5 päivää jatkunut päänsärky - aivokalvontulehdusko?
Vai mikä voi tehdä näin monta päivää jatkuneen päänsäryN?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Särkylääke ei auta mutta ei ole kuumettakaan (AP )
Sitten varmaan korona tai niskajumi. Aloita juomalla runsaasti vettä (mieluiten jotain elektrolyyttijauhetta sekaan). Juo ainakin 3 litraa päivässä. Kuivuminen pahentaa jumeja huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Nestehukkakin yleinen syy.
Jep. Minä olen hikoillut kuin pieni sika näillä hiostavilla keleillä. Kroppa lähtee jumittamaan ja tajuaa, etten ole taaskaan juonut riittävästi. Pitää juoda ihan älyttömiä määriä ettei tule päänsärkyä tai jumeja.
Sulla ois korkea kuume jos ois aivokalvontulehdus.
Veikkaan tuota koronaa, taas runsaasti liikkeellä ja oireita voi olla niin monenlaisia eikä kaikki saa edes kuumetta.
Tutulla oli aivokasvain, syöpä siis, meni liian myöhään lääkäriin, hoidot eivät enää auttaneet. Suunnittele hautajaisesi.
Aivokalvontulehdus on vakava infektio ja sun kroppa kyllä oirehtisi muutenkin kuin pelkällä päänsäryllä, jos sulla olisi se.
Luultavasti valtionpullistuma, joka kohta puhkeaa. Älä tule vastaanotolle, et ole hoidon arvoinen. T. tk lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Tutulla oli aivokasvain, syöpä siis, meni liian myöhään lääkäriin, hoidot eivät enää auttaneet. Suunnittele hautajaisesi.
Olipa kiva kommentti. Ehkä nyt ap:n ei tarvii alkaa suunnittelemaan hautajaisiaan alle viikon kestäneen päänsäryn takia.
Täällä samaa, nenä oli vähän tukossa edellispäivänä mutta muuten oireena pelkkä päänsärky.
Ollaan oltu tekemisissä influenssa- ja hinkuyskä- potilaan kanssa, mutta ei yskitä. Koronatesti heillä ja itsellä nega, heillä tehty sairaalassa, mutta en nyt tiedä.onko väliä minkä nimistä virusta tässä sairastaa...
Vierailija kirjoitti:
Täällä samaa, nenä oli vähän tukossa edellispäivänä mutta muuten oireena pelkkä päänsärky.
Ollaan oltu tekemisissä influenssa- ja hinkuyskä- potilaan kanssa, mutta ei yskitä. Koronatesti heillä ja itsellä nega, heillä tehty sairaalassa, mutta en nyt tiedä.onko väliä minkä nimistä virusta tässä sairastaa...
Jos korona aiheuttaa muuta oiretta kuin nuhaa, ei se välttämättä näy nenätikulla otetulla näytteellä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä aivokalvontulehduksen tunnistaa?
Minulla oli juuri monta päivää kestänyt päänsärky, sitten sama tuli lapselle. Ehkä viikon kesti itselläni.
Katso pupilleja taskulampulla. Jos ovat erikokoiset niin voi olla aivoverenvuoto. Siihen ei särkylääkkeet auta, siis siihen kipuun.
Vierailija kirjoitti:
Lihasjumit voi aiheuttaa päiviä kestäviä päänsärkyjä. Jopa viikkoja.
Minulla oli ennätys 6 viikkoa. Jatkuvaa, päivittäistä päänsärkyä. SItten se vaan meni ohi.
Itse sairastanut kuumeettoman aivokalvontulehduksen. Alussa oli flunssa. Sitten tajuton päänsärky. Jos taivutti päätä taaksepäin sattui. Sairaalaan ja oli virusperäinen. Pari päivää meni alkoi sattua jos laittoi leuan rintaan. Tuntui , että pää halkeaa. Neurologi sanoi vielä on myös niitä joille ei nouse kuume.
Vierailija kirjoitti:
Onko jollain ollut aivokalvontulehdus? Miten se todettiin, miten hoidettiin? Miten pitkä sairaalajakso? Oireet?
Mulla oli virusperäinen. Todettiin selkäydinnäytteestä. Hoidettiin kovilla kipulääkkeillä Husissa 10vrk. Sitten kolmen vkon sairasloma. Oireet alussa jäätävä päänsärky, oksentaminen, niskajumi. Ensin tutkittiin pää: magneettikuvattiin ja verisuonitukoksia etsittiin. Sitten kärrättiin silmäklinikalle et joku silmäsairaus. Borrelioositesti. Sitten selkäydinpunktio.
Korona