Ulkona 25C ja äärikosteaa - kesä alkaa alusta?
Asun Kouvolassa ja tänään illalla iski kesän tukalin kosteus ja kuumuus vaikka syyskuuhun on muutama päivä aikaa.
Sään pitäisi jo kylmetä, mutta se vain lämpenee, aivan kuin kesiä olisi kaksi nykyään. Harva enää edes muistaa, mutta elokuut ja syyskuut olivat ennen kylmiä. Sitten tuli El Nino -ilmiö, joka pitää lämmön toukokuusta lokakuuhun yli 20 asteen puolella. Toden totta, tänä kesänä ei ollut Kouvolassa ainuttakaan 15 asteen päivää. Tämä on todella harvinaista.
Joku tuhahti: "saat 7 kuukautta hirveää pakkastasi" Mutta ei, minä kärsin sekä talvesta että kesästä, eli oikeastaan koko vuoden ympäri. -20C on liian kylmä ja +25C on liian kuuma. Miksei Suomessa ole koskaan 5-15 astetta lämmintä? Siis sitä ei kirjaimellisesti ole päivääkään koko vuoden aikana. Lokakuussa hypätään päivässä pakkasiin suoraan syyskuun helteistä.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Elokuussa on aina ollu helteitä, mä annan hyvin esimerkin mistä jokaikinen voi muistaa tän
Kesälomien jälkeen koulussa oli aina ajanjaksoja jolloinka oli vielä kuuma ja helteitä, kesälomat loppuu aina elokuussa.
Aina löytyy näitä jotka inttää että "tämmöstä on ollu aina"
Oon 40-vuotias ja viime vuonna oli eka kerta elämässäni kun piti laittaa syyskuussa shortsit. Lämpöennätykset 150 vuodelta kans rikottu.
Ei ala. Helteet loppuvat yhtäkkiä kuin alkoivatkin. Noin muuten ihmisillä on lyhyt muisti säiden suhteen.
Terveisiä mökiltä Kouvolasta ap! Totta joka sana, mutta en valita. Kesä on ihanaa!
Jo on ilmasto sekaisin😰👹aina,kun luulee helteiden olevan ohi pukkaa taas kuumuus,joka on erittäin tuskallista ihmisille,jotka hikoilevat lääkityksen takia jo muutenkin.ihan perseestä suomen kesä😂kaiken huippu syyskuuja kämpät pysyvät pätseinä.helppo niiden hehkuttaa kuumaa,kun ilmastoidut asunnot,autot jne.kuumuus ja kuivuus paha myös eläimille!!sään ääripäistä ei pitäisi olla mitään ihannoitavaa ja painukaa kuumuuden palvojat nyt maahan,jossa vielä olisi+40 vähintaan,ettei vaan tule kylmä!
Nimen omaan juurikin niin sinne vaan maahan kärventymäänkuumuuden palvojat,jossa vähintäänkin +40 kärventyykä sinne,hopi,hopi👹
Vierailija kirjoitti:
Jo on ilmasto sekaisin😰👹aina,kun luulee helteiden olevan ohi pukkaa taas kuumuus,joka on erittäin tuskallista ihmisille,jotka hikoilevat lääkityksen takia jo muutenkin.ihan perseestä suomen kesä😂kaiken huippu syyskuuja kämpät pysyvät pätseinä.helppo niiden hehkuttaa kuumaa,kun ilmastoidut asunnot,autot jne.kuumuus ja kuivuus paha myös eläimille!!sään ääripäistä ei pitäisi olla mitään ihannoitavaa ja painukaa kuumuuden palvojat nyt maahan,jossa vielä olisi+40 vähintaan,ettei vaan tule kylmä!
Minä palelin viime yönä, kun lämpö laski alle 15 eikä patterit ole päällä. Missä päin on vielä hellelukemia?
Elokuussa on aina ollu helteitä, mä annan hyvin esimerkin mistä jokaikinen voi muistaa tän
Kesälomien jälkeen koulussa oli aina ajanjaksoja jolloinka oli vielä kuuma ja helteitä, kesälomat loppuu aina elokuussa.