Jos keikkatyöilmoituksessa sanotaan "saat ilmoituksen puhelimeesi tulevista vuoroista, ja voit valita niistä
itsellesi sopivat", mahtaako tuo tarkoittaa että tulee viesti vai että soittavat?
Itse toivoisin keikkahommaa jossa vuorot olisi viesteinä tai jossain sovelluksessa, joudun joka kerta kuitenkin miettimään useammankin liikkuvan palasen yhteensopimisen, ennen kuin tiedän voiko keikan ottaa vastaan.
Ja toinen kysymys, kuinka vapaasti noissa oikeasti saa valita, vai tuleeko valitusta jos ei ota työtarjousta vastaan, ja keikkailee vain harvakseltaan?
Kokemusta?
Kommentit (28)
Jos teet liian hyvin työsi vuokrafirmassa, sinulle soitetaan ja vaaditaan tulemaan töihin kun joku muu tekee oharit työvuorostaan tai kukaan muu ei suostu tekemään kyseistä työvuoroa.
En minä ainakaan uskaltaisi mennä mihinkään töihin, siinä on nimittäin hirvittävän suuri riski. Palkkasummasta maksetaan 25% eläkevakuutusmaksuja ja jos kupsahdat ennen eläkeikää niin menetät kaiken.
On olemassa myös harmaa talous, se parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Esim. puolisolleni tulee whatsappilla viesti "tarjolla nämä vuorot siellä ja siellä"
Kuka ensin ilmoittaa ottavansa, saa ko. vuoron. Välillä menee hujauksessa, välillä ehtii neuvotella ja sopia työajoista jos ei osu ihan kohdilleen.
Hän on kirjoilla myös toisessa vuokratyöfirmassa, josta on kerran soitettu henkilökohtaisesti, muuten ei ole kuulunut mitään.
Vaihtelevia käytäntöjä siis.
Mikä firma tuo missä työtarjoukset whatsappilla?
Miksi teette vuokrapaskaa ilmaisen rahan maassa?
Vierailija kirjoitti:
Jos teet liian hyvin työsi vuokrafirmassa, sinulle soitetaan ja vaaditaan tulemaan töihin kun joku muu tekee oharit työvuorostaan tai kukaan muu ei suostu tekemään kyseistä työvuoroa.
No sitten vaan sanoo että nyt ei sovi jos ei halua mennä.
Ainskin tyttärellä ja ystävällä piippaa sovelluksen ilmoitus mutta täytyy olla nopea, parhaat vuorot menee sekunneissa.
Vierailija kirjoitti:
...ja jatkan, että välillä on vuoroja tullut samalle päivälle, toiset kuukaudenkin päähän. Silloin yleensä kyseessä pidempi sovittu työpätkä. Hänellä ei ole tullut seurauksia vaikka välillä pidempi pätkä ettei ole vuoroja ottanut. Itse kun tein joskus Seurelle keikkaa, niin eivät enää töitä tarjonneet kun parista vuorosta kieltäydyin.
Eikös seurella nimenomaan ole keikkakalenteri josta voi itse valita vuorot, eli ei tarvitse sen kummemmin mistään kieltäytyä?
...ja jatkan, että välillä on vuoroja tullut samalle päivälle, toiset kuukaudenkin päähän. Silloin yleensä kyseessä pidempi sovittu työpätkä. Hänellä ei ole tullut seurauksia vaikka välillä pidempi pätkä ettei ole vuoroja ottanut. Itse kun tein joskus Seurelle keikkaa, niin eivät enää töitä tarjonneet kun parista vuorosta kieltäydyin.