Onko muita kristittyihin pettyneitä?
Olen itse uskovien vanhempien lapsi. Vaikka tästä en hirveästi koulussa hiiskunut enkä pakollisten kirkonmenojen jälkeen hirveästi käynyt hengellisissä tilaisuuksissa, tunsin aina pienen lämmön läikähdyksen kun kuulin että joku julkkis kertoi lukevansa iltarukouksen. "Se on hyvä tyyyppi", ajattelin.
Aikuisena pettymys kanssakristittyihin on ollut kouriintuntuvaa ja voin pahoin kun huomaa, että empatiaa ei usein riitä oman pienen piirin ulkopuolelle.
Etenkin lestadiolaisten keskuudessa lasten pahoinpitely- ja hyväksikäyttötapaukset riittivät monen kirjan aiheeksi. Aina piti olla joku vallanhimoinen seurakunnan mies, joka neuvoi ylimpänä muille miten pitäisi elää - ja kuinka anteeksipyydetty hyväksikäyttö oli sitten sillä selvä.
Siinä missä muissa maissa turkistarhaus kielletään, Suomessa ei taida kukaan niin innolla kannattaa tätä + muita eläimiä riistäviä tehotuotantolajeja kuin kdp. Eikö Jumala luonut eläimillekin äidinvaiston ja hoivaamisentarpeen ihan syystä? Nyt ihminen vie lehmän vasikan ja emo jää huutamaan perään.
Palestiinalaislapsien pommittaminen ei herätä monissa kristityissä empatiaa, sillä Jeesuksen toista tulemistahan tässä vaan odotellaan ja siionistit ovat sitten ensimmäisenä joukossa taivaaseen menossa.
Tuntuu kuin side olisi riisuttu silmiltä ja sydämeenhän tämä sattuu. Harva olikin se hyvä tyyppi, niinkuin lapsena uskoi.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten kristityt eikä ristityt? Mikä ihmeen kristi?
Ja miksi "maailman tärkeimmän kirjan" nimenä vain että on raameissa eli raamattu?
Kristitty on Pyhän Hengen voideltu Jeesuksen seuraaja.
Missä tällaisen Pyhän hengen voidellun Jeesuksen seuraajan voi kohdata?
Itse olen kohdannut ainoastaan uskovaisia sekä Jeesuksen, tuon rohkean suurmiehen, nimellä ratsastavia viheliäisiä pappis-säädyn edustajia.
Voisiko syy olla sinussa itsessä? yrität uduttaa kristinuskon alle syntisiä tapoja, kuten homoseksuaalisuutta, jonka Raamattu kovin sanoin kieltää.
Nyt alkaisi olla kaikkien herätä ja lakata palvomasta ja pelkäämästä ketään yliluonnollista olentoa. Tämä saattaa kuulostaa erikoiselta, mutta kerronpa silti: kristinuskon Jumalaa, Jahvea ja Allahia ovat aikanaan näytelleet pahantahtoiset ET:t tämän aurinkokunnan ulkopuolelta. He ovat vedättäneet ihmiskuntaa omiin tarpeisiinsa ja saaneet ihmiset mm. käymään sotia toisia "väärin uskovia" vastaan.
Jeesus oli todellinen henkilö, jonka opetuksia nämä ET:t eivät voineet pyyhkiä pois, joten he varastivat ja muuntelivat ne sopimaan omiin tarkoitusperiinsä. Jeesus opetti, että jokaisella on suora yhteys Alkulähteeseen, tämän maailnmankaikkeuden korkeimpaan tietoisuuteen ja jokainen on tämän Alkulähteen kuva, ei siis "Jumalan kuva" niin kuin kristinuskossa puhutaan. Nimenomaan sielutasolla Alkulähteen kuva, kuolematon kipinä. Ei ole kyse fyysisestä ruumiista. Siitä suorasta yhteydestä korkeimpaan ei kirkko kuitenkaan halunnut ihmisten tietävän, joten Jeesuksen opetukset vääristeltiin. "Minä olen tie, totuus ja elämä" ei tarkoita, että Jeesus on noita, vaan jokaisen ihmisen todellinen, Minä Olen -olemus on se totuus, josta siinä puhutaan.
Ihmiset eivät tarvitse kirkkoa eivätkä pappeja kertomaan heille, miten ajatella ja elää, koska jokaisella on suora yhteys korkeimpaan. Ei tarvita ketään välikappaletta puhumaan "Jumalan" puolesta ihmisille.Tämän kirkon kontrollintarpeen takia mm. noitavainoja on käyty. Kirkolle ja kirkon takana oleville pahantahtoisille ET:ille ei sopinut se, että joku ihminen olisi yhteydessä korkeampiin voimiin itse. Kaikki "kommunikaatio" ja sitä kautta kontrolli piti saada kirkon käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus oli todellinen henkilö, jonka opetuksia nämä ET:t eivät voineet pyyhkiä pois, joten he varastivat ja muuntelivat ne sopimaan omiin tarkoitusperiinsä. Jeesus opetti, että jokaisella on suora yhteys Alkulähteeseen, tämän maailnmankaikkeuden korkeimpaan tietoisuuteen ja jokainen on tämän Alkulähteen kuva, ei siis "Jumalan kuva" niin kuin kristinuskossa puhutaan. Nimenomaan sielutasolla Alkulähteen kuva, kuolematon kipinä. Ei ole kyse fyysisestä ruumiista. Siitä suorasta yhteydestä korkeimpaan ei kirkko kuitenkaan halunnut ihmisten tietävän, joten Jeesuksen opetukset vääristeltiin. "Minä olen tie, totuus ja elämä" ei tarkoita, että Jeesus on noita, vaan jokaisen ihmisen todellinen, Minä Olen -olemus on se totuus, josta siinä puhutaan.
