Mitä mieltä sanasta PIMU?
Neutraali, negatiivinen, myönteinen vai peräti vanhahtava nimitys?
Kerran teininä naapurin mies kutsui mua pimuksi. Vähän kuulosti ilkeältä enkä edes tiedä miksi.
Kommentit (30)
Pimu on kiva koiran nimi. Sama kuin Ukko
Vierailija kirjoitti:
Pimu = kuuma nuori nainen
Ehkä se sana sitten tämän takia sattui korvaani. Olin ite yläkoululainen ja se mies oli 20-30 v sekä naimisissa. En muista oliko sen nainen myös paikalla vai ei. -ap
Negatiivinen, vähän halventava nimitys naisesta/tytöstä
Jotkut mammat käyttää pienestä tyttärestään "meidän pimu...".
Omassa lapsuudessani, sillä tarkoitettiin ihan vain tyttöä. Kun synnyin, isä oli kertonut sukulaisilleen että pimu tuli.
Pimu = piimämuki ja tiedäthän mitä piimällä tässä tarkoitetaan
Hitusen halventava ja väheksyvä nimitys.
1950-luvun nuori nainen. Pimu oli siis syntynyt 1930-1940-luvuilla ja on nykyisin vetreä 80-90-vuotias.
Mulle tulee mieleen PMMP:n pimurock tai tyttöjen pimufudis. Ihan ok. termi. Toki vähän 60/70-luvun fibat.
Vierailija kirjoitti:
Entä mitkä fibat sanasta KIMULI?
Kimuli kuulostaa hiukan hassulta, mutta ei ikävältä. Siinä on jotain samaa kuin hepussa, mutta heppu on kimulia vanhempi ja mies. -ap
Vanhahtava termi. En ole kuullut kenenkään käyttävän sitten lapsuuteni. Nykyään ehkä vastaava kun puhutaan muija, muikki tms. Vähän sellainen reteä.
Koiran nimi Pimu. Naiselle se on outo nimike vähän, ehkä nuorta naista tarkoittava. Mimmi, pimu, pimatsu?
Kutsuimme lastamme vauvana ja taaperona pimuksi.
Vierailija kirjoitti:
Pimu on hyvä sana, jos se on suomenajokoiran nimi.
Tai minkä tahansa koiran nimi. Olen tuntenut monta suloista koiraa, joiden nimi on ollut pimu.
Vierailija kirjoitti:
Pimu = kuuma nuori nainen
No kyllä tuosta sanasta on kuumuus kaukana:D Muistan lapsuudesta, että kaverini äiti sanoi meitä pimuiksi, kun oltiin siellä leikkimässä. Oltiin varmaan kymmenen vuotiaita , eikä tuossa sanassa ollut seksiä, eikä kuumaa . Se oli vähän hellittelynimi.
Pimu on hyvä sana, jos se on suomenajokoiran nimi.