Minkälainen kaupunki on Ylivieska?
Kommentit (46)
Onko uusi kirkko rumilus? yleensä ne on kun wanha kaunis on tuhottu. täytyypä katsookin ylivieskan uusi kirkko. sielua kylmää jo.
Vierailija kirjoitti:
Onko uusi kirkko rumilus? yleensä ne on kun wanha kaunis on tuhottu. täytyypä katsookin ylivieskan uusi kirkko. sielua kylmää jo.
Pirun riivaamia nämä uusien kirkkojen suunnittelijat. Pahuuden asialla. Suomi on ankea maa ja rakentamalla voisi tuoda edes vähän kauneutta, mutta ei.
No oli se ei mitään kunnioitusta perinteitä kohtaan. Muualla olisi tehty entisenlainen. Tai edes melkein. Katukuva rumeni entisestään. SUomalaiset ei sitten osaa mitään missään milloinkaan.
Nykyhetkestä en tiedä, mutta lähes traumatisoitumiseen asti kuulemieni kauhutarinoiden perusteella vielä 50-60-luvulla valtaosalla paikallisista oli samat edut ja olosuhteet kuin Pohjois-Korealaisella keskitysleirillä.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin nykyisen asuinpaikkani enempi kuin mielelläni Ylivieskaan, rakas rakas Pohjanmaa, minä niin itken sinne takaisin. Ylivieska, Kannus, Lohtaja, Toholampi - niin hyviä muistoja, niin hyviä muistoja !
Eli ihmiset ovat ne, joita kaipaat. Et niinkään paikkakuntaa.
No tietty uskontokunta pilaa koko paikkakunnan.
Liian paljon tietyn uskonlahkon edustajia, nämä nuoret tekevät mitä vain, heitähän ei kielletä eikä kasvateta. Rälläävät mopoilla, mönkkäreillä ja talvella moottorikelkoilla noudattamatta mitään sääntöjä.
Kävin Ylivieskan Kärkkäisellä kun olin Kalajoen Sani-hotellissa lomalla. Muuten en olisi käynyt koko Ylivieskassa.
Kaikki on vähä tai enempi kaikkien serkkuja .
Banjot soi iltaisin siellä aina.
Ylivieskassa on Pohjois-Pohjanmaan pakkasennätykset ja helle-ennätykset.
Nivala on parempi, mutta on Ylivieskakin ihan kiva
kahdesti ohi ajaneena näin paikkakunnalla todella paljon mersuja mikä ilahdutti kovasti mersuharrastajaa.
Mauri Peltokangas joskus kirjoitti facebookissa siihen tapaan että Ylivieskassa asiointi oli miellyttävä kokemus kun sai olla täysin rauhassa somalimölinältä.
Vaikka asuin Ylivieskan lähistöllä melkein 15 vuotta, paikasta ei jäänyt mitään mieleen.
Sellainen se on.
Vuosi sitten jouduin majoittumaan reissutöissä Ylivieskassa Havutiellä ja olipa kokemus...
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin nykyisen asuinpaikkani enempi kuin mielelläni Ylivieskaan, rakas rakas Pohjanmaa, minä niin itken sinne takaisin. Ylivieska, Kannus, Lohtaja, Toholampi - niin hyviä muistoja, niin hyviä muistoja !
Näistä Lohtaja on huippu-upea. Paljon parempi kuin kalajoki. Kannus ok. Toholampi ei, ylivieska eiei ja nivala eieiei.
Parasta Ylivieskassa on viisastuneet päättäjät.
Pelastaako ruotsin opetuksen alasajo Ylivieskan?
https://www.kaleva.fi/pelastaako-ruotsin-opetuksen-alasajo-ylivieskan/1…
Kerrankin säästetään tuosta turhuudesta eikä terveydenhuollosta ym. tärkeästä.