Olen rv 32. Miksi painoni on alkanut yht' äkkiä nousemaan 900g per viikko vaikka syön entistä vähäkalorisemmin.
Mässäilin keskellä raskautta karkkia, jätskiä, suklaata, mehuja päivittäin välipaloina ja kiloja tuli n. 400g/viikko. Nyt olen lopettanut niiden syömisen lähes kokonaan ja korvannut ne vihanneksilla ja hedelmillä ja painon nousu senkun kasvaa?? aamiaista, päivällistä ja illallista syön saman määrän ja saman tyyppistä ruokaa kuin aina ennenkin. Turvotusta ei ole nilkoissa ja eikä sormissa mielestäni ollenkaan.
Kommentit (9)
Mulla ei ole kyllä yhtään jalat eikä sormet paksuuntuneet. Rinnat ovat kasvaneet ainakin kaksi kuppikokoa suuremmaksi. Liikun kuten aikaisemmin raskauden aikana paitsi alussa liikuin tosi vähän johtuen heikotuksesta. Onko turvotus ja nesteen kertyminen sama asia? Neuvolassa mulle viimeksi motkotettiin liiallisesta painon noususta. -ap
tullut niin tasaisesti, ettet huomaa. Sinulla ei tietenkään ole suklaalevyä tyynyn alla, vai mitä?
En ole normaalisti mikään herkuilla mässäilijä. Raskauden alkuvaiheesta lähtien aloin mässäilemään verensokerin koholla pitämiseksi koska se auttoi pahoinvointiin. Nyt olen palannut entiseen tapaani tyyliin kaksi palaa suklaata kahvin kanssa per päivä. Eli siis ei ole suklaalevyä tyynyn alla. -ap
Rv 28 ja tosi tarkkaan pitää syömiset katsoa ja LIIKKUA PALJON, ettei paino nousisi raketin lailla.
Kolmas raskaus tämä ja aiemmissa ei ole tällaista ongelmaa ollut, painoa tullut kohtuudella normaalisyömisellä ja vähäisellä liikunnalla.
Kait sekin jostain hormonitoiminnasta riippuu, on vaan tosi inhottavaa:(
Aineenvaihduntahan hidastuu raskauden aikana ja eiköhän se suomeksi tarkoita sitä, että lihoaa helpommin. Voi olla, että toisilla se hidastuu enemmän kuin toisilla. -ap
Nyt rv37 ja eilen neuvolakäynnillä todettiin, että paino oli LASKENUT viikossa 400g... Vauvan sydänäänet kunnossa ja kaikki hyvin, mutta ei se aina mene oppikirjojen mukaan (nyt jos koska painoni pitäisi nousta reippaasti, mutta nousi jo tuossa reilu kk sitten useiden vkojen ajan yläkanttiin, niin toivottavasti ei enää).
Eikä varmasti johdu sun syömisestä tollanen vaihtelu. En enää koe syyllisyyttä painon nousustani koska voi olla, että en edes voi asialle kovinkaan paljon jos hormoneilla on sormensa pelissä. -ap
Onko kylmät ilmat vähentäneet liikuntaasi? Jos on kerännyt nestettä enemmän.