Miten saa lähetteen syöpätutkimukseen
Miten voi päästä tutkimukseen, jos epäilee syöpää itsellään?
Työterveydessä otettiin kakkanäyte 3v sitten, se oli ok. Eikä muita tutkimuksia. Mulla on alaselkäkipua ollut puoli vuotta, todella väsynyt olo ja vatsa sekaisin joka toinen päivä. Normaali kakka tulee ehkä kerran viikossa jos sitäkään. Työterveys ei ota tosissaan.. rauta- ja ferritiini on alhainen eikä ole noussut kuin tosi vähän rautakuurista huolimatta.
Voinko hakeutua yksityiselle johonkin kuvaukseen tai suolen tähystykseen? Onko kauhean kallista? Onko joku käynyt? Pitääkö ne ihan hulluna ja luulosairaana jos menee?
haluaisin sulkea syövän pois. Joku sanoo luulosairaaksi mutta syöpä on niin yleinen nykyään. Ja mulla on melkein päivittäin lantion seudun kipuja. Ja olen niin järkyttävän väsynyt kokoajan. Yritän kuitenkin pysyä aktiivisena ja teen paljon kaikkea. On vaan se tunne että joudun ponnistelemaan kokoajan.
Kommentit (5)
Soita Docrates yksityiseen syöpäsairaalaan,et tartte lähetettä.Pelkkä huoli syövästä riittää pääsyksi tutkimuksiin.Onhan sua jo vähän tutkittukin;mut ehdottomasti soita sinne,lukee jo niitten sivuilla,että heille on helppo tulla tutkimuksiin
Mene yksityiselle. Eivät pidä hulluna.
Julkisen terveydenhuollon kautta ehtii kuolla ennenkuin tutkimuksiin pääsee.
Menet yksityiselle lääkärille kertomaan asiasi. Hän onjaa sinut tarpeellisiin lisätutkimuksiin. Yksityiseltä lääkäriasemalta voidaan antaa lähete julkisen puolen sairaaloihin.
Voit mennä aluksi ihan yleislääkärin puheille, hän sitten ohjaa erikoislääkärille jos aihetta on.
Maksaa, maksaahan se. Hinnastoja löydät netistä. Mutta kun kysymys on omasta terveydestä, ehkä henkiinjäämisestä, niin paljonko siitä on valmis maksamaan. Ja paljonko kannattaa säästellä jos ei jääkään henkiin?
Vaikka ei olisikaan syöpä, niin se tieto ja mielenrauha on lääkärinpalkkion arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Ap on keliakia. Next.
Tämä kävi mulla mielessä myös.
olin nyt reissussa enkä syönyt leipää (syön yleensä ruisleipää) 3 päivään. Vatsa ei toiminut kunnolla mutta kun toimi, ei ollut kuralla. Aivan eri värinen normaali kakka. Yleensä kun tulee sellasta vauvankakkaa melkein välillä.
pyytäisinkö työterveydestä ensin keliakiakokeen?
Tuota alaselkäkipua on vain aamuisin - aamuyöllä. Se on kuitenkin aamuisin niin voimakasta että pitää nousta ylös. Joka aamu särkee vähän ja ehkä kerran kahteen viikkoon niin paha että noustava aiemmin sängystä kuin haluaisin . Ap