Ihmiset eivät tarvitse kirkkoa eivätkä pappeja kertomaan heille, miten ajatella ja elää, koska jokaisella on suora yhteys korkeimpaan. Ei tarvita ketään välikappaletta puhumaan "Jumalan" puolesta ihmisille.Tämän kirkon kontrollintarpeen takia mm. noitavainoja on käyty. Kirkolle ja kirkon takana oleville pahantahtoisille ET:ille ei sopinut se, että joku ihminen olisi yhteydessä korkeampiin voimiin itse. Kaikki "kommunikaatio" ja sitä kautta kontrolli piti saada kirkon käsiin.
Sähän voi puhua Jeesukselle ihan suoraan itse. Et tarvitse siihen kirkkoa.
Tuomaan evankeliumi on parempaa kamaa kuin niinkutsuttu virallinen kaanon. Heivatkaa kotiraamattu jorpakkoon, se on vuosisatojen riivaamaa paskaa. Olen kristitty ja erittäin hengellinen ja tiedän mistä puhun.
Vierailija kirjoitti:
Tuomaan evankeliumi on parempaa kamaa kuin niinkutsuttu virallinen kaanon. Heivatkaa kotiraamattu jorpakkoon, se on vuosisatojen riivaamaa paskaa. Olen kristitty ja erittäin hengellinen ja tiedän mistä puhun.
Jos se on niin hyvä, niin miksi sitä ei otettu viralliseen kaanoniin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on niin hyvä, niin miksi sitä ei otettu viralliseen kaanoniin?
Ikuisuuskysymys. Lue itse ja vertaa. On jokin syy miksi se ylipäätään on luettavissa eikä ole kadonnut kokonaan.
Ei ristiretkeläiset Jumalan asialla olleet, vaan jonkun kirkon tai uskontokunnan. Jumala antoi vapaan tahdon valita, ei pakota. Pakottamisen ei kuulu hänen luonteeseensa. Tai manipulointi tai ohjailu. Hän on suora ja hyvä!
Jeesus paransi sairaita, vapautti riivattuja, herätti kuolleita, ruokki nälkäisiä vaatimatta heitä seuraamaan itseään. Teki sen koska rakasti ihmistä haja halusi pelastaa ja auttaa.
Moni sitten halusi vapaaehtoisesti seurata, kun oli saanut maistaa hänen hyvyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kaikki IHMISET pettyneitä niihin
Katsokaapa Areenasta Mailmanlopun saarnaajat dokumentti. Joku sitä jo suositteli ja katsoin. Aika hyvä.
Katsoin ja mielestäni aika kehno. Sensaatiohakuinen, yksisilmäinen ja paikoitellen jopa foliohattuinen. Norjalainen teos, mutta tehty kuin halvat pohjois-amerikkalaiset "dokumentit".
Mutta siis dokumentaarinen, se että tehty Norjassa ei dokkaria kyllä pahenna. Näytti hyvin kuinka Amerikoissa mennään tällä hetkellä. Todellakin sensaatiomainen jos olet katsonut vain lauantai illan elokuvia. Suosittelen itsekin.
Niin siis odotin norjalaisilta vähän korkeampaa tasoa kuin hämäriä väitteitä siitä että politiikan kulissien
Katsoitko koko dokkarin? Tuo osiohan oli vain 2 minuuttia koko filmistä. Eikö mitään muuta pistänyt silmään -)))?
No nyt oli kyllä vähän outo viesti. Mistä ihmeestä keksit, että juuri kd kannattaa tehotuotantoa? Anteeksi, mutta on kyllä outo syy inhota kristittyjä.
Unohdit myös täysin kaiken kristillisten järjestöjen tekemän hyväntekeväisyystyön. Mm. Pelastusarmeijan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sionistit ovat kyllä viimeisten joukossa menossa taivaaseen. Raamattu kyllä kertoo suoraan, mitä mieltä Jumala on juutalaisista ja näiden lakeijoista. Kaikki kristityt nyt eivät ole kovin kristittyjä lainkaan. Kristinusko löytyy Raamatun Jumalan sanasta, ei syntisten ihmisten yhteisöistä.
Raamatussa lukee että juutalaiset on valittu kansa ja että Jeesus on juutalainen, joten turhaan sinä manalan trolli yrität levitellä antisemitismiä.
Tosin siellä lukee myös, että se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi Joten myös valittu kansa voi myös tehdä virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sionistit ovat kyllä viimeisten joukossa menossa taivaaseen. Raamattu kyllä kertoo suoraan, mitä mieltä Jumala on juutalaisista ja näiden lakeijoista. Kaikki kristityt nyt eivät ole kovin kristittyjä lainkaan. Kristinusko löytyy Raamatun Jumalan sanasta, ei syntisten ihmisten yhteisöistä.
Raamatussa lukee että juutalaiset on valittu kansa ja että Jeesus on juutalainen, joten turhaan sinä manalan trolli yrität levitellä antisemitismiä.
Tosin siellä lukee myös, että se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi Joten myös valittu kansa voi myös tehdä virheitä.
Valittu kansa on eri kuin erehtymätön kansa. Vanhasta testamentista varmaan puolet käsittelee sitä kuinka juutalaiset kapinoivat Herraa vastaan ja tekevät muitakin syntejä. Kansa kuitenkin pysyy valittun.
Ville Ranta sattui tästä juuri piirtämään, en taida olla yksin ajatukseni kanssa. T.Ap
https://x.com/vilranta/status/1828432933436207502?ref_src=twsrc%5Egoogl…
Hyvä kun tuli keskustelua. Ihan vaikka jos Jeesuksen vuorisaarnan kertaisivat ne kristyiksi itsensä lukevat, joilla ei riitä empatiaa muita kohtaan ja miettivät sitten miten se lähimmäisen ja vihollisen rakastaminen näkyy, vai onko oma etu sittenkin kaiken edellä?
Ja sitten: "Antakaa lasten tulla minun tyköni, sillä heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta."
-> Itse ajattelen, että esim. nykymaailman tilanteeseen vietynä, Jeesus kyllä rakastaa niin israelilaisia kuin palestiinalaisia lapsia, mutta en ole ihan varma ovatko tietyt kristityt kanssani samaa mieltä.
T.Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä mistä siionismissa on kysymys.
Mutta kyllä on oikeasti hyviäkin ihmisiä. Eivät vaan pääse näkyviin nykymelussa ja kaunan lietsonnassa. Kaunan ja katkeruuden lietsonnalla taas ajetaan uuden yhteiskuntajärjestyksen (ekotyrannia) oikeuttamista. Siksi kristinuskokin on joko häpäistävä tai sulautettava osaksi uutta tyranniaa. Raamatulliset kristityt nähdään tästä syystä vihat
Nyt oli mahtava kommentti. Noinhan se on ja puhuisin eksytyksestä. Tulevaisuudesa nää sateenkaarimarxistit tulevat käymään kristittyjen kimppuun.
Mutta kyllä on oikeasti hyviäkin ihmisiä. Eivät vaan pääse näkyviin nykymelussa ja kaunan lietsonnassa. Kaunan ja katkeruuden lietsonnalla taas ajetaan uuden yhteiskuntajärjestyksen (ekotyrannia) oikeuttamista. Siksi kristinuskokin on joko häpäistävä tai sulautettava osaksi uutta tyranniaa. Raamatulliset kristityt nähdään tästä syystä vihattavina ja vaarallisina, ääneen heitä ei ainakaan saa päästää, koska he uhkaavat tyrannien seireeninlaulua, maanittelua, houkuttelua ja muuta hyvinkin härskiä arvomuokkausta. Jos liberaalikristillisyys on vain tämän väärentelyn ja houkuttelevan lupailun jatketta, niin miten he eivät olisi aivan yhtä petollisia kuin uskonnottomat uusmarxilaiset, jotka ovat viittä vaille samasta puusta veistettyjä.
Arvorelativisteja, kaupankävijöitä, sanojen vääntelijöitä ja selittelijöitä, jopa täysiä sepittäjiä. Valheen luonne on se että sen sisällä oleva ei ymmärrä miten valhe on ympäröinyt hänet harhaiseen häkkiin. Hän haluaisi niin kovasti uskoa valheen olevan totta että raivostuu kaikesta mikä uhkaa rakasta valhettaan. Valhe mahdollistaa monenlaisen petkuttelun ja luonteenheikkouden. Kristinusko pyrkii tulemaan näistä heikkouksista tietoiseksi ja haraamaan näitä vastaan mm rukouksella ja katumisella. Ihmishirviöt halveksivat katumista ja anteeksipyyntöä yli kaiken.
Eli ei ole kovin vaikea nähdä miksi kristinusko herättää alhaisissa, alkeellisissa, jopa sysipahoissa ihmisissä sellaista sameaa ja hysteeristä raivoa mikä täälläkin huolellisesti esitellään viikosta ja kuukaudesta toiseen. Kitos että teette sen. Teette oikeasti palveluksen totuuden suuntaan tehdessänne valon ja pimeyden asetelmaa näkyväksi. Materialismi uskoo vain kuolleeseen aineeseen ja sen kyllä nykyajasta huomaa.