Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako lääkäri _vittuilla_ asiakkaalle?

Vierailija
08.02.2007 |

Olin lääkärissä ja lääkäri käyttäytyi tosi kamalasti mua kohtaan. Huusi ja ilkeili. Ajatelin ensin, että lääkärillä oli huono päivä, mutta saako sillä olla noin huonopäivä??

Tämä asia jäi vaivaamaan.

Kenelle kirjallinen valitus lääkäristä osoitetaan?

Miten (ja kuka) valitus käsitellään?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä ja kerro.

4

Vierailija
22/80 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin hänen saamansa vastaukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se menee juu. Kiva kevennys.

Ap.

Vierailija
24/80 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli eivät saa käyttäytyä miten haluavat. Valitusta vaan perään!

Vierailija
25/80 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on kun kysyy heti paikan päällä että miksi huutaa ja onko omasta mielestään asiallinen. Toimii yleensä 99% tapauksista. Seuraavan kerran muista pitää puolesi.

Vierailija
26/80 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärit eivät useinkaan osaa käyttäytyä

Vierailija
27/80 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muuten, kyllä täytyy olla jotain vikaa asiakkaassakin jos saa lääkärin HUUTAMAAN!

Ei siihen suurta vikaa tarvita, vähän vain huono kuulo. Muutenkin ammattihasardi on tottua puhumaan kovalla äänellä, koska niitä huonokuuloisia on asiakaskunnasta suuri osa.

Potilaat myös välillä tulkitsevat minkä tahansa huutamiseksi, jos lääkäri on eri mieltä tai sanoo jotain mitä potilas ei haluaisi kuulla.

Asiattomasti käytöksestä voi halutessaan tehdä muistutuksen.

T. Lääkäri

Vierailija
28/80 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkäri ole mikään jumalasta seuraava, jolla olisi oikeus vit- tuill-a miten sattuu eikä varsinkaan potilailleen.

Valviraan valita.

Vierailija
29/80 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lääkäri ole mikään jumalasta seuraava, jolla olisi oikeus vit- tuill-a miten sattuu eikä varsinkaan potilailleen.

Valviraan valita.

Lääkäri on vain ja ainoastaan veronmaksajan palkollinen. Olisi aika herätä luokkajaosta ja hierarkiasta 2020-luvulle. Jos lääkäri ei ymmärrä asemaansa, se kannattaa jokaisen asiakkaan hänelle ilmoittaa.

Vierailija
30/80 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lääkärit ovat ihmsiä ataen mm. seuraavan ohjeen:

- Voi mennä kouluun, jos ei oo oireita.

Hrmm.

Tuon ohjeen antoi lääkäri koronaepäilyn vuoksi siellä oltuani.

No, lapsi ei todellakaan kouluun mennyt mahdollisesti altistamaan  n. 700 oppilasta.

Vierailija
31/80 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokittelen samaan kategoriaan ne kaupan kassat jotka kommentoi karkki tms ostoksia tyyliin: karkkipäiväkö tulossa, leffaanko olet menossa herkkujen kanssa,, onko juhlat tulossa

Ei kuulu kaupan kassalle vaikka ostaisi koko kaupan putipuhtaaksi!

Lääkärille huutaisin ja vittuilisin takaisin ja jos lääkäri on tumma ihoinen esim haukkuisin rasistiksi

Vierailija
32/80 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuilkaa takaisin!

Vierailija
33/80 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa totta kai mutta ei mulle ainakaan ilman seurauksia. Laitan palautetta ensin nätisti ylemmäs ja jos sama homma jatkuu, vähemmän nätisti vieläkin ylemmäs.

Vierailija
34/80 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on aloitettu vuonna 2007, eli eiköhän ap ole jo selvittänyt tai unohtanut koko asian kolmessatoista vuodessa.

Vierailija
35/80 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi kyllä kiinnostavaa kuulla yksipuolisen tarinan vastineeksi, että mitä itse sanoit lääkärille. Ei kai hän suoraan alkanut huutamaan kun astuit ovesta sisään?

Vierailija
36/80 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään saa vittuilla. Jos systeemissä on vika ja potilas on esim. päätynyt väärälle erikoisalallaan tutkittavaksi, niin ei se ole potilaan vika. Kyllä meitä lääkäreitä monikin asia vituttaa, ihan samalla tavoin kuin muitakin ihmisiä, mutta ammatillisuuteen kuuluu, ettei paskaa fiilistä (oli se sitten potilaasta tai omista henk. koht. ongelmista lähtöisin) ei kipata potilaan niskaan. Tokihan potilaan epäasiallista käytöstä ei tarvitse lääkärinkään sietää (huorittelu, huutaminen jne.). Olisinko kerran tai kaksi joutunut näin käyttäytyvän henkilön ohjaamaan ulos vastaanotolta ja ohjannut palaamaan asiaan kun on rauhoittunut tai vaihtoehtoisesti varaamaan ajan jollekin toiselle.

Jos olet mielestäsi tullut väärin kohdelluksi, niin kannattaa ottaa yhteyttä potilasasiamieheen. Hän auttaa etenemään asian kanssa. Kollegakunnasta löytyy myös kroonisesti huonokäytöksistä väkeä (ovat yleensä tympeitä myös omille kollegoilleen), eikä palaute mene ikinä perille, jos potilaatkin jää hautomaan pahaa mieltään itsekseen.

Vierailija
37/80 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanoton voi myös nauhoittaa ilman että kertoo asiasta. Tämä on yksi tapa turvata omaa selustaa, vaikka tietenkään nauhoitetta ei saa levittää missään. Siitä voi kuitenkin litteroida pätkiä, jotta tulevat oikein mikäli joutuu viemään asian ylemmäs. On muistiksi myös itselle, että on ollut asiallinen. Jos vielä on ollut omainen mukana, asiaa voi käydä läpi hänen kanssaan koska hän on myös osallistunut keskusteluun eikä nauhoitetta tällöin käytetä väärin.

Vierailija
38/80 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
39/80 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muuten, kyllä täytyy olla jotain vikaa asiakkaassakin jos saa lääkärin HUUTAMAAN!

Ei siihen suurta vikaa tarvita, vähän vain huono kuulo. Muutenkin ammattihasardi on tottua puhumaan kovalla äänellä, koska niitä huonokuuloisia on asiakaskunnasta suuri osa.

Potilaat myös välillä tulkitsevat minkä tahansa huutamiseksi, jos lääkäri on eri mieltä tai sanoo jotain mitä potilas ei haluaisi kuulla.

Asiattomasti käytöksestä voi halutessaan tehdä muistutuksen.

T. Lääkäri

Niinhän se menee. Mulle kun määrää lääkettä, jossa on titaanidioksidia, alkaa kuulonalenema samalla. Ei sitä itse huomaa ollenkaan. Mies ihmetteli kauan sitten, miksi telkkari huutaa niin kovaa, kun tuli kotiin - ei siis ollut muita ääniä missään. Silloin vasta käsitin, et olen ollut kuurin ajan puolikuuro:-D

Vierailija
40/80 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, lääkärit ovat ihmsiä ataen mm. seuraavan ohjeen:

- Voi mennä kouluun, jos ei oo oireita.

Hrmm.

Tuon ohjeen antoi lääkäri koronaepäilyn vuoksi siellä oltuani.

No, lapsi ei todellakaan kouluun mennyt mahdollisesti altistamaan  n. 700 oppilasta.

Miksi olit lääkärissä koronaepäilyn vuoksi?

Lääkäri antaa virallisia ohjeita. Eli jos minä olen käynyt koronatestissä, jään kotiin, muu perhe voi jatkaa normaalia elämää.

Ei lääkäri itse mitään ohjeitaan keksi.