstraaja.

peevelille hyvä kommentti niistä palakiinteistä. Meillä neiti tykkää niistä kovasti eli imeskelee mielellään jotain ompunpalaa vaikka soseista kieltäytyy. Tietty energiaa on tuossa muodossa vähän vaikea saada tarpeeksi.

Voimia väsyneille!

Vierailija
28/47 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti väsyneet eloisten vanhemmat ovat saaneet levättyä viikonloppuna. Hamsterimiehet ne jaksaa naurattaa...kuka kerää mitäkin mutta noi autot on kyllä aika tilaa vieviä !

Mutta nyt pikaseen vielä omaa napaa, taas näitä esikoislapsen äidin hassuja ihmettelyjä¿

Vatkaako kenenkään muun vauva päätään puolelta toiselle, sillai tosi nopeesti ? Tekee sitä lähinnä just ennen nukahtamista tai sitten yöllä puoliunissaan. Muutama pino on näköjään ollut aikaisemmin ja niistä sain kuvan että olis ihan normaalia. Mutta onko tämä nyt uusi kummallinen taito (taas kerran) vai hampaatko siellä kiristää ? Toinen hammas on juuri ponnahtanut näkyville.

Auttakaa nyt hyvät eloiset taas kerran tätä yhtä joka ei ymmärrä että vauvat vaan tekee kaikkea omaksi huvikseen.

*kiittää ja kumartaa* Hanhikki ja tyttö 6 kk

Vierailija
29/47 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan et esikoisen ollessa vauva, mietin jo et onkohan se vammanen tai jotain ku vatkas päätään just miten kuvailit.. Ihan on terve poika. :)

Ja Aava tekee kans niin, en vaan nyt oo asiaan ees sen kummemmin kiinittänyt huomiota. Just eniten sillon ku koittaa saada unenpäästä kiinni. Vauva siis. :)

Joten uskoisin et ihan normaalia on. Mitä niissä muissa ketjuissa on asiasta sanottu? En oo sellasia huomannut.

Calathea ja Aava 28.08

Vierailija
30/47 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuyön tunteina helposti kun alkaa miettiä kaikennäköisiä niinkuin viime yönä kun tyttö taas vatkasi päätään...

Kiitos siis Calathea rauhoittelusta.

Muutamassa vanhassa pinossa on ollut juttua samaisesta aiheesta, mutta niissä jutuissa on myös ollut että " silmät pyörii päässä" . Sellaista en ole meillä huomannut kun monesti tyttö jo puoliunessa kun vatkaileepi.

Hyvää yötä ja kauniita unia,

Hanhikki ja tyttö

Vierailija
31/47 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia päänvatkaajia on olleet kaikki neljä :) Esikoisesta mekin miehen kanssa mietittiin et onko tyttö vammanen vai miks se noin tekee... Tytöllä oli vielä joskus kädet mukana viuhtomassa. Ihan ok 12,5v tuo nyt on, vaikka usein vastaakin täydellisesti sitä kuvaa mitä vaaleahiuksisista sanotaan ;)

Vierailija
32/47 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä teilläkin aika tuuletus käynyt kun kädetkin on mukana viuhtonu =).

H

Vierailija
33/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tääll, pakkassääs sitä istuksitaan...Leevi möyrii lattialla ja yrittää harjoitella konttaamista. Ulkona ei ole enää kuin -12. Meillä on nukuttu pakkasista huolimatta pääasiassa ulkosalla,mutta täällä ei ole mittari kivunnut lähellekkään -30.

On nämä meidän pinot mahtavia, taas melkein 70 viestiä...Ihana juttu! Kiitokset vaan kaikille,kun jaksatte käydä palstalla iloja ja suruja jakamassa.

Pakko mennä...palaan

Ope ja kakkapylly Leevi

Vierailija
34/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkapylly pesty...ajattelin tässä samalla,kun tuo yläkerran isoratas vielä miettii tätä heräämistä ja kirjoittaminen on hidasta, vaihtaa pikku-ukolle vaipan...nooh...meinasi käydä ohraisesti...poika olikin ehtinyt vääntää koko laidallisen vihreää torttua housuihin. Meillä siis leijuu tuon suolisto-oireisen allergian uhka koko ajan ilmassa...Kakka (mukavat aamujutut,sorry) on koko ajan vihreää ja haiskahtaa...En ole tehnyt asialle vielä mitään,kun ei poika itkeskele yms. Maitotuotteita pyrin välttämään,sillä meillä on tuota maitoallergiaa muilla lapsilla...

Jamssa: Minä ajattelin sinua lämmöllä,kun tuhtasin poikien kanssa taas about tuhanteen kertaan viime yönä! Voimia täältä sinne ja suuri hali!

Eria: Minua rupesi hymyilyttämään,kun ajattelin kuinka söpöltä Jaakko mahtaa näyttää karhunkävelyä tehdessään.

Jaahas, nyt meni Leeviltä hermotukset(kolminen ilmaisi asian eilen näin). Siirryn takavasemmalle aamiaisen laittoon. Hauskaa päivää kaikille ja suuri voimahali!

Opemamma ja Leevi 2808

Vierailija
35/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opemammalle, tai oikeastaan kukkujille unisäteitä lähettää hän! Opemamma itse ei taida säteitä tarvita ;)

Kiitos kaikille Jaakon-asiassa myötäeläville :) Tiedän, että " worst case scenario" hänen kohdallaan on adhd-tilanne. Asia on minulle tuttu, koska lähipiirissä semmoinenkin keskosena syntynyt poika on. adhd:lle altistavia asioitahan on keksosuus,kaksosuus ja poikasuus. Lähipiirin pojalta löytyvät kaikki nämä, Jaakolla kaksi kolmesta. (Kirjoitin tuon oireyhtymän tarkoituksella pienellä.) Näiden asioiden kanssa oppii elämään :) No tokihan Jaakolla ei vielä ole todettu kyseistä oireyhtymää.

Eikai tässä auta, kun mamman ja pojan panna painot selkään ja alkaa desanttina tuossa lattialla ryömiskelemään :) Tuleepahan koluttua sohvan ja tuolienaluset pölypallosista ;D

Harvinaisen surkea päivä oli eilen muutenkin, kakkonen tiputti digikameran lattialle ja nytpä sillä tuleekin sitten toooodella loistavia kuvia :( Keskiosa kuvasta on sumea, vai lieneekö mulla sumentunut tuolla pääkopassa senverta, että asiat siltä näyttää ;) Enivei, nää poijjaat alkaa tulla hinpun kalliiksi, jos tämmöisiä " vahinkoja" viikottain pukkaa.

Eilisilta oli taas tahtojen koitos: Jaakko meni yöunilleen tuossa 20.00 (tai niin minä luulin) vaan tunnin perästä poika kiekuu sängyssään silmät pyöreänä! Isänsä oli jo maitopullojen kanssa tuossa menossa, kun sanoin, että ei pulloa, vastahan se kaveri söi! Mies siitä vähän veti hernettä nenään, mutta meni kuitenkin tyynnyttelemään poikaa. Puolen tunnin tappelun jälkeen (minä osallistuin myös, enkä pelkästään pojan kanssa ;)) poika sitten kävi takaisin nukkumaan ja palkitsikin sitten vanhemmat nukkumalla puoli neljään! Tuntui kyllä autuaalle :) Syötyään Jaakko kävi kauniisti takaisin nukkumaan ja heräsi sitten kuudelta uuteen päivään.

Geet ei nyt muistu mieleen, joten päätän tällä erää tähän!

Eria & pojat

Vierailija
36/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

adhd-tilanteeseen liittyy usein tuo ns. välivaiheiden ylihyppääminen. Lapselle, kun olisi tärkeää käydä kaikki vaiheet läpi. Minua on asiasta valistettu jo ennen tuota Jaakko-poikaa :)

Omia ajatuksiaan kelaileva Eria

Vierailija
37/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamssalle ihan ekaksi iiisot jaksuhalit :]

Keru tuota unilääkettä kertoi saaneensa. Ihan oli monttu ammollaan tuossa eilenillalla kun juttua luin. Miksvarten?

Ite hiivin tuskissani pitkin naikkarin käytävää eestaas pitkin yötä.. koko yön. Minä sain kerpele vieköön YHDEN PANADOLIN. Just ku luulin nukahtavani, supparit alkoi senverta pyörimään etten pystynyt nukkumaan, muutei niillä poikaa ulos saatu, eli ootettiin seuraavaan päivään ja käynnistettiin.. Sitte olikin saatavilla ihanaa ilokaasua ja epiduraalikin, mutta se halavatun yö.... Minulle oisi se unitroppi kelvannu kyllä.

Picapicalle kiitokset " muistutuksesta" tuon hoitopaikan kanssa, hyvä kun otit esille, täytyykin muistaa soittaa taas... Meillekin sanottiin, että elokuusta saa sen paikan, mutta ei me haluttaisi tuota laittaa hoitoon kun vasta joskus lokakuussa.

Nyt lasta ruokkimaan - kiiru!

nallu ja a

Vierailija
38/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituus 66.4cm ja paino 8405g elikkäs tuhti likka ;) lihat saa alottaa ny joten ei kun maistelee,ootteko antanu koko purkillisen kerralla ku neukussa sano et voi antaa..aattelin roilerilla alotella?!

nyt ei muuta. moikka =)

Vierailija
39/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...5 kk täynnä! Niin se vaan aika menee! Puolen vuoden päästä pitäisi töihin lähteä. Onneksi neitiä ei vielä tarttee hoitoon laittaa, vaan isäntä jää koti-isiksi vuoden loppuun! Meidän mitat eilisessä rotarokotetutkimuksessa olivat 63 cm ja 7745g. Painoa ei nyt ollut tullut vajaassa kuukaudessa kuin 400g, onkohan normaalia? Pituutta pari senttiä lisää. Kovin kärttyinen ja vähän kuumeinen neiti saatii taas rokotuksen jälkeen kotiin! Tänäänkin on vähän ollut kuumetta ja pipo kiristänyt!

Ja hedelmäsoseet on vähän jo ruvenneet täällä maistumaan. Vihdoinkin!! Päärynää ja persikkaa jokusen teelusikan kerrallaan saa menemään. Tänään yritin maissiperunaa, mutta eihän se tietenkään maistunut. Liian paksua verrattuna hedelmäsoseisiin. Pitää iltapäivällä keittää bataattia ohueksi soseeksi ja tyrkyttää. Ens viikolla neuvola ja sitten varmaan otetaan syömisyrityksiin lisään ne lihat ja viljat!

Nyt tuli taas omaa napaa vaan. Koko ajan sitteriä saa tuossa heilutella. Ei muista mitä olisi pitänyt kommentteja. Kaikille jaksuja! Paranemisia sairaille!

Teippi ja Iiris tasan 5 kk

Vierailija
40/47 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS kaikille tsemppaaville ihanille virtuaaliystäville :) Ja oikeasti hurjasti jaksamista Opemammalle ja muille valvotetuille.

Viime yö oli taas kutakuinkin ÄÄSSISTÄ ;) No, oikeasti ei nyt ihan kauhea, tyttö nukkui aina noin 1,5h, sitten heräsi kurnuttamaan puoleksi tunniksi - tunniksi. Pisin unipätkä osui aamuun jälleen, tytsy nukkui 06.10-08.20 vain yhdellä heräämisellä. Ja pelkkä tutin laitto riitti. Mutta itse piti jo seiskalta ponkaista laittamaan esikoista kouluun, joten minähän en siitä hyötynyt.

PEEVELILLE: Mä olen itse miettinyt tota allergiaa, samoin kuin korvaongelmia, painetta päässä (vauvalla, itsellä sitä on varmaan myös ;), jotain kehityshäiriötä, epilepsiaa... Olin silloin kolmisen viikkoa sitten ilman maitotuotteita (yritin vältellä mahdollisuuksien mukaan myös maitoproteiiniakin, mut se oli vähän vaikeaa). En kyllä jaksanut olla kuin vain 6 päivää ilman. Sen jälkeen söin normaalisti viikon niin, että en syönyt mitään varsinaisia maitotuotteita (jogurtti, maito, kaakao...), mutta esim. kaupan karjalanpiirakoita kyllä, joissa on maitojauhetta yms. Silloin en huomannut mitään muutosta. Ainakaan parempaan päin. Tyttö myös raapii itseään öisin, mutta ei mun mielestä kutinaa, vaan sen kädet vaan viuhtoo menemään kun se yrittää nukkua eikä saa unta.

Olen jotenkin ajatellut, että tämä lapsi on vaan yksi niistä lapsista, jotka havahtuessaan heräävät aina ihan täysin. Normaalistihan kun vauva herää, hän nukahtaa jälleen hetkisen päästä uudelleen, mutta tää vaan ei. Meillä on seuraava neuvola parin viikon päästä. Siellä meinasin valittaa tästä taas.

Niin ja VINKKEJÄ otetaan edelleen vastaan. Nyt taas päikkäreille nukahtaminen kesti 35 min. Koko sen ajan tytsy kitisee ja vänisee ja valittaa ja huitoo. Sillä on käsissäkin haavoja ja kaulassa ja naamassa. Mulla on käsissä ja kaulassa haavoja sen terävistä kynsistä kun yritän rauhoittaa sitä. Mä pelkään, että ne sen naarmaleet tulehtuu vielä. Niin ja mietin jatkuvasti, että kun se nukkuu niin vähän, niin mitähän sekin aiheuttaa. Sen keskimääräinen uni on per vrk vaan 11-13h.

Se minusta.

GALLUP:Miten paljon vauvasi nukkuu vuorokaudessa? Meillä on yöunet 10-11h, josta unta 8-10h ja sitten päikkärit yleensä 3X45min tai vaihtoehtoisesti 1,5h+30-45min.

NALLUKKA: huomasitko kyssärini kesäkinkeripinossa? Ihan todella upeeta, että jaksat järkkäillä.

Nyt lyö taas tyhjää. Taidanpa siirtyä tenttikirjan ääreen. Jos tuo likka vielä hetkisen verran uinahtelisi.

T:tyhjäpääjamssa ja uneton vauva