Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko eri kellonajat sinusta pahalta tai ahdistavalta?

Vierailija
25.08.2024 |

Olen huomannut, että mulla on helposti jotenkin huono tai levoton olo klo 16-18. Sitten taas helpottaa, kunnes mennään klo 22 tai viimeistään 22.30 yli. Myöhäisilta ei tunnu yhtään tunnelmalliselta tai mukavalta, vaikkei väsyttäisikään. Onko kellään muulla samaa tiettyihin kellonaikoihin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/7 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä, ikinä tullut edes mieleen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli outo. Ensin nauroin, mutta ei, on vain outo.

Vierailija
4/7 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erilaisia tunnetiloja sekä eri viikonpäivinä, että kellonaikoina. Sunnuntaina on pienestä pitäen ahdistanut alkava viikko, mutta se onneksi menee aina maanantai-iltana ohi.

Eniten ahdistaan sunnuntaisin päiväaikaan, eli juurikin nyt. Kohta lähden ulkoilemaan ja tiedän jo nyt, että kun tulen takaisin alkuillasta, ahdistaa paljon vähemmän. Sama on toistunut jo 47 vuotta, eli siitä lähtien, kun minut pistettiin tarhaan 6-vuotiaana. Eikä tämä varmaan helpota, ennen kuin pääsen eläkkeelle.

Vierailija
5/7 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on erilaisia tunnetiloja sekä eri viikonpäivinä, että kellonaikoina. Sunnuntaina on pienestä pitäen ahdistanut alkava viikko, mutta se onneksi menee aina maanantai-iltana ohi.

Eniten ahdistaan sunnuntaisin päiväaikaan, eli juurikin nyt. Kohta lähden ulkoilemaan ja tiedän jo nyt, että kun tulen takaisin alkuillasta, ahdistaa paljon vähemmän. Sama on toistunut jo 47 vuotta, eli siitä lähtien, kun minut pistettiin tarhaan 6-vuotiaana. Eikä tämä varmaan helpota, ennen kuin pääsen eläkkeelle.

Tuo on itse asiassa aika yleistä. Sunnuntaina saisi levätä, mutta mieli vaeltaa tulevan viikon stresseissä.

Vierailija
6/7 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu luontaisesta vuorokausirytmistä. Klo 15-18 on serotoniini alhaalla, se on siis päiväuniaika. Ihan turha sopia siihen kohtaan mitään tapaamisia.

Olen havainnut tämän muissakin ihmisissä. Jos kaupungilla näkee jonkun itkevän lapsen, vilkaisen kelloa ja huomaan, että eletään kello 15-18:n tunteja. Kukaan ei ole silloin parhaimmillaan. Nukkumaan vaan.

Vierailija
7/7 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy vireystilaasi. Siihen vaikuttavat esim. valo, liikunnan määrä ja ruokailu. Kokeile syödä eri aikaan ja katso, vaikuttaako se noihin kellonaikoihin. Mitään ongelmaa tuossa ei ole, jos et koe sitä sellaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi