Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Optikon valinta

Vierailija
26.08.2024 |

Ensimmäistä kertaa optikolle. Näkö ok tämän ikäiselle (57v) 

Miten valita optikkoliike vai ovatko kaikki hyviä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näössä ei ole mitään erityisempää niin kaikki osaa myydä hyvät ja kalliit silmälasit koneen antaessa arvot.

Kokenut optikko osaa kysyä että onko erityisempiä tarpeita kuten terminaalilasit, hämärälikinäköisyys tjsp eli mihin tarkoitukseen lasit olisi hyvä optimoida.

Jollet kaipaa mitään erityistä niin valitse halvin tai kivoin.

Vierailija
2/13 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt aiemmin specsaversilla ja pakenen ehkä nissenille tai jonnekin. Silmäasema oli aikoinaan. Instrua pidän kalliina. En haluaisi mihinkään niistä, en tiedä myös mihin mennä, jonnekin on vaan mentävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näössä ei ole mitään erityisempää niin kaikki osaa myydä hyvät ja kalliit silmälasit koneen antaessa arvot.

Kokenut optikko osaa kysyä että onko erityisempiä tarpeita kuten terminaalilasit, hämärälikinäköisyys tjsp eli mihin tarkoitukseen lasit olisi hyvä optimoida.

joo, ehkä näin sitten. Ikänäkö pukkaa päälle ja olen huomannut, että toinen silmä näkee paremmin lähelle kuin toinen

AP

Vierailija
4/13 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt aiemmin specsaversilla ja pakenen ehkä nissenille tai jonnekin. Silmäasema oli aikoinaan. Instrua pidän kalliina. En haluaisi mihinkään niistä, en tiedä myös mihin mennä, jonnekin on vaan mentävä.

Miksi et mene enää SpecSaversille?

Ap

Vierailija
5/13 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä ehdottomasti suosittelen silmälääkärillä käyntiä. Silmänpaineet pitää mitata ja selviää onko silmänpohjan rappeumaa odotettavissa. Itse hankin monitehot Silmäasemalta, odotan kampanjan kahdet lasit yksien hinnalla. S-bonuksetkin saa.

Vierailija
6/13 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanoi aikoinaan silmälääkäri että silmälasien osto on kuin autokauppaan meno, halvalla ei hyvää saa.

Vierailija
7/13 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun iässäsi menisin silmälääkärille. Hän voi sitten arvioida, riittääkö jatkossa optikolla käyminen.

Vierailija
8/13 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo, ehkä näin sitten. Ikänäkö pukkaa päälle ja olen huomannut, että toinen silmä näkee paremmin lähelle kuin toinen

AP

Eri paria näkevät silmät ovat näppärät kunhan ei tule päänsärkyä tai vastaavaa.

Pelkästään sen takia ei tarvitse silmälaseja.

Ikänäön kehittyessä voi aivan mainiosti käyttää vaikka huoltamon halpislaseja, samalla oppii hiukan minkävahvuisia laseja todellisuudessa tarvitsee.

Huippulaatuisia ja kalliita moniteholaseja ei todellakaan aina tarvita. Ja huonoutensa on niissäkin, jollei muuta niin huurtuvat...

Vierailija
9/13 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanoi aikoinaan silmälääkäri että silmälasien osto on kuin autokauppaan meno, halvalla ei hyvää saa.

Voi olla moniteholasien kanssa noinkin mutta kohtuuhyvät yksiteholasit saa halvalla.

Vierailija
10/13 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin äskettäin Synsamilla. Erinomaista palvelua ja tosi hyvät tarjoukset. Löytyi 3 lasit jotka hankin. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
11/13 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman ikäinen ja ehdottomasti aion käydä ensin silmälääkärillä. Mielestäni aivan väärä paikka säästää tässä iässä. 

Vierailija
12/13 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla moniteholasien kanssa noinkin mutta kohtuuhyvät yksiteholasit saa halvalla.

Liki kuusikymppisen kohdalla monitehot on melko todennäköiset. 

Vierailija
13/13 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Instru on ehkä vähän hienompi, mutta specsaversiltä saat aina kahdet lasit yksien hinnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi