Miksi suomalaiset vihaavat hip hoppia ja rappia?
Jenkkien billboard-listoilla suurin osa hip hoppia, Suomen listoilla muutama hassu biisi.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa että ainut genre jonka räppiä kuuntelevat rusinat tietää roskansa lisäksi on rock. Voi ei miten elän nyt kun haukutte jotain Pate Mustajärveä sun muita suomirokkareita.
T: Räp ja suomirock on paskaa.
Kyllä huomaa että meni tunteisiin kun koittaa puolustautua kertomatta mitä se hyvä musiikki sitten on. Joka genrestä löytyy pskaa. Jossei ymmärrä miksi joku käyttää vertauksena suosituimpia genrejä Suomessa niin täytyy olla omien aivojen tilalla rusina.
Tykkään räpistä, vaikken ole "kohderyhmää" vaan enemmän pappaikäinen. Sana on loistava rytmi-instrumentti :)
Toki olen huomaavinani joskus kliseitä sekä sanoituksessa että aatemaailmassa. Urani räppidiggarina alkoi siitä että rippasin silloin alakouluikäisen tyttäreni uudelle kännykälle vähän räppiä ja jouduin sensuroimaan jopa naminamipositiivisen Elastisen sanoituksista pari laulua jossa laulettiin tavalla jota en halunnut nuoren tytön kuulevan. Naisen rooli räp-sanoituksissa on kyllä erittäin perinteinen, se neitsyt jota kuitenkin pyritään oikein porukalla duunaamaan.
Se mitä ehdin kotimaan räppiä rippasta niin suosikiksi nousi Asa Masan levy Jou Jou. Siis aivan huikeaa verbaali-iloittelua ja taustalla vielä aika epäperinteinne soitinnus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa että ainut genre jonka räppiä kuuntelevat rusinat tietää roskansa lisäksi on rock. Voi ei miten elän nyt kun haukutte jotain Pate Mustajärveä sun muita suomirokkareita.
Kyllä huomaa että meni tunteisiin kun koittaa puolustautua kertomatta mitä se hyvä musiikki sitten on. Joka genrestä löytyy pskaa. Jossei ymmärrä miksi joku käyttää vertauksena suosituimpia genrejä Suomessa niin täytyy olla omien aivojen tilalla rusina.
Kenellä? Lökäpöksyillä? Ei selvästi kestä hippihopparit sitä kun muut ei tykkää heidän roska"musiikista". Nyt jo tiedustellaan että mitä muut kuuntelee että voidaan haukkua heidän genre kostoksi :,D, hehe.
Groovaava hiphop, ja missä olisi kovat soittajat varmaan kuuntelisin.
En vihaa mitään musiikkilajia. Rap on vaan sitä alinta kastia kun lasketaan, mitä kykyjä mikäkin musiikkilaji vaatii. Itse olin teini-ikäisenä rap-fani ja fiilistelen räppiä nykyäänkin silloin tällöin, mutta olen siirtynyt enemmän taiteellisempiin ja vaativampiin musiikkityyleihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä? Lökäpöksyillä? Ei selvästi kestä hippihopparit sitä kun muut ei tykkää heidän roska"musiikista". Nyt jo tiedustellaan että mitä muut kuuntelee että voidaan haukkua heidän genre kostoksi :,D, hehe.
Etkö ymmärrä lukemasi? Kiva kun tulit kertomaan että et ymmärrä asiasta mitään mutta olet silti asiantuntija. Haluat vain haukkua asiaa josta että ymmärrä mutta et kertoa millaista roska"musiikkia itse kuuntelet koska tiedät sen olevan paljon yksinkertaisempaa kuraa😅
Ei ole meidän ikäryhmän musiikkia. Kai nuoriso tuota roskaa kuuntelee. Kuunnelkoot. Kerran olin festareilla, jossa JVG esiintyi. Kavereilla taustanauhoilta tuli musiikki. Itse arvostan soittamista. Vaihdoin erittäin nopeasti toisen lavan anniskelualueelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele Guru's Jazzmatazz tai The Roots.
Jatkoa edelliseen:
Olen kyllästynyt perus nelitahtirokkiin. Sitä haluaisi vähän vivahteikkaampaa sointia TAI rytmiä. Hevi on ehkä vähän tasapaksua pötköä eikä kovin soinnillista.
