Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi näytän useimmiten hirveältä valokuvissa?

Vierailija
26.08.2024 |

Olin yhdellä työreissulla ja näin siitä muiden ottamia kuvia. Yhdessä kymmenestä niissä olin jotenkin siedettävän näköinen. Lopuissa oli ihan typerä ilme, naama vääntyneenä johonkin ihme virneeseen, huono ryhti, vaatteet istuivat huonosti, värit eivät sopineet, näytin läskiltä vaikken ole, juurikasvu näkyi selvästi vaikken sitä muuten ole huomannut, ja seisoin ryhmäkuvassa jäykkänä ja kankeana vaikka yritin näyttää rennolta ja luontevalta.

Muut hehkuttivat kuinka mukavaa oli, minulle jäi ärsytys koko reissusta noiden kuvien takia.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalotovereita?

Vierailija
2/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hirveä...kuva ei valehtele!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi en sitten joissain kuvissa näytä hirveältä? Ap

Vierailija
4/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin kuvissa ilme sattuu olemaan samantapainen kuin mitä sulla on kun katsot peilissä. Muissa kuvissa sitten taas se on jotain muuta. Ihan sama kai se kaikilla ihmisillä on.

Vierailija
5/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jännä ilmiö. Joku osaa tehdä aina kivan poseerauksen. Toisen poseeraus on aina jotenkin outo ja yllätyskuvat näyttää paremmille.

Vierailija
6/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mitään, mä näytän kuvissa AINA hirveältä. Siis nimenomaan tuollaiset "yllätys" kuvat ja semmoset mitä on kiva katsella sitte myöhemmin kun ei oo semmosia teennäisiä selfieitä jne jos ymmärrät mitä tarkoitan :D ja sehän siinä on että ku en edes ole mikään hirveän näköinen oikeasti ja osaan tehä niitä teennäisiä selfieitä mitkä ei tunnu yhtään hyvältä mut ei mitään ongelmaa, mutta jos joku muu on ottanut kuvan niin aina aivan ihme ilme naamalla tms. Hiton ärsyttävää

Vierailija
7/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mitään, mä näytän kuvissa AINA hirveältä. Siis nimenomaan tuollaiset "yllätys" kuvat ja semmoset mitä on kiva katsella sitte myöhemmin kun ei oo semmosia teennäisiä selfieitä jne jos ymmärrät mitä tarkoitan :D ja sehän siinä on että ku en edes ole mikään hirveän näköinen oikeasti ja osaan tehä niitä teennäisiä selfieitä mitkä ei tunnu yhtään hyvältä mut ei mitään ongelmaa, mutta jos joku muu on ottanut kuvan niin aina aivan ihme ilme naamalla tms. Hiton ärsyttävää

Just näin. Ja aina ne muiden ottamat kuvat päätyy jonnekin someen kaikkien pällisteltäväksi. Ne missä itse näyttää ihan hirveältä. Ap

Vierailija
8/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun kuvassa on monta ihmistä, jollain niistä on epäonnistunut asento, ilme tms. Kuvan jakaja valitsee sitten sellaisen, jossa itse on siedettävän näköinen, mutta joku muu saattaa olla epäedustava. Ne myös voivat olla sellaisesta kuvakulmasta, josta itse et näe itseäsi (siksi et ole huomannut juurikasvua).

Vierailija
9/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene mallikurssille ja opettele siellä parhaat puolesi ja poseerauksesi ammattilaisen johdolla!!!

Vierailija
10/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi en sitten joissain kuvissa näytä hirveältä? Ap

Jos et joissain näytä hirveältä mitä valitat?

Ensi kerralla värjää juurikasvu ja valitse istuvat vaatteet matkalle. Älä irvistä epäpukevasti.

Vierailija
11/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina, kun kuvassa on monta ihmistä, jollain niistä on epäonnistunut asento, ilme tms. Kuvan jakaja valitsee sitten sellaisen, jossa itse on siedettävän näköinen, mutta joku muu saattaa olla epäedustava. Ne myös voivat olla sellaisesta kuvakulmasta, josta itse et näe itseäsi (siksi et ole huomannut juurikasvua).

Tai ihan veetuillakseen valkkaa huonon kuvan kaverista.

Vierailija
12/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin kuvissa ilme sattuu olemaan samantapainen kuin mitä sulla on kun katsot peilissä. Muissa kuvissa sitten taas se on jotain muuta. Ihan sama kai se kaikilla ihmisillä on.

Sama jos katsoo kuvan valaistusta. Voi reagoida että näyttää hirveältä huomaamatta että valaistus vaikuttaa muihinkin. Muiden kohdalla helpommin tulkitsee että valaistus on vaikuttanut, omalla kohdalla pitää omana epäonnistumisena.

Vierailija
13/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva todellakin valehtelee. Esim linssistä riippuen kasvojen muotokin saattaa olla ihan erilainen samasta kulmasta otettuna. Kännykkäkameran kuvat yleensä venyttävät kuvaa, joka on varsin epäedullista etenkin kuvan laidoilla oleville ihmisille. 

Vierailija
14/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän itse hirveältä, enkä halua kuviin. Olen heittänyt pois ison määrän kuvia, joissa olen ollut. Olen siis näyttänyt aina kuvissa hirveältä. Toivottavasti en päädy enää yhteenkään kuvaan.

Vierailija
15/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt minusta otettuja kuvia. Näytän aivan lihavalta. Kuvaajan on täytynyt jotenkin käsitellä niitä kuvia.

Vierailija
16/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yleensä jotenkin outo ilme kuvissa. Sille on tuttavat ihan naureskelleet. Tosi kiva...

Vierailija
17/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäkin oli eräässä firman kesätapahtumassa otettu kuva kun aurinko paistoi suoraan silmiin, siristelin silmiä ja suorassa auringonvalossa näytin 70 vuotiaalta ukonrahjukselta vaikka olin silloin jotain päälle nelikymppinen.

Vierailija
18/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojen kohdalla ainakin toiset ovat selkeästi fotogeenisempiä kuin toiset. Vahvat piirteet kuten kulmikas leukalinja siirtyvät kaksiulotteiseen valokuvaan paremmin selkeämpien valon/varjon erojen takia. Pehmeäpiirteinen taas näyttää helpommin epämääräiseltä peukalolta. Vahvapiirteinen ystäväni näyttää aina upealta kuvissa vaikka kyseessä olisi joku spontaani hassuttelukuva, kun itse taas olen tuollainen peukalo vaikka livenä mielestäni näytänkin hyvältä.

Kuvasta puuttuu myös liike kuten jokaiselle ominainen liikehdintä ja elehdintä, jotka voivat olla hyvinkin suuri osa jonkun ulkoista viehättävyyttä.

Vierailija
19/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisen tilan periaate on ettei mitään kuvia edes oteta lupaa kysymättä.

Vierailija
20/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvallisen tilan periaate on ettei mitään kuvia edes oteta lupaa kysymättä.

Kyllä niitä otetaan ja videokuvataan jne. että se siitä turvallisesta tilasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi