Isä vai äiti yhteyksissä aikuisiin lapsiin?
Onko teillä sekä isä että äiti yhteyksissä aikuisiin lapsiin vai meneekö yhteydenpito pääsääntöisesti toisen kautta?
Minä soittelin aikanaan vain äitini kanssa. Kun äiti kuoli, piti opetella olla silloin tällöin yhteydessä isään, mutta tuo tuntuu tosi kankealta vuosienkin jälkeen.
Samoin mieheni soitteleee aina äitinsä kanssa, ei isän.
Nyt kun omat lapset ovat aikuistuneet, huomaan, että sama linja jatkuu. Olen lapsiin yhteydessä lähes päivittäin, välillä montakin kertaa päivässä, jos jotain erityistä (esim. matka). Isänsä viestittelee jos suunnilleen pakotan. Esim. lapsella on kysymys, johon tiedän miehen osaavan vastata paljon paremmin, enkä jaksa asian kierrätystä kauttani.
Minusta olisi tosi outoa olla kommunikoimatta lasten kanssa viikkoihin tai että en seuraisi heitä esim. Instassa. Ihan omasta halustaan siis lapset ovat yhteyksissä minuun, en tietenkään heitä tähän mitenkään velvoita.
Kommentit (4)
Meillä on WhatsApp-ryhmä, jossa kirjoitellaan äidin, isän ja siskojen kanssa. Yleensä puhelimessa puhutaan äidin kanssa, mutta joskus isäkin saattaa soittaa.
Eipä juuri soitella. Jompikumpi kutsuu joulun alla kahville.
Lapset soittavat lähes poikkeuksetta minulle, jos heillä on asiaa. Mies sitä joskus ihmetteli, kun eivät juuri hänelle soittele. Niinpä.
Meillä on koko perheen wa-ryhmä ja se on kyllä kiva. Lapset laittaa minulle muutenkin viestejä ja minä heille.
Enemmän se menee niin päin että aikuiset lapset on yhteydessä ja vähän asiasta riippuen joko äitiin tai isään.