Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksihän tätä älytöntä ohjelmaa vieläkin tehdään, kun ei yhtään onnellista paria ole koko maailamssa tämän ohjelman jäljiltä?
Ennen kahta edellistä kautta onnistumisprosentti oli Suomessa. 50 prosenttia pareista oli päättänyt jatkaa ohjelman jälkeen, ja vielä 26,9 heistä senkin jälkeen. Mielestäni todella hyvä tulos tällaisessa formaatissa. Kaksi edellistä kautta sen sijaan ovat olleet ihan surkeita.
Tietty ikäryhmä muuttui. Nyt osallistuvat voimaantuneiden yh-äitien kasvattamat naiset ja pojut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Jennillä mökillä tai jollain maapalstalla maailmanlopun odottelua varten haudattu bunkkeri, joka on tietenkin varusteltu asianmukaisesti. Yksi monitorihuone pappa Muurista varten.
Fiksu nainen. Huonommassakin seurassa voisi maailmanloppua odottaa.
Joo ja Jyrkin karvoista voi huovuttaa lämmikettä jos tiukka tilanne tulee ja sähköt katkeaa pidemmäksi aikaa.
Kuka sanoo, että Jyrki on kutsuttu? Isä + Jenni forever!
Jenni varmaan toimen naisena keritsee Jyrkin villoistaan ennen kuin menee bunkkeriin. Heippa!
Vai ottaisko mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vaatii rohkeutta myöntää tämä. Moni varmasti joskus nuorena toiminut samoin, mutta kovinko moni uskaltaa tunnustaa tvssä. Hienoa jos tiedostanut ja ottaa opikseen.
Hah, hah. Ja sinä uskot? Kunhan esittää.
Nää bunkkerinvarustelijat, jodi-ihmiset ja muuten ydinsodan varautujat ovat oma luokkansa.... Ei "penaalin terävimpiä kyniä" En olis moista Jennistä uskonut
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia tällä kaudella on ollut melko lohdullista: lyhyt, lihava ja kalju selvästi vanhempi mies kelpaa ihan kohtalaisen kivan näköiselle naiselle.
Kiva varmaan lyhyelle, lihavalle ja kaljulle, ei normipituiselle ja normipainoiselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle ei kelpaisi Tainan kaltainen löysimys. Jotenkin paistaa sellainen velttous ja vastenmielisyys liikuntaa kohtaan. Naisen pitää olla timmi ja urheilullinen , ei tosin sellainen luuranko kuin Anna.
kyllä ainakin eilisessä jaksossa näkyi että on ihan hyvässä kunnossa( jossakin oli shortseissa ja toisaalla hihattomassa paidassa), ryhti hyvä etc eli varmasti kuntoilee, ei ole vain virittänyt rasvaprosenttia johonkin 10%, joka nyt on normaalista kaukana.
Pitää myös muistaa, että se tv-ruutu lisää ainakin 5 kiloa.
Eihän noita laajiksella kuvattu, normipolttis tai tele
Niin vaikea tapaus tämä Anna. Onko viisasta tulla töllöön näyttämään mimmoinen persoona on. Kaikkea pitää varoa mitä hänelle tai hänen kuultensa sanoo. Koko ajan tentti päällä.
Karmea tapaus!
Vierailija kirjoitti:
Nää bunkkerinvarustelijat, jodi-ihmiset ja muuten ydinsodan varautujat ovat oma luokkansa.... Ei "penaalin terävimpiä kyniä" En olis moista Jennistä uskonut
Melko tosikko olet, jos luulet että Jenni varautuu ydinsotaan. Hän varautuu vaivattomaan ja mukavaan arkeen.
Mä oon sun kanssa kyllä aivan eri mieltä.
Hai on musta hyvännäköinen, Matissa on miehekkyyttä ja Jyrki, no sellainen nallekarhu. Kaikki kuitenkin täysjärkisiä ja fiksuja.
Naiset... No miten sen sanois. No just niin tän päivän nipottajajia jotka mieluusti laittadivat miehen kummallisiin muotteihin.
Anna tarvitsisi ammattiapua, ja sit esiintyy niin "fiksuna keittiöpsykologina" että kertakaikkiaan kuvottavaa katsella. Voi Hai-parka, juokse pian ja nopeasti.
Matti hyvä perusmies, joka yrittää saada jotain tolkkua tilanteeseen, mutta Taina on ihan solmussa.
Ja Ah niin positiivinen Jenni.
Iloinen, hymyilevä, sosiaalinen, mutta nipo, siivous-friikki ja "miehen kouluttaja",
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Matti ja Taina toivoneet Islantia ? Hieman romanttisempi paikka olisi voinut olla parempi kuten toisilla oli.
Islanti on retkeilyhenkisen ihmisen paikka.
Minun mielestäni Islanti oli hyvä kohde, koska sinne ei ehkä muuten tulisi lähdettyä.
Niin minustakin. Eikä pareja summamutikassa johonkin kohteeseen lähetetä, vaan heidän mieltymyksiään on kartoitettu.
En oikein ymmärrä, mikseivät asiantuntijat auta Annaa ja Haita ollenkaan. Ts. miksi eivät puutu Annan jatkuvaan vääntämiseen ja hyökkäävään asenteeseen Haita kohtaan. Eivätkö ole yhtään perillä, mitä matkalla on tapahtunut? Toki tuokin oli hyvä idea Karilta, että pistetään keskustelu poikki ja keskitytään hyvään mutta kun ei Anna taida pystyä siihen hyvään. Jonkun pitäisi sanoa Annalle suoraan, että hän projisoi jatkuvasti omia huonoja ominaisuuksiaan Haihin ja syyttää Haita siitä, mitä itse on juuri tehnyt. Jonkun pitäisi pystyä näyttämään esim. videoilta ja sanomaan suoraan Annalle, että ongelma on hän, eikä se toinen.
Kun Hai sitten oppii varomaan sanojaan ja alkaa pelätä jatkuvasti, miten Anna reagoi, tämäkin on Hain vika. Anna sanoo, että "minulla tulee turvallinen olo, kun puhutaan suoraan asioista." Kuka uskaltaa sanoa hänelle yhtään mitään suoraan, kun kahvista puhuminenkin on hyökkäys hänen persoonaansa kohtaan ja "siitä tulee tosi epävarma ja huono fiilis." Ja toivoo sitten, että "jos sovittais nyt, että ei puhuta nyt mitään syvällistä, eikä ulkonäköön, eikä kahviin, eikä kynsilakkaan, eikä sinuun, eikä minuun liittyvää...", niin puhu siinä sitten suoraan yhtään mistään. Täysin ristiriitaista läppää, ihan solmussa koko ihminen ja tarvisi jonkun avaamaan sen solmun. Ja ystäväkin vain komppaa, että vika on miehessä jne. Eihän mikään ikinä muutu, jos ei joku sano hänelle joskus suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Matti taitaa olla tasapainoisin ihminen tällä kaudella. Pidän Matista.
Minua jäi haittaamaan, että Matti totesi olevansa kylmä. En itse haluaisi olla parisuhteessa kylmän ihmisen kanssa. Minulle tulee kylmästä mieleen ihminen, joka laskelmoi, saattaa jättää yksin selviytymään, ei ole turvallisena kumppanina jakamassa asioita jne., siis kaikenlaista negatiivista tulee mieleen. Mitähän Matti tarkoitti.
Jassoo, Maisa Torppa on eronnut jonkun salamasuhteen takia. Matti?!
Vierailija kirjoitti:
Tuon Annan pitäisi nyt vaan rentoutua eikä analysoida ja ottaa itseensä joka ikistä sanaa mitä Hai sanoo. Ahdistavaa olisi olla tuollaisen naisen kanssa. Kaikki mitä sanot käännetään sinua itseäsi vastaan.
Ei kyllä pelkkä rentoutuminen taida auttaa hänen tapauksessa.
Mitäköhän Aussin asiantuntijat sanoisivat Annalle ? Siinä oli se pitkä tukkainen blondi joka todella törkeästi kohteli kundia. Kundin nimi taisi olla Hugo ? Anna vaikuttaa samanlaiselta. Vihainen , ilkeä ja se tuima ilma. Sitten se pahin syyttely. Sitten suuttuu ihan pienistäkin asioista. Onko asiantuntijat valinnat mennyt vähän metsään ?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten työtilanteet voi nykyään muuttua äkisti. Siksi on turhaa itkeä sitä, että ei ole vakituista työpaikkaa tms, että etsiikö se minusta elättäjää (ref. kohtaus autossa). Itse seurustelin erään yritysjohtajan kanssa, hyväpalkkaisen toki, ja hän sai potkut ja oli yli vuoden työtön. Itse taas olin 15 vuotta vakituisessa keskimääräistä paremmin palkatussa työssä, kunnes jouduin yt:ssä ulos, ja olen siitä saakka ollut työtön. Että semmosta. Vakityö tai sen puute ei nykyään ole tae mistään. Joskus 80-luvulla vielä oli.
Johtaja saa kenkää hyvästä syystä, taitava johtaja osaa lähteä hukkuvasta laivasta ajoissa, mikäli sellaisesta olisi kyse. Jos 15 vuotta tekee töitä ja saa kenkää, niin aika saamaton on. Itse vaihdan työpaikkaa 5-7 vuoden välein, jotta palkkakehitys on riittävä ja mielenkiinto säilyy, enkä ole mistään firmasta saanut kenkää, vaikka YT-menettelyjä on käyty. Turhimmat sieltä pois potkitaan, osaavalle on aina töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti taitaa olla tasapainoisin ihminen tällä kaudella. Pidän Matista.
Minua jäi haittaamaan, että Matti totesi olevansa kylmä. En itse haluaisi olla parisuhteessa kylmän ihmisen kanssa. Minulle tulee kylmästä mieleen ihminen, joka laskelmoi, saattaa jättää yksin selviytymään, ei ole turvallisena kumppanina jakamassa asioita jne., siis kaikenlaista negatiivista tulee mieleen. Mitähän Matti tarkoitti.
Mitä se on se kumppanin turvallisuus, jota tarkoitat?
Olisiko Matti sitten vain tarkoittanut sitä, että ei tunne ihmisiä kohtaan mitään kiihkeää rakkautta? Ei siitä välttämättä seuraa, että välittäisi olla laskelmoivakaan. Voi kuunnella kiinnostuneena toisen jakamia asioita, ihan uteliaisuudesta ja halusta ymmärtää. Ei välttämättä kuitenkaan mene joka tunteeseen mukaan myötäelävästi, vaan voi esittää objektiivisia kriittisiä huomioita myös, ja ratkaisuehdotuksia. Jos on päättänyt seistä rinnalla, ei jätä toista yksin selviytymään. Eikä ainakaan rakastu johonkuhun toiseen niin tulisesti, että sen takia jättäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Tainasta näki jo häissä, että puolison ulkonäkö ei vastannut odotuksia. Nyt Tainaa ahdistaa, kun on joutunut naimisiin sellaisen henkilön kanssa, johon ei tunne mitään fyysistä vetoa ja silti pitäisi kameroiden edessä olla ihastunut ja iloinen.
No eihän se ketään varmasti yllätä, ettei miehen ulkonäkö vastaa tämän naisen odotuksia. Henry Cavillin näköisiä miehiä ei ole Tainalle(kaan) saatavilla.
Näin naisen näkökulmasta Taina on oikeastaan oikeinkin kaunis. Hänen tummat piirteensä ovat Suomessa vähemmistössä. Aivan varmasti löytää oman prinssi uljaansa ohjelman päätyttyä.
Komppaan miehenä, kaunein näistä ja ainoa, johon itse haluais tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Uusimman jakson (1.10.) perusteella koen, että Anna kokee Hain jollain tavalla "uhkana", kun keskustelu siirtyi Annan työhön opettajana. Hain kertoessa millaisia yläasteikäiset ovat, Anna reagoi "mä tiedän millaisia yläasteikäiset ovat, olen alan asiantuntija" jne. Tuli olo, että Anna haluaa olla jossain asiassa ns. toisen yläpuolella ja jos toinen tulee liikaa hänen tontilleen, alkaa reviirin puolustus. Anna olisi voinut itse ottaa puheeksi että lapsista "luopuminen" tuntui pahalta ja hänellä tulee heitä ikävä, sen sijaan että uhriutuu ja sanelee Haille mitä tämän olisi pitänyt kysyä. Toinen ei ehkä ymmärrä, miten iso asia se toiselle on, eikä osaa siksi kysyä "miltä susta tuntuu". Suojamuureja voisi vähän riisua ja olla aidosti kiinnostunut myös Hain asioista, eikä keskittyä pakonomaisesti asioihin, mitä Hai sanoi tai jätti sanomatta.
Vähän huonoon kohtaan ajoittuu opettajalle nämä Ensitreffit. Kevät on monine velvollisuuksineen raskasta aikaa, josta toipumiseen menee aikaa - riippuu toki millainen luokka on ollut kuluneena vuotena. Minulla oli vuosia sitten äiti (nyt jo edesmennyt) joka soitteli harva se päivä ja kirjoitteli lähes päivittäin saman kysymyksen reissuvihkoon. Murheissani soitin asiantuntijalle, joka tunsi myös tämän äidin. Hän kertoi itseasiassa ,että tämä äiti oli iloinen, että juuri minä toimin tuolloin sijaisopettajana. Kaksi viikkoa meni kesäkuun alussa toipumiseen.... Minä toivuin ja sen jälkeen on ollut toki raskastakin, mutta vanhempien kanssa selvisin hyvin. Kun tähän koulun loppumiseen osuu avioliitto tuntemattoman kanssa niin jotenkin ymmärrän vähän , jos Anna on yliherkistynyt kysymyksille, tai saattaa kokea ne uhkaavana ja kyseenalaistavina, vaikka niin ei olekaan.. Onnea Annalle ja Haille matkallaan.
Joo ja Jyrkin karvoista voi huovuttaa lämmikettä jos tiukka tilanne tulee ja sähköt katkeaa pidemmäksi aikaa.