Rap on sinänsä hauska että sanojen poljento luo mielenkiintoisen ja vaihtelevan rytmikuvion, näin etenkin suomiräp parhaimmillaan. sitä sitten kuuntelee sen mitä jaksaa
Musiikki vaikuttaa mieleen ja räppi on ankeaa. En halua tuntea sitä miltä räp saa tuntemaan, mielummin vaikka kiihkeää tangoa.
Nuoriso hakee amerikkalaisen jenginuoren habitusta räppiä kuuntelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Jatkoa edelliseen:
Olen kyllästynyt perus nelitahtirokkiin. Sitä haluaisi vähän vivahteikkaampaa sointia TAI rytmiä. Hevi on ehkä vähän tasapaksua pötköä eikä kovin soinnillista.
Rap on sinänsä hauska että sanojen poljento luo mielenkiintoisen ja vaihtelevan rytmikuvion, näin etenkin suomiräp parhaimmillaan. sitä sitten kuuntelee sen mitä jaksaa
Niin sama täällä. Siksi kuuntelen nykyään enimmäkseen UG-Hiphoppia ja Progemetallia. Perus rock, metalli niinkuin populaari räppikin on jotenkin liian yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Musiikki vaikuttaa mieleen ja räppi on ankeaa. En halua tuntea sitä miltä räp saa tuntemaan, mielummin vaikka kiihkeää tangoa.
Ai niinkuin tällaisia tunteita?
Vierailija kirjoitti:
Pikku G:n varhaistuotanto oli ja on edelleen ihan hyvää: Kylki kyljessä, Me ollaan nuoriso ja Miksi?
Noista tulee kyllä nostalgiset fiilikset,vaikka en rappia kuuntelekkaan.
Vierailija kirjoitti:
En vihaa mitään musiikkilajia. Rap on vaan sitä alinta kastia kun lasketaan, mitä kykyjä mikäkin musiikkilaji vaatii. Itse olin teini-ikäisenä rap-fani ja fiilistelen räppiä nykyäänkin silloin tällöin, mutta olen siirtynyt enemmän taiteellisempiin ja vaativampiin musiikkityyleihin.
Oletko klassisen musiikin tai progen parissa vai mitä tarkoitat taiteellisemmilla ja vaativammilla tyyleillä? Et vaikuta ymmärtävän musiikista kauheasti kun sanot että rap on alinta kastia vaikka on olemassa sellaisia genrejä kuin pop, punk, rock&roll ym. Tai sitten se on vain sinun mielipide joka ei liity siihen vaativuuteen eikä taiteellisuuteen?
Kyllähän näitä musiikkivideoita näin suomalainwn mies mielellään ilman ääntä katsoo. Tässä esimerkiksi märästä persep llusta kertova musiikkivideo:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään räpistä, vaikken ole "kohderyhmää" vaan enemmän pappaikäinen. Sana on loistava rytmi-instrumentti :)
Toki olen huomaavinani joskus kliseitä sekä sanoituksessa että aatemaailmassa. Urani räppidiggarina alkoi siitä että rippasin silloin alakouluikäisen tyttäreni uudelle kännykälle vähän räppiä ja jouduin sensuroimaan jopa naminamipositiivisen Elastisen sanoituksista pari laulua jossa laulettiin tavalla jota en halunnut nuoren tytön kuulevan. Naisen rooli räp-sanoituksissa on kyllä erittäin perinteinen, se neitsyt jota kuitenkin pyritään oikein porukalla duunaamaan.
Se mitä ehdin kotimaan räppiä rippasta niin suosikiksi nousi Asa Masan levy Jou Jou. Siis aivan huikeaa verbaali-iloittelua ja taustalla vielä aika epäperinteinne soitinnus.
Eiks ne naiset rapmusiikissa yleensä ole 'hoe' tai 'bitch' eikä suinkaan mikään viaton neitsyt...
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän näitä musiikkivideoita näin suomalainwn mies mielellään ilman ääntä katsoo. Tässä esimerkiksi märästä persep llusta kertova musiikkivideo:
Olisiko tässä sellainen persep llusta kertova musiikkivideo minkä suomalainen "mieskin" voisi katsoa äänet päällä?
räppi on paskaa. ei jaksa typerää uho puhetta jonkun typerän taustan päälle.