Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaisitko leikkuulaudasta satasen?

Vierailija
25.08.2024 |

Tarjouksessa? Puinen leikkuulauta? Katselin ihan että WTF. Ei ihme että ihmiset tilaavat paljon Kiinasta.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta ylempää, minkälainen on 15 000 euron Fiskarsin veitsi? 

Vierailija
42/49 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästä voisin maksaa. Ehkä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin itseään kunnioittavan kotikokinkin keittiössä on ainakin kolme leikkuulautaa sekä leipälauta erikseen.

Liha, vihannekset ja kala ainakin eri laudoilla.

Vierailija
44/49 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä massiivipuinen leikkuulauta kestää kovassakin käytössä oikein huollettuna vähintään yhden ihmisiän. Puu on myös veitsiä ajatellen paras ja lisäksi hygieeninen materiaali, jota käytetään yleisesti ravintolakeittiöissäkin. Tästä voi googletella itse lisätietoja, jos pöpöt huolettavat. Eli kyllä olen ostanut satasen leikkuulaudan ja olen erittäin tyytyväinen. 

Oli miten hyvä tahansa, miksi maksaisit satasen tuotteesta, jonka saisit myös kympillä? Mitä designer-lisää leikkuulaudassa voi olla? Se Purran pärstäkö?

Vierailija
45/49 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puinen leikkuulauta on sitä paitsi epähygieeninen kun siihen jää mikrobeja vaikka pesisi. Pahin on sellainen puinenleikkuulauta, joka on integroitu keittiön kaapistoon eli ei voi vaihtaa.

Ei pidä paikkaansa. Puu on hengittävä materiaali ja puun kuivuessa pöpöt kuolevat. Muovista leikkuulautaa en enää käytä. Muovi pilaa veitset ja leikkulaudasta irtoaa mikromuovia ruokaan. Muovisen leikkuulaudan viiltoihin ne pöpöt juuri jäävätkin asumaan.

Mitä jos lukisit sen ruokaviraston ylitarkastajan näkemyksen ennen kuin omasta päästä tulet heittelemään juttuja?

Ai että tällä palstalla joku uskoisi empiiriseen tutkimukseen, tieteeseen yleensäkään tai edes terveeseen järkeen? Älä nyt hulluja luule!

Vierailija
46/49 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä massiivipuinen leikkuulauta kestää kovassakin käytössä oikein huollettuna vähintään yhden ihmisiän. Puu on myös veitsiä ajatellen paras ja lisäksi hygieeninen materiaali, jota käytetään yleisesti ravintolakeittiöissäkin. Tästä voi googletella itse lisätietoja, jos pöpöt huolettavat. Eli kyllä olen ostanut satasen leikkuulaudan ja olen erittäin tyytyväinen. 

Oli miten hyvä tahansa, miksi maksaisit satasen tuotteesta, jonka saisit myös kympillä? Mitä designer-lisää leikkuulaudassa voi olla? Se Purran pärstäkö?

Satasella ei todellakaan saa mitään puista designer-lautaa, mutta riittävän suuri ihan tavallinen massiivipuinen leikkuulauta kovasta pystypuusta maksaa kyllä ainakin satasen. Maksan sen mielelläni, koska se on ikuinen ja säästää myös veitsiä muovilautoihin verrattuna. Maksan kestävyydestä ja käytettävyydestä, ja mikään muu leikkuulauta ei ole mielestäni lähellekään yhtä hyvä. Mikä tahansa puupala ei käy, ja esim. pitkittäissyiset design-laudat ovat käytössä aika surkeita. Puinen lauta ei sovi kaikille, koska sen asianmukainen huoltaminen on työläämpää, mutta minulle se on ainoa järkevä ja käyttöaika huomioiden myös halvin ratkaisu. 

Vierailija
47/49 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaadi kuin hitusen puusepän taitoa tehdä itse.

Jaa? Riippuu, millaisen laudan haluaa. Osaatko tehdä pystypaloista? Miten halpaa mahtaa olla tammi tai amerikkalainen vaahtera raaka-aineena? 

Sillä miten päin ne puupalat ovat, ei ole mitään tekemistä osaamisen kanssa. Vähän sama, kuin kysyisi osaako kangasta leikata pystysuoraan sekä vaakasuoraan. Ihan kotimainen koivu on hyvä ja erittäin kestävä materiaali. Koivusta lihatukitkin usein tehdään ja ovat kovemmalla rasituksella, kuin tavalliset leikkuulaudat.

Vierailija
48/49 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon niin bakteerikammoinen että lopetin sen takia lihansyönnin kokonaan. Omalla puisella leikkuulaudalla leikkaan vain kasviksia ja hedelmiä. Luin että listeriaa, ulosteperäistä kolibakteeria tai kampylobakteeria tulee puiseen leikkuulautaan lihatuotteista. Tunnen olevani turvassa näiltä. Elämässä on ihan turhaa ottaa mitään ylimääräisiä riskejä vain tottumuksen tai mukavuuden halun takia.

Vierailija
49/49 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siinä on valtiovarainministerin kuva:

https://politiikkakauppa.fi/products/riikka-purra-leikkuulauta

Minä tilasin noista paskahuussiin paskantamisalusiksi. Riikan rumallenaamalle on mukava ihmisten paskantaